ماجرای حمله زنگنه به مجموعه مدیریتی پیشین وزارت نفت

کد خبر: 1053576

اظهارات بی‌پایه وزیر نفت علیه مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، برای سرپوش گذاشتن روی کارنامه خالی و ضعیف خویش است.

ماجرای حمله زنگنه به مجموعه مدیریتی پیشین وزارت نفت

کیهان: روزنامه وطن ‌امروز در این‌باره نوشت: بیژن زنگنه تاکنون بارها علیه مدیریت قبل از خود در دولت و وزارت نفت حرف زده و باز هم اخیرا ادعاهای خود را تکرار کرده.

وی در آخرین اظهارات بار دیگر بر نقش ویژه خود در به ثمر رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکید کرد. گویا سایه پالایشگاه ستاره خلیج فارس همچنان بر سر زنگنه سنگینی می‌کند. او که خوب می‌داند بیشترین زحمت برای به ثمر رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت نهم کشیده شده، سال‌هاست تلاش می‌کند افتخار ساخت این پروژه عظیم را به نام خود بزند. جالب اینجاست که زنگنه در تمام طول 20 سال وزارت خود هیچ پالایشگاهی را  احداث نکرده است.  

زنگنه اخیرا با حمله به مجموعه مدیریتی پیشین وزارت نفت، مدیریت آنها در پروژه ستاره خلیج فارس را «اغتشاش مدیریتی» خواند و گفت: یکی از طرح‌هایی که فکر می‌کردم باید به ‌عنوان اغتشاش مدیریت درس داد نیروگاه شهید رجایی بود اما پس از دیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس دیدم نیروگاه شهید رجایی در مقابل آن هیچ است. باید این پروژه را موضوع تدریس قرار داد، اگر می‌خواهید اغتشاش مدیریتی در یک طرح پیدا کنید من بدتر از طرح ستاره خلیج فارس در عمر کاری‌ام ندیده‌ام، البته ساخت این پروژه ابتدا با روش خوبی آغاز شد اما وقتی جلوتر رفت به جایی رسید که فقط باید در دانشگاه‌ها تدریس کرد، این افتخار ندارد.

با این حال، زنگنه هیچ اشاره‌ای به اغتشاش مدیریتی پروژه نکرد.

این چندمین بار است که وزیر نفت با زیر سوال بردن تلاش‌ها و اقدامات دولت قبل در حوزه نفت و گاز به‌ویژه در موضوع پروژه ستاره خلیج فارس، سعی در دستاوردتراشی برای دوره مدیریتی خود دارد.

زنگنه در حالی در اظهارات خود شیوه مدیریت پیشین وزارت نفت در پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را «اغتشاش مدیریتی» خواند که به اذعان خود وی این پالایشگاه تا نیمه سال 92 حدود 70 درصد پیشرفت داشته است. وی البته هیچ اشاره دقیقی به مصادیق اغتشاش مدیریتی نکرد اما نگفت این چگونه اغتشاش مدیریتی بود که طی ۶ سال، پیشرفت پروژه را به 70 درصد رساند اما مدیریت مدبرانه جناب شیخ‌الوزرا، تکمیل 30 درصد باقیمانده این پالایشگاه را ۶ سال به درازا کشاند.

وی همچنین بارها از دستاوردهایی گفت که عموما نتیجه پالایشگاه ستاره خلیج فارس است؛ پالایشگاهی که وی تنها در تکمیل حدود 30 درصد باقی‌مانده آن نقش داشت. رشد بیش از ۲ برابری تولید بنزین دستاوردی است که بخش اعظم آن مربوط به پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

ارتقای کیفیت بنزین و گازوئیل هم البته دیگر دستاوردی است که بخش عظیمی از آن نتیجه پالایشگاه ستاره خلیج فارس است. البته بخش دیگری از ارتقای کیفیت سوخت تولیدی در کشور، نتیجه بهسازی پالایشگاه‌های کشور است که در این باره هم دولت قبل نقش ویژه‌ای داشته است؛ نقشی که زنگنه باز هم به آن اشاره‌ای نکرد.  زنگنه در حالی در تریبون‌های یک‌طرفه، دولت قبل را آماج حملات خود می‌کند که افتتاح پروژه‌های بزرگ در سال‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم مدیون تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولت قبل و مجموعه دست‌اندرکاران این پروژه‌ها و رساندن آنها به مرز افتتاح بود.

 زنگنه میراث‌دار مجموعه‌ای بی‌نظیر از پروژه‌هایی بود که عموما با پیشرفت‌های بیش از 50 درصد تحویل دولت یازدهم شده بود. با این حال وی همچنان در تلاش است با انکار حقیقت، خود را قهرمان این حوزه معرفی کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها