کاهش حجم ذخایر آبی سدهای تهران

کد خبر: 1058274

مدیر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برقابی میزان ذخائر سدهای پنجگانه تهران را ۶۵۷ میلیون مترمکعب با کاهش ۱۶ میلیون مترمکعبی نسبت به روز مشابه سال گذشته اعلام کرد و گفت: بارش تجمعی سال آبی جاری ۲۳درصد نسبت به سال آبی گذشته کاهش داشته است.

کاهش حجم ذخایر آبی سدهای تهران

خبرگزاری فارس: محمد شهریاری مدیر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب‌منطقه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره جدیدترین میزان ذخائر سدهای پنجگانه تهران اظهار کرد: اکنون دریاچه سدهای تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران ۶۵۷ میلیون مترمکعب آب دارند.

وی گفت: درحال حاضر موجودی ذخائر سدهای پنجگانه تهران در مقایسه با روز مشابه سال گذشته ۱۶میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی برقابی درباره میزان بارش‌ها عنوان کرد: متأسفانه امسال در فروردین ماه اصلاً شرایط خوبی نبوده و طی ۱۲روز گذشته تقریباً ۲میلیمتر در سطح استان بارندگی داشتیم که بارش‌ها نسبت به مدت مشابه بالغ بر ۹۵درصد کاهش دارد.

شهریاری درباره میزان حجم دریاچه سدها به تفکیک اعلام کرد: در حال حاضر سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب ۱۳۳، ۴۵، ۳۷.۵، ۳۰۳، ۱۳۹ میلیون مترمکعب در مخازن خود موجودی دارند.

وی میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری را ۲۳۵.۲ میلیمتر عنوان کرد و گفت: این مقدار در سال آبی گذشته ۳۰۳.۵ میلیمتر بوده که ۲۳درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی و برقابی با اشاره به سیلاب‌های بهاری بیان‌ کرد: رودخانه‌های استان رودخانه آرامی نیستند و شرایط به نحوی است که اگر در بالادست هر میزان بارشی داشته باشیم احتمال وقوع سیلاب‌های شدید وجود دارد از این رو شهروندان عزیز از هرگونه اتراق و تردد در حاشیه رودخانه و دریاچه سدها پرهیز کنند.

شهریاری با اعلام وضعیت نامناسب بارش‌ها و به تبع آن احتمال عدم آبگیری مناسب در سدهای تأمین کننده آب شرب تهران و همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی طی روزها و ماه‌های آینده درتوصیه به شهروندان در مصرف آب خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کرونایی موجود در کشور و استان و افزایش اجتناب ناپذیر میزان استفاده از آب برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مردم عزیز با صرفه‌جویی در مصرف آب مارا همراهی کنند تا بتوانیم در اوج مصرف آب و تابستان بدون هیچ چالش و مشکلی عبور کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها