مرغ سحر ترند یک توئیتر فارسی شد

کد خبر: 1059249

تیتر صفحه اول شماره روز دوشنبه «وطن‌امروز» با استقبال گسترده کاربران مجازی همراه شد. این استقبال به حدی بود که روز گذشته برای ساعاتی هشتگ «مرغ سحر» تبدیل به ترند نخست توئیتر فارسی شد و در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم کاربران زیادی با استفاده از این هشتگ در پست‌های‌شان اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی را نشان دادند.

مرغ سحر ترند یک توئیتر فارسی شد

وطن امروز: تیتر صفحه اول شماره روز دوشنبه «وطن‌امروز» با استقبال گسترده کاربران مجازی همراه شد. این استقبال به حدی بود که روز گذشته برای ساعاتی هشتگ «مرغ سحر» تبدیل به ترند نخست توئیتر فارسی شد و در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم کاربران زیادی با استفاده از این هشتگ در پست‌های‌شان اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی را نشان دادند. 

تا ظهر روز گذشته در توئیتر فارسی کاربران بیش از 35هزار توئیت با هشتگ «مرغ‌ سحر» را منتشر یا ریتوئیت کردند. پیش از این نیز کاربران توئیتر فارسی به مناسبت انتشار شماره 3000 روزنامه هشتگ «وطن‌امروز» را ترند نخست این شبکه اجتماعی کردند. چندی پیش نیز بعد از مشخص شدن سیاست‌های جو بایدن در قبال پرونده هسته‌ای کشورمان، تیتر «بفرمایید جو» با استقبال گسترده کاربران مواجه شده و برای ساعاتی تبدیل به ترند نخست توئیتر شده بود. 
«وطن‌امروز» در شماره روز دوشنبه با تیتر «مرغ سحر» به مساله صف‌های مردم برای خرید مرغ و عدم مدیریت صحیح دولت پرداخته بود. برخی از توئیت‌های کاربران به شرح ذیل است:
- حالا که مرغ گرون شده و نمی‌تونیم سحرها مرغ بخوریم همه باهم: مرغ سحر ناله سر کن داغ مرا تازه‌تر کن.
- کاش این همتی که برای توقف گاندو داشتید برای معیشت مردم و کنترل قیمت #مرغ_سحر داشتید.
- تاکید رهبری در پیام نوروزی مبنی بر مانع‌زدایی‌ها و درخواست رئیس‌جمهور از وزرا و مسؤولان زیرمجموعه‌اش که حتی به خواهش هم کشیده شد! اما بی‌تدبیری‌ها برای حل کوچک‌ترین مشکلات مردم ادامه دارد و همچنان شاهد صف‌های خجالت‌آور مردم برای خرید مرغ هستیم.
- مرغ سحر چه اسم آشنایی، یادم آمد تصنیف ملک‌الشعرای بهار، اما این روزها یکی دیگر از افتخارات دولت #مرغ_سحر است، آری دولت تدبیر و امید. 
- صدای ناله مرغ سحر از صف‌های توزیع سبد کالای دولت یازدهم روحانی آغاز شد؛ اینکه حالا می‌بینید شیون و زاری‌ شه... 
- سوء‌مدیریت مسؤولان در تنظیم بازار مایحتاج مردم تنها یک نمونه ملموس از توفان سهمگین مشکلاتی است که مدت‌هاست بی‌وقفه بر زندگی روزمره مردم آوار شده است. 
-‌ گویا دستیابی به مرغی که همیشه سر سفره‌هامون بوده از دستیابی به #مرغ_سحر هم سخت‌تر شده.
- کاش این سحری که مرغ به وفور و ارزون ‌شه زود برسه، ما که خسته شدیم. 
- دیگه همین مونده بود که واسه خرید مرغ هم بریم تو صف. خسته نباشید واقعا با این رونق اقتصادی و تدبیر و امیدتون!
- #مرغ_سحر هم در کَف جمله جناب وزیره که اگر ما نبودیم، ایران را قحطی گرفته بود. 
- واقعا چه تدبیر و امیدی در صف‌های طولانی مرغ موج می‌زنه.
- آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کرد که این روزها در وضعیت کرونایی شاهد صف‌های طویل مرغ و روغن و... هستیم. 
- داستان صف مرغ که می‌بینید اتفاقی نیست! اینها در امتداد سیاست‌های اقتصادی آمریکاساز در دوره پهلوی دوم است که همچنان تداوم یافته و در دولت روحانی به اوج خود رسیده ‌است! همان سیاستی که جوجه‌های یک‌روزه را نابود کرد و صف خرید مرغ را در شب عید ایجاد کرد. 
- صف مرغ و تخم‌مرغ را کنترل کنید؛ رفراندوم پیشکش!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها