ایرلاین های داخلی زیانده هستند؟

کد خبر: 1050605

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی زیانده نیستند،گفت: ایرلاین ها زیان انباشته دارند که مربوط به پروازهای تکلیفی بوده است.

ایرلاین های داخلی زیانده هستند؟

خبرگزاری تسنیم: تورج دهقانی زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های هواپیمایی داخلی زیانده هستند یا خیر، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی داخلی زیاده نیستند، بنده هم با نظر وزیر راه و شهرسازی موافق هستم.

وی ادامه داد: اما ایرلاینها زیان انباشته زیادی دارند آنهایی که مربوط به گذشته است که جاری نیست.

وی یادآور شد: الان وزارت نفت می گوید از شرکت‌های هواپیمایی داخلی طلب کار است،  این در حالی است که در زمان حاضر حساب شرکت‌های هواپیمایی صفر است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: این طلب برای گذشته است. شرکت‌های هواپیمایی حدود 800 میلیارد تومان به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بدهکار هستند.

زنگنه با بیان این که ایرلاین ها تقریبا همین میزان به شرکت پخش بدهکار هستند که البته بخش زیادی از آن را پرداخت کرده اند در پاسخ به این پرسش که سازمان هواپیمایی کشوری چه برنامه‌ای برای زیان‌های انباشت شرکت هواپیمایی دارد، گفت: یکی از مشکلات ما در این زمینه پروازهای تکلیفی بوده است که دولت ایرلاین ها را به انجام پرواز به مناطق کم‌برخوردار مکلف کرده است.

وی تصریح کرد: این پروازها توجیه اقتصادی نداشت که باید با قیمت مشخص انجام می شد. این مسئله مربوط به سنوات گذشته است برخی شرکت ها دنبال این هستند که طلب خود را از دولت دریافت کنند که در این راستا دو سال پیش آسمان این کار را انجام داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها