قیمت مرغ در بازار آزاد چند؟

کد خبر: 1057144

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر تصمیمات اتخاذ شده و تعیین سهمیه از سایر استان‌ها برای تهران، مشکلی در توزیع نداریم.

قیمت مرغ در بازار آزاد چند؟

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی،  با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، اظهار کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده، سهمیه‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان برای تهران در نظر گرفته شده است تا کمبودی در عرضه نداشته باشیم.

وی افزود: بنابر ابلاغیه قرار است مرغ زنده از استان‌های دیگر به تهران وارد شود تا مشکل کمبود نداشته باشیم.

کمالی سروستانی ادامه داد: با توجه به حجم ورود مرغ به تهران، قیمت‌های فعلی در بازار آزاد به هیچ عنوان منطقی نیست.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی یکی دیگر از دلایل گرانی مرغ را کشش بازار دانست و گفت: اگر در شرایط عادی بازار با عرضه روزانه یک هزار تن تنظیم می‌شود، هم اکنون نیاز است که میزان عرضه بالاتر از این رقم باشد تا با اشباع بازار، قیمت‌ها به تعادل برسد چرا که خانوار‌ها به سبب ترس از آینده بازار اقدام به ذخیره خانگی کردند که با عرضه مرغ زنده از استان‌های دیگر پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.

کمالی سروستانی در واکنش به عرضه مرغ با نرخ ۳۷ و ۳۸ هزار تومان در بازار بیان کرد: با توجه به قیمت مرغ زنده، عرضه با چنین نرخ‌هایی به هیچ عنوان منطقی نیست و دستگاه‌های نظارتی با اعمال نظارت بیشتر بر بازار باید از گرانفروشی جلوگیری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرغدار مقصر گرانی در بازار نیست، گفت: مرغدار صاحب مرغ تا مزرعه است و بعد از خریداران مرغ، عمده فروشی و خرده فروشی‌ها باید پاسخگوی کمبود یا گرانی باشند چرا که مرغدار اطلاعی ندارد که مرغ بعد از خروج از واحد مرغداری چه بلایی سرش می‌آید.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به فاصله چشمگیر قیمت مصوب تا بازار آزاد این احتمال وجود دارد که برخی افراد مرغ دولتی را بخرند و سپس با نرخ آزاد در بازار عرضه کنند، هر چند سند و مدرکی در این خصوص وجود ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها