کدام کالاها بیشترین گرانی را داشتند؟ +جدول

کد خبر: 1052388

آخرین تغییرات قیمت کالا و خدمات از این حکایت دارد که گروه‌های "میوه و خشکبار"، روغن و چربی‌ها و همچنین حمل و نقل بالاترین میزان افزایش قیمت را در بین کالاها و خوراکی‌ها به خود اختصاص دادند.

کدام کالاها بیشترین گرانی را داشتند؟ +جدول

خبرگزاری ایسنا: براساس آنچه که گزارش تورم بهمن‌ماه نشان داد هر سه شاخص با افزایش همراه بود؛ به طوری که تورم ماهانه به ۲.۵ درصد، نقطه به نقطه ۴۸.۲ و سالانه به ۳۴.۲ درصد رسیده بود.

بررسی تغییرات تورم در بین کالا و خدمات نشان می‌دهد که به طور میانگین قیمت خوراکی‌ها نسبت به پارسال ۶۷.۲ درصد افزایش دارد.

این در حالی است که بیشترین افزایش قیمت و هزینه برای مصرف خانوارها نسبت به بهمن‌ماه پارسال مربوط به روغن و چربی‌ها با ۹۹.۵ درصد، میوه و خشکبار ۸۸.۲ درصد و همچنین گروه شیر، پنیر و تخم‌مرغ با ۷۹ درصد است.

در مقایسه با دی‌ماه نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به گروه قند و شکر و مربا با ۱۱.۷ درصد، همچنین سبزیجات ۹.۶، میوه و خشکبار ۶.۵ درصد است که در مجموع  قیمت خوراکی‌ها در فاصله دی تا بهمن‌ماه به طور میانگین ۵.۳ درصد افزایش دارد.

در تورم سالانه می‌توان به افزایش ۶۵.۳ درصدی تورم در حمل و نقل اشاره کرد که در این بخش عمده تغییرات مربوط به قیمت خودرو است که بالاترین تورم سالانه را نسبت به تمامی کالا و خدمات به خود اختصاص داده است.

میانگین تورم سالانه برای خوراکی‌ها در بهمن‌ماه به ۳۴.۷ درصد رسیده است و گروه نان و غلات با ۴۵.۶ درصد و میوه و خشکبار ۴۴.۵ درصد  بالاترین تورم را دارا هستند.

اما این‌که کمترین تورم مربوط به کدام گروه کالا یا خدمات است می‌توان به تورم منفی ۱.۵ درصد در بخش ارتباطات و همچنین منفی ۶.۳ درصد در گروه آب، برق و سوخت در بهمن‌ماه اشاره کرد.

از سوی دیگر کمترین تورم نقطه به نقطه و سالانه نیز به گروه آب، برق و سوخت با ۱۸.۸ و ۹.۳ درصد اختصاص داشته است.

Mxz2hjM6uX6U

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها