مردم در آخرین ماه سال منتظر چه یارانه‌هایی باشند؟

کد خبر: 1051833

طبق قرار قبلی، یارانه کرونا شب گذشته پرداخت شده است و این روند پرداخت یارانه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. اما تا پایان سال مردم منتظر دریافت چه یارانه‌هایی می‌توانند باشند؟

مردم در آخرین ماه سال منتظر چه یارانه‌هایی باشند؟

تجارت‌نیوز: قرار بود به ۳۴ میلیون نفر یارانه معیشتی کرونا پرداخت شود که دو مرحله آن در ماه‌های آذر و دی واریز شد. با واریز سومین مرحله آن در دیشب فقط یک مرحله دیگر باقی می‌ماند که در اسفند ماه پرداخت می‌شود.

از آنجایی که زمان واریز سه مرحله یارانه کرونا در روزهای پایانی هر ماه بوده به نظر می‌رسد آخرین مرحله آن نیز در هفته پایانی سال پرداخت شود.

پیش از این، روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده بود که سومین مرحله یارانه معیشتی کرونا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۹ بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه برای ۹ میلیون نفر از اعضای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر از اقشار آسیب دیده ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

همچنین افرادی که هیج یک از اعضای خانواده آنها حقوق دریافت نمی‌کنند، تحت پوشش بیمه نباشند، طبق شاخص‌های بانکی از حداقل حقوق برخوردار نباشند و جزو مشمولان یارانه معیشتی باشند، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اما از یارانه‌های دیگر چه خبر؟

یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی به ترتیب روزهای دهم و بیستم بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و با واریز یارانه معیشتی کرونا در امشب پرونده واریزی‌های دولت در بهمن بسته می‌شود.

این سه یارانه در آخرین ماه سال نیز تکرار می‌شود.

شانزدهمین مرحله یارانه معیشتی از دی ماه پارسال به صورت مرتب در روز دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است و پیش‌بینی می‌شود در آخرین ماه امسال نیز این زمان‌بندی رعایت شود.

مبلغ این یارانه برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

همانند یارانه معیشتی واریز یارانه نقدی نیز منظم شده و از سال قبل در روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

قرار است صد و بیست و یکمین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در روز بیستم اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها