رقم واقعی وام مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر؟

کد خبر: 1055283

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: سال آینده عدد به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام به بازنشستگان پرداخنت می شود. وی همچنین گفت که رقم واقعی وام سال آینده تعیین می شود.

رقم واقعی وام مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر؟

خبرگزاری ایلنا: علی اصغر بیات با اعلام این خبر به صدا و سیما، افزود: اگر بانک مرکزی اجازه دهد بحث قرض الحسنه را بیشتر کند ما هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

بیات با اشاره به محاسبه سوابق سخت و زیان آور در متناسب سازی حقوق این گروه از بازنشستگان، گفت: پس از پیگیری‌های مستمر به عنوان یک خبر خوش به کل مجموعه بازنشستگان می‌توانم بگویم که موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور همان ۳۰ سی‌ام درخواستشان بود که در حقوق اسفند ماه اعمال شده است. 

بیات افزود: از جمعه که پرداخت‌ها شروع شده آن افزایش در حقوق‌ها اعمال شده است و پیگیر هستیم تا معوقه مربوط به تاریخ یکم مرداد امسال طبق مصوب هیئت امنا پرداخت شود.

وی درباره مقدار افزایش حقوق گفت: هر کسی بر مبنای سوابقی که در پرونده‌اش درج شده است بر حقوقش افزوده می‌شود که یک نفر ۲۰ سال و دیگری ۳۰ سال و… دارد و برای هر کسی بر اساس پرونده موجود افزایش اعمال شده و تیم تخصصی کانون عالی هم کاملا نظارت داشته و این موضوع حل و فصل شده است. 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: پیش از این یک موضوع اختلافی بین ما و سازمان تامین اجتماعی بود؛ آن‌ها می‌گفتند این سنوات ارفاقی است، ولی به نظر ما این سنوات استحقاقی بوده است که در نهایت نظر ما را پذیرفتند، ما نه تنها موضوع بازنشستگان را حل کردیم بلکه شاغلانی که در این بخش بازنشسته شده‌اند هم مشکل‌شان برطرف شد. 

وی گفت: حقوق بازنشسته حداقل بگیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. همیشه حرفمان با مسئولان این بوده است که با این رقم چطور می‌توان زندگی کرد؟ بنابراین نظر ما در افزایش حقوق رقمی بیش از این عدد و ۳ میلیون تومان است. 

بیات افزود: خوشحالی ما به این دلیل است که برای اولین بار چنین عددی از بخشی از مطالبات عمده‌ای که سازمان تامین اجتماعی از دولت دارد و رقمی در حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان باید در سال ۱۴۰۰ باید به صفر می‌رسید. 

وی گفت: حالا بخشی از ۸۹ هزار میلیارد تومان امسال تحقق پیدا کرده است و از مجلس شورای اسلامی ممنون هستیم که توانست چنین حرکت و قدمی بر دارد تا گشایشی در مجموعه ما ایجاد شود

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها