مردم نگران گرانی روغن نباشند

کد خبر: 1055317

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی واردات روغن خام تا سال آینده پابرجاست و روغن گران نمی‌شود، گفت که در حال حاضر به اندازه شش ماه، روغن ذخیره شده است.

مردم نگران گرانی روغن نباشند

 ایسنا: سعید صارمی در یک برنامه تلوزیونی در مورد وضعیت ذخایر روغن خام و تولید روغن نباتی در کشور، گفت: نیاز ماهانه کشور به روغن خام حدود ۱۵۰ هزار تن است که آذرماه امسال هر ماه ۱۸۰ هزار تن روغن خام به بازار ترزیق شده است و در اسفند ماه این رقم به ۲۰۰ هزار تن افزایش یافت. بنابراین تا ۱۵ اسفند حدود ۱۰۰ هزار تن از روغن خام توزیع و تولید شده و مابقی آن نیز تا پایان سال انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه علاوه بر ۲۰۰ هزار تن حدود ۲۵ هزار تن هم به بخش صنف و حدود ۳۵ هزار تن نیز به بخش صنعت تخصیص یافته، وعده داد که روغن مورد نیاز ماه رمضان هم با همین برنامه‌ریزی تامین ‌شود.  

صارمی افزود: همچنین به سازمان‌های صمت استان‌ها اعلام شده تا نیاز  آنها تامین شود، به شرط اینکه کارخانجات تولید و در شبکه‌هایی که سازمان صمت اعلام می‌کند، توزیع کنند. بنابراین با ارائه تاییدیه باز هم روغن خام مورد نیازشان تامین می‌شود.  

به گفته این مقام مسئول اگرچه به جای ۱۵۰ هزار تن روغن ۲۰۰ هزار تن روغن توزیع می‌شود، اما ترس و نگرانی مردم از افزایش قیمت روغن نباتی موجب افزایش تقاضا شده است.  

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با تاکید بر اینکه قیمت روغن نباتی افزایش نمی‌یابد و ارز ترجیحی واردات روغن خام نیز تا سال دیگر پابرجاست، تصریح کرد: ذخایر روغن خام کافی است و به اندازه شش ماه ذخیره داریم.  

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد مردم همچنان برای تهیه روغن جامد دچار مشکل هستند و حتی اخیرا فروش روغن جامد با کارت ملی خبرساز شد.

همچنین بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، در آذر ماه امسال قیمت حلب ۱۶ کیلویی روغن نباتی معمولی ۱۲۵.۵ درصد نسبت به آذر سال قبل افزایش یافته و به ۲۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. در این مدت قیمت روغن نیمه جامد ۴.۵کیلویی ۶۹.۶ درصد و انواع روغن مایع نیز ۱۵ تا ۲۴ درصد افزایش یافته است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها