سرور مجازی ایران

کد خبر: 1055264

سرور مجازی قسمتی از یک سرور اختصاصی است. هر VPS یا سرور مجازی خاص در واقع یک ماشین مجازی است که توسط شرکت‌های میزبانی (هاستینگ) اینترنت به‌عنوان یک خدمت به فروش می‌رسد. سرویس فوق با نام VDS یعنی سرور مجازی اختصاصی نیز شناخته می‌شود. در ارائه چنین سرویس‌هایی شناسایی نوع مخاطب و هزینه‌ها امری کاملا ضروری برای انتخاب بهترین نوع سرور است برای آنهاست. خدمات مختلفی در این زمینه در پکیج‌های گوناگون توسط شرکت‌های میزبانی وب انجام می‌شود.

 

بعضی از پکیج‌های ارائه‌شده این شرکت‌ها قیمت‌های نسبتا بالایی دارند و خیلی از ویژگی‌های آن‌ها برای مشتریان بدون‌استفاده خواهد ‌ماند. بنابراین باید ابتدا نیاز واقعی مشتری را از خرید این سرویس شناخت و سپس اقتصادی‌ترین گزینه‌ها را برای افزایش بهره‌وری در سازمان یا گروه مورد نظر انتخاب کرد.

 

 

سرور مجازی ایران چیست؟

سرور مجازی نسخه کپی خود از سیستم عامل را اجرا می‌کند و مشتریانی که در سطح ویژه آن قرار دارند، می‌توانند به نمونه‌ای از سیستم‌عامل دسترسی داشته باشند. بنابراین این مشتریان می‌توانند هر نرم‌افزاری که روی آن سیستم‌عامل اجرا شده را برای خود نصب کنند. در بسیاری از عملکردها، آن‌ها دقیقا مشابه با سرورهای اختصاصی فیزیکی هستند. قیمت این مدل از سرورها به‌دلیل اشتراک‌گذاری سخت‌افزارهای مورد نیاز با سایر سرورهای مجازی اختصاصی، پایین‌تر از سرورهای اختصاصی فیزیکی است.  

مقایسه سرویس‌های اشتراکی سرور با سرویس مجازی اختصاصی ایران، به‌خوبی نشان می‌دهد برای سایت‌های پربازدید، این خدمت چقدر مفید خواهد بود. در سرویس‌های اشتراکی بسیار پیش آمده‌ است که به‌دلیل افزایش بازدیدها یا ترافیک شبکه، سایت از دسترس خارج شده ‌است.

این یک نکته بسیار منفی برای سایت است که در درازمدت ضربات بزرگی به آن وارد می‌کند. سرور مجازی ایران خدمتی است که خیال چنین سایت‌هایی را از خارج‌شدن سایت از دسترس یا موارد مشابه راحت می‌کند.

سرور مجازی مخصوص کشور ایران در واقع یک نوع VPS خاص است که توسط تمامی شرکت‌ها، سازمان‌ها و... که مخاطبان و اهداف آن‌ها تنها درون ایران هستند، استفاده می‌شود. در مورد اهمیت انتخاب این سرور باید به بعد هزینه‌ای آن اشاره کنیم. در مقایسه با سایر سرورهای اختصاصی خصوصا انواع بین‌المللی که مخاطبانی از چندین کشور دارند، سرور خاص مجازی کشوری هزینه‌های خیلی کمتری دارد.

 

از طرفی دیگر درواقع بسیاری از هزینه‌هایی که برای سرورهای بین‌المللی توسط سازمان‌های داخلی می‌شود، بدون برگشت و عملا بیهوده است، زیرا مخاطبان اصلی سرویس‌های چنین سازمان‌ها و مجموعه‌هایی درون ایران هستند. بنابراین انتخاب سرور مجازی کشوری بهترین گزینه برای چنین سازمان‌ها و شرکت‌هایی است.

به‌طور کلی برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خدمات مهمی در فضای مجازی و بر بستر وب‌سایت انجام می‌دهند، سه انتخاب برای سرور وب‌سایت وجود دارد:

  1. سرور اختصاصی
  2. خدمات هاستینگ
  3. سرور مجازی ایران

از بین این سه گزینه، اگر قرار باشد تعادلی میان هزینه‌های هر مجموعه و سطح و کیفیت استفاده از سرویس برقرار شود، بدون شک، بهترین انتخاب گزینه سوم است. زیرا سرور اختصاصی هر شرکت معمولا هزینه‌های گزافی برای آن مجموعه ایجاد می‌کند. در اکثر موارد این هزینه‌ها به‌هیچ‌عنوان توجیه اقتصادی ندارد و بی‌فایده است.

از طرفی، خدمات هاستینگ اشتراکی نیز باعث می‌شود چندین وب‌سایت مختلف روی یک سرور قرار بگیرند و در سطوح حرفه‌ای و برای سایت‌های پربازدید، کیفیت ارائه خدمات ممکن است کاهش پیدا کند. اما گزینه سوم یعنی سرور مجازی، با توجه به تعادلی که میان دو روش دیگر برقرار می‌کند، انتخابی اقتصادی، کارآمد و عاقلانه است.

برترین سرور مجازی ایران چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به‌طور کلی در سرورهای مجازی، یکی از مهم‌ترین نکاتی که مد نظر مشتریان است، سرعت بالا است. یک سرور مجازی پرسرعت می‌تواند بسیاری از مشکلات وب‌سایت را در مواجهه با مشتریان برطرف کند. سرعت اینترنت، سرعت دانلود و آپلود و فضای هارد نیز از جمله مواردی هستند که در مقایسه بین انواع سرور مجازی کشوری، در تعیین برترین خدمت تاثیر زیادی دارند.

سرور‌ مجازی ابری نوعی از سرور مجازی اختصاصی است که تنها در بعضی قسمت‌ها مانند پایگاه داده ابری با سرور مجازی اختصاصی تفاوت دارد. مثلا بسیاری از سرویس‌های مجازی اختصاصی از دیتاسنتر مستقر در برج میلاد استفاده می‌کنند. این درحالی ‌است که در سرور ابری، نیازی به زیرساخت‌های فیزیکی برای دیتاسنتر سرور نیست و از فضای ابری استفاده می‌شود.

سایر ویژگی‌های مؤثر در تعیین برترین سرور مجازی ایران عبارتند از:

  • پردازنده اختصاصی
  • فضای ذخیره اطلاعات اختصاصی
  • پشتیبانی از تعداد بیشتری وب‌‌سایت بدون کاهش کیفیت خدمات
  • قیمت ارزان‌تر در مقایسه با پکیج‎‌های مشابه سایر شرکت‌ها

پس از این موارد، عیب‌یابی فوری نیز دیگر ویژگی است که یک سرور مجازی برتر کشوری باید داشته باشد. در چنین مواردی باید سریعا اطلاعات و دیتاها به یک ماشین مجازی دیگر انتقال یابد.

 

آیا خرید سرور مجازی ارزان امکان‌پذیر است؟

مبحث قیمت در سرورهای مجازی کاملا به سطح و کیفیت ارائه خدمت توسط شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده بستگی دارد. اما سیاست قیمت‌گذاری هم تا حدود زیادی در خرید ارزان این سرویس تاثیرگذار است. عواملی مانند سی پی یو، رم، میزان فضای هارد برحسب گیگابایت، سرعت اینترنت بر حسب مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود و آپلود در قیمت تأثیر زیادی دارند.

بنابراین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی ایران، برای راحتی مشتری و برقراری تناسب میان عوامل یادشده و قیمت، پکیج‌هایی با قیمت‌ها و مشخصات فنی متفاوت عرضه می‌کنند. همچنین در مناسبت‌های مختلف یا طرح‌های پرطرفدار، تخفیف‌هایی توسط تعدادی از شرکت‌ها اعمال می‌شود.

طاها سرور؛ ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و انواع سرورهای مجازی

خدماتی که در این شرکت به مشتریان  ارائه می‌شوند ، همگی با محوریت پشتیبانی قدرتمند، تجهیزات سخت‌افزاری عالی و اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت ارائه می‌شود.

با این استراتژی به‌طور تضمینی شما می‌توانید از قطع نشدن دسترسی به وب‌سایت خود و به‌وجود نیامدن مشکلات فنی خصوصا زمان افزایش ترافیک سایت، اطمینان داشته باشید. همچنین خدمات جانبی ازجمله نصب و راه‌اندازی انواع سرورهای مجازی از جمله سرور مجازی ایران به‌صورت رایگان و توسط کارشناسان طاها سرور انجام می‌شود.

از دیگر مزایای خرید پکیج‌ها از این شرکت، گرفتن فایل پشتیبان دیتاها به‌صورت مرتب است. همچنین برای اطمینان خاطر شما از کیفیت ارائه خدمات، حتی تا 7 روز پس از خرید و نهایی‌کردن پکیج می‌توانید نسبت‌ به بازگشت وجه و لغو طرح اقدام کنید .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها