کاهش 3 هزار واحدی شاخص بورس تهران

کد خبر: 1055684

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 3364 واحدی روبرو شد.

کاهش 3 هزار واحدی شاخص بورس تهران

خبرگزاری فارس: بورس اوراق بهادار تهران قرار بود، امروز شاهد عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت سرمایه مدار باشد که به دلیل ریزش شاخص این عرضه اولیه لغو شد و در پایان معاملات امروز شاخص کل با کاهش 3365 واحد به رقم یک میلیون و 206 هزار و 781 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 539 واحد به رقم 431 هزار و 808 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران امروز به بیش از 4 میلیون و 821 هزار رسید. معامله گران امروز بیش از 4.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 527 هزار معامله و به ارزش 5241 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

I4n9yV14Ethx

نقشه معاملات امروز بورس تهران

ارزش معاملات امروز فرابورس هم بیش از 19 هزار و 388 میلیارد تومان بود که معامله گران امروز در بازار بیش از 25 هزار و 629 میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بودند، اما میزان کاهش همگی زیر نیم درصد بودند. بنابراین می‌توان گفت بازار اصلاح خورده است.

VWozhM1sqz7G

روند یک ساله شاخص بورس تهران

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ ارزشی 28 صدم درصد کاهش یافته است، اما این دو شاخص با معیار هموزن 12 صدم درصد افت کرده است. شاخص آزاد شناور 31 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 42 صدم درصد کاهش یافت و کاهش بازار دوم بورس فقط 9 صدم درصد کاهش یافت.

94qXGHJ6fX66

پالایش یکم

خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم که از دولت 10 هزار تومان خریده بودند،‌قرار بود طبق قول دولتی‌ها سود ببرند،‌اما همچنان در زیان هستند و در هر واحد 15 درصد زیان کرده‌اند.

امروز نمادهای چادرملو و پتروشیمی پارس بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای ملی مس، شستا، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی روی شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل فرآوری معدنی اپال کانی پارس، دارویی برکت، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و بانک تجارت بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 37 واحد کاهش یافته و به رقم 17 هزار و 81 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 169 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 950 میلیون اوراق بهادار، سهام در فرابورس به ارزش 19 هزار و 388 میلیارد تومان در قالب 176 هزار معامله داد و ستد کردند.

امروز نمادهای سرمایه گذاری میراث فرهنگی و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشتند و بیمه پاسارگاد، ‌پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان و آریاساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل ذغال سنگ پروده طبس، رایان هم‌افزا، توسعه مسیر برق گیلان؛ سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریاساسول، شیر پاستوریزه پگاه فارس و سرمایه گذاری میراث فرهنگی بودند.

به گزارش فارس، امروز قرار بود عرضه اولیه در بورس انجام شود اما همان گونه که عرضه اولیه دیروز در  فرابورس لغو شد عرضه اولیه امروز هم لغو شد. همچنین سرمایه گذاری در بورس حتما باید از محل پس انداز و با تحقیق، مطالعه و مشورت با افراد امین و کاردان صورت گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها