نرخ تورم ونزوئلا به ۳ هزار درصد رسید

کد خبر: 1055006

بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال تورم ۳ هزار درصدی و کاهش ارزش پول این کشور اعلام کرد انتشار اسکناس‌های جدید ۲۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و یک میلیون بولیواری را آغاز خواهد کرد.

نرخ تورم ونزوئلا به ۳ هزار درصد رسید

خبرگزاری تسنیم: بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال تورم ۳ هزار درصدی و کاهش ارزش پول این کشور اعلام کرد انتشار اسکناس‌های جدید ۲۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار و یک میلیون بولیواری را آغاز خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، بی ارزش شدن اکثر اسکناس ‌های ونزوئلا در نتیجه تورم بسیار بالا و خبر انتشار  اسکناس‌های با رقم بالا،  مردم ونزوئلا را مجبور کرده برای معاملات روزمره خود به دلار آمریکا روی بیاورند.

بانک مرکزی ونزوئلا طی بیانیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد انتشار اسکناس‌های جدید 200 هزار، 500 هزار و یک میلیون بولیواری را آغاز خواهد کرد و هیچ جزئیات دیگری را ذکر نکرد.  اسکناس 1 میلیونی که بزرگترین اسکناس ونزوئلا در کل تاریخ این کشور است، تنها 53 سنت ارزش خواهد داشت.

 به دنبال کوچکتر شدن اقتصاد ونزوئلا برای هفتمین سال پیاپی در 2020، دولت این کشور چشمانش را به روی روند رو به افزایش استفاده از دلار برای معاملات بست و قطعی مداوم برق باعث توقف استفاده از کارت های اعتباری و افزایش استفاده از پول نقد شد. حدود 66 درصد از معاملات در سراسر ونزوئلا با ارزهای خارجی انجام می شود.

 در شرایطی که دلار جای خود را در اقتصاد این کشور باز می‌کند، ونزوئلا همچنان برای حمل و نقل عمومی و خرید سوخت یارانه‌ای به اسکناسهای بولیوار وابسته است.

 نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد قصد دارد در سال جاری میلادی به دنبال 3 سال تورم بالا و انتشار بی فایده اسکناس های با رقم بالاتر، یک اقتصاد کاملاً دیجیتال را راه اندازی کند. تورم در ونزوئلا طی 12 ماه گذشته از 3000 درصد گذشته است.

 ونزوئلا در ماه اکتبر برای انتشار اسکناس 100000 بولیواری کاغذ اسکناس وارد کرد که به سرعت منسوخ شدند. این کشور آخرین بار در 2019 یک اسکناس جدید منتشر کرد و در 2018 هم 5 صفر را از اسکناس های قبلی حذف کرده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها