مدال یا مدالیون چیست؟

کد خبر: 1060029

مدال یا مدالیون یک شی هنری کوچک قابل حمل و یا یک دیسک فلزی نازک، دارای طرح در هر دو طرف آن است.

مدالها به طور معمول برای یادبود  و به عنوان جایزه اهدا می شوند.

هم چنین ممکن است به عنوان نشان سینه در پوشش استفاده شوند.

آنها معمولا  مانند سکه توسط قالبها ساخته می شوند.

کاربرد مدال یا مدالیون:

یک مدال ممکن است برای تقدیر از موفقیت های ورزشی ، نظامی ، علمی ، فرهنگی ، دانشگاهی یا سایر موفقیت ها به شخص یا سازمانی اعطا شود. جوایز و تزئینات نظامی حاوی انواع خاصی از مدال ها یعنی نشان های سینه هستند. همچنین ممکن است مدالها و نشان های سینه برای یادبود افراد یا رویدادهای خاص به عنوان آثار هنری به فروش بروند. در گذشته ، مدال هایی که برای اشخاص سفارش داده می شد ، معمولاً همراه با پرتره ، اغلب به عنوان نوعی شیلد و هدیه شخصی مورد استفاده قرار می گرفت.

انواع مدال یا مدالیون:

در اصطلاح به هنرمندی که مدال ها را خلق میکند ، “مدال آور” می گویند.

مدالها مدت هاست که از کالاهای محبوب شناخته می شوند و در علم سکه شناسی به گروه exonumia یا militaria مربوط می شوند.

در استفاده صحیح از  اصطلاحات مربوط به مدال ها، به مدال های بزرگ مدالیون گفته می شود و عرض آنها از چهار اینچ (حدودا ده سانت) شروع می شود و به همین خاطر  معمولاً خیلی بزرگ هستند و به عنوان شیلد نیز  استفاده می شوند ، اگرچه در محاوره از “مدالیون” اغلب برای اشاره به مدال و یا به عنوان آویز گردنبند (مانند سبک مد  سالهای 1960 و 1970)  برای انواع دیگر مدال ها استفاده می شود.

همچنین می توان مدالیون ها را “مدال میز” (شیلد) نامید زیرا سایز آنها بسیار بزرگ است و فقط بر روی دیوار ، میز ، میز کار یا کابینت قابل نمایش هستند.

تاریخچه مدال یا مدالیون:

اولین نمونه شناخته شده مدال به نقل از  ژوزفوس به زمان اسکندر مقدونیه برمی گردد که در آن زمان  جاناتان کشیش اعظم ، عبرانیان را به کمک اسکندر بزرگ هدایت می کرده و  در ازای آن ، از سوی اسکندر نشان افتخاری به جاناتان ارسال شده است.

از گذشته رسم است که جوایز افتخاری را ، مانند  یک دکمه طلایی ،  پادشاهان به  خویشاوندان  خود می دهند.

امپراطورهای روم باستان نیز از مدال به عنوان جوایز نظامی و هدایای سیاسی استفاده می کردند که مانند سکه های بسیار بزرگ ، معمولاً از طلا یا نقره  ضرب می شد.

هم چنین  هر دو این سکه ها و سکه های طلا اغلب به عنوان  جواهرات  توسط هر دو جنس زن و مرد  استفاده می شد. برکتات نوعی مدال طلای نازک است که در شمال اروپا  و با تقلید  از سکه ها و مدال های سلطنتی روم باستان ساخته می شد.

در اروپا ، از اواخر قرون وسطی به بعد ، معمولاً به حاکمان ، اشراف و بعداً روشنفکران  برای تقدیر  مدال اهدا می کردند هم چنین  به متحدان سیاسی مدال اهدا می شد تا آنها را حفظ و یا حمایت کنند.

 مدالهای ساخته شده بسته به وضعیت گیرنده در طیف وسیعی از فلزات مانند طلا ، نقره، برنز و سرب ساخته می شوند. عرض آنها به طور معمول تا حدود سه اینچ بوده (۸ سانت) و معمولاً با گردن آویز اهدا می شوند ، و روی آن  عنوان و آرم جوایز و در پشت آنها اطلاعات مربوطه و یک شعار در لبه های آن نوشته می شود.  مدالها معمولاً برای  آویز بر روی یک ریسمان  تنظیم شده اند.

ادامه:

با گذشت زمان ارتباط بین مدال ها و احیای کلاسیک  آن سبک متفاوتی به خود گرفت.

شاهزادگان ،نویسندگان و دانشمندان برای به رسمیت شناختن کار خود برای یکدیگر مدال می فرستادند ، و به مرور شروع به ساخت مدال های خود ،  از جنس برنز ، کردند تا برای حامیان و همسنگران خود ارسال کنند.

در قرن شانزدهم ، مدالها به طور فزاینده ای توسط حاکمان شهرها برای اهداف تبلیغاتی تولید می شدند.

اما در سال 1550 ، یک ماشین مهر زنی ، با استفاده از قالب های فولادی ، در آگسبورگ آلمان معرفی شد و از آن پس ساخت مدال  به سرعت  استاندارد شد. تا قرن شانزدهم میلادی ، از انواع مدالها به منظور تجارت ، بزرگداشت افراد و رویدادها  استفاده می شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها