عوارض آزادراه غدیر چقدر شد؟

کد خبر: 1053179

مدیر اجرایی آزاد راه غدیر از بهره برداری این طرح به طول ۱۶۰ کیلومتر در دو روز پایانی هفته جاری خبر داد.

عوارض آزادراه غدیر چقدر شد؟

خبرگزاری تسنیم: بابک لارتی آزاد راه غدیر را یکی از طرح‌های بزرگ زیر ساختی کشور عنوان کرد و افزود: این طرح علاوه بر تسهیل ترافیک در استان‌های البرز و تهران ارتباط عادلانه و اقتصادی تری را میان مراکز اقتصادی و جمعیتی استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان برقرار می‌سازد.

او ادامه داد: از مشخصه‌های بارز این آزاد راه می‌توان شاخص‌های طراحی و ایمنی عنوان کرد، در حوزه آلایندگی هم به علت ایجاد کاهش زمانی در سفر، می‌توان کم آلاینده بودن را یاد آور شد. این طرح با توانمندی‌های مدیریتی بخش‌های دولتی و خصوصی به سرانجام رسید.

وی 4 قطعه ترافیکی این پروژه را، اشتهارد به ماهدشت، تهران به ساوه، تهران به قم و قم به گرمسار نام برد و افزود: فردا بطور کامل ارتباط این 4 قطعه به طول 160 کیلومتر برقرار خواهد شد.

لارتی گفت: معمولا در خارج از کشور، چنین طرح‌هایی توسط نیرو‌های خارجی اجرا می‌شود، اما در ایران توانمندی مهندسی و اجرای بومی طرح‌هایی از این دست وجود دارد.

گفتنی است در حوزه ارتقاء نرم افزاری، قرارگاه خاتم موفق شده گامی مثبت و به جلو بردارد.

مدیر اجرایی آزاد راه غدیر ادامه داد: عوارض آزاد راه غدیر براساس مدل مالی مبتنی بر میزان هزینه‌های طرح، تعیین شده و می‌توان گفت عوارض این مسیر جزء هزینه‌های متعارف آزاد راهی کشور و حتی کمی پایین‌تر از حد متوسط کشوری است.

لارتی تصریح کرد: عوارض آزاد راه غدیر برای خودرو‌های سواری 25 هزار تومان برای کل مسیر حرکت و به همین نسبت هم برای سایر وسایل نقلیه عوارضی در نظر گرفته شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها