سرقت سوخت نیروگاه علی آباد توسط یک باند حرفه ای!

کد خبر: 1057593

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۳۷۷ هزار لیتر گازوئیل سرقتی به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال از نیروگاه برق علی آباد کتول خبر داد.

سرقت سوخت نیروگاه علی آباد توسط یک باند حرفه ای!

خبرگزاری مهر: سرهنگ فرزاد تاجره بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: به دنبال اطلاع واصله مبنی بر سرقت و قاچاق عمده سوخت توسط یک باند حرفه ای در نیروگاه برق علی آباد کتول در آذر ماه سال گذشته، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از یک سری اقدامات میدانی گسترده و استفاده از شگردهای خاص پلیسی، پی بردند که تعدادی از کارکنان نیروگاه، رانندگان تریلی و خریداران سوخت با تشکیل باندی، گازوئیل‌های ارسالی از شرکت نفت را که برای تولید برق باید استفاده می‌شد، با ترفندهایی از نیروگاه خارج و در محل‌های از قبل تعیین شده دپو می‌کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: متهمان در فرصتی مناسب سوخت‌های سرقتی را به برخی از شرکت‌های استان‌های همجوار و حاشیه تهران، با قیمت آزاد به فروش رسانده و از این طریق پول هنگفتی به دست آورده اند.

تاجره بیان کرد: سرانجام در آذر ماه سال جاری با اشراف اطلاعاتی پلیس و انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات تخصصی، مأموران موفق شدند ۱۳ متهم این پرونده را طی چند عملیات غافلگیرانه در شهرستان‌های «کردکوی»، «گرگان» و «علی آبادکتول» دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف دو میلیون لیتر گازوئیل در مرحله اول تحقیقات این پرونده در آذر ماه سال گذشته، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای این باند بیش از دو سال فعالیت مجرمانه در این زمینه داشتند تحقیقات بیشتر از آنها ادامه داشته که در این زمینه مقدار ۳۷۷ هزار لیتر سوخت سرقتی و قاچاق دیگر هم کشف شد.

تاجره خاطر نشان کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار سوخت جدید کشف شده بیش از ۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان توضیح داد: متهمان در اعترافات خود اعلام کردند، سوخت‌های ارسالی از شرکت نفت را قبل از رسیدن به نیروگاه در مکانی تخلیه و سپس با همان تانکر خالی راهی نیروگاه می‌شدند و با هماهنگی شلنگ بند وانمود می‌کردند که در حال تخلیه سوخت هستند.

وی گفت: در برخی موارد هم متهمان تانکر سوخت را وارد نیروگاه کرده و پس از یک تخلیه صوری، گازوئیل‌ها را مجدداً به مکانی دیگر منتقل و از آنجا به فروش می‌رساندند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها