قیمت مرغ در خرده فروشی ها چند؟

کد خبر: 1052486

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:برای ماه اسفند ۱۳۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها صورت گرفته که از این میزان ۲۲۰هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

قیمت مرغ در خرده فروشی ها چند؟

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار تا ۲۰ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان و در خرده فروشی ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان است.

وی افزود: بنابر ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به کشتارگاه ها مبنی بر ممانعت از قطعه بندی نگرانی هایی مبنی بر قطعه بندی زیرپله ای وجود دارد که امیدواریم با اعلام نرخ منطقی بگذارند بازار روند عادی خود را طی کند.

کمالی سروستانی از افزایش سهمیه نهاده دامی خبر داد و گفت: طی ماه های اخیر به ازای هر قطعه مرغ ۴ کیلو نهاده از طریق سامانه بازارگاه در اختیار مرغدار قرار می گرفت که هم اکنون حدود ۹۰۰ گرم به این‌میزان اضافه کرده اند که با این وجود مرغداران می توانند تا سن ۴۵ روز مرغ خود را در واحدها نگه دارند.

وی در واکنش به عرضه مرغ با نرخ های بالاتر در بازار افزود: در شرایط فعلی، میزان تقاضا به سبب نگرانی خانوارها از آینده بازار بالا رفته که برخی خرده فروشان هم بی انصافی کرده و مرغ را با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان عرضه می کنند. این امر‌ گرانفروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با نگه داری مرغ تا سن ۴۵ روز در واحدهای مرغداری به طور متوسط ماهانه ۴۸ هزار تن به تولید گوشت مرغ اضافه می شود که با این وجود قیمت مرغ در بازار به تعادل می رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم، بیان کرد: بنابر آمار حدود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفته که از این میزان حدود ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود و این میزان با مصرف کاملا همخوانی دارد.

وی قیمت کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر نهاده در زمان مقرر بدست مرغدار برسد، هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه در بازار نداریم.

کمالی سروستانی با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه نسبت به روزهای اخیر تغییری نداشته است، گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها