بازار خودرو تکان خورد/پراید امروز چند شد؟

کد خبر: 1050800

رشد نرخ ارز در روزهای گذشته سبب شد تا بازار نیمه جان خودرو، بار دیگر با حضور بیشتر واسطه‌ها و دلالان راکد شده و سکونی مجدد را تجربه کند.

بازار خودرو تکان خورد/پراید امروز چند شد؟

ایرنا: رشد نرخ ارز در روزهای گذشته سبب شد تا بازار نیمه جان خودرو، بار دیگر با حضور بیشتر واسطه‌ها و دلالان راکد شده و سکونی مجدد را تجربه کند.

در هفته‌های گذشته تداوم پاندمی کرونا موجب شده بود تا همه چیز در بازار خودرو وابسته به نرخ ارز باشد و این روزها متاثر از افزایش قیمت ارز، بار دیگر شاهد رکود در بازار هستیم.

معاملاتی که در پی ثبات نسبی نرخ ارز در هفته‌های گذشته می‌رفت تا جانی تازه بگیرد، چند روزی است که مجدد وارد فاز رکود شده و فروشندگان دست از فروش خودرو کشیده‌اند یا قیمت‌های سلیقه‌ای و بالا اعلام می‌کنند.

به گفته کارشناسان، در بازار خودرو نوسان‌های ارزی به سرعت اثرگذار می‌شود و با ورود دلار به کانال ۲۶ هزار تومان در روزهای گذشته، قیمت‌ها دوباره به نرخ‌های ۲۰ روز قبل بازگشته است.

امروز در بازار در گروه سایپا، هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۶ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ نزدیک به ۱۲۶ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۱۴ میلیون تومان و ساینا ۱۳۵ میلیون تومان قیمت خوردند.

در گروه ایران‌خودرو هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۹۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بین ۲۵۳ تا ۲۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۰۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف پانوراما ۴۳۰ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۱۸۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۸۶ میلیون تومان، پژو پارس ساده ۲۱۱ میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک ۳۰۵ میلیون تومان، پژو پارس دوگانه‌سوز ۲۲۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ حدود ۹۱۰ میلیون تومان و مدل ۹۸ آن ۸۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

کارشناسان می‌گویند: با افزایش تدریجی نرخ دلار، شاهد بازگشت دلالان و واسطه‌ها به بازار هستیم و اگر نرخ ارز پایین نیاید، این رکود بیشتر هم خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها