قیمت خودرو به دست سایت‌ها افتاد

کد خبر: 1060109

با توجه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و تصمیم‌گیری برای تعطیلی ۱۰ روزه سراسری در سطح کشور که از روز گذشته (شنبه) آغاز شده است، پس از آغاز فعالیت‌های رسمی بازار خودرو، مجدد این صنف هم همچون سایر مشاغل تعطیل شده و مانند ایام تعطیلات نوروز، دارندگان و صاحبان خودرو با قیمت‌ های دلخواه، خودرو خود را آگهی می‌کنند.

قیمت خودرو به دست سایت‌ها افتاد

ایسنا: همانطور که در ایام دو هفته‌ای تعطیلات نوروز، دارندگان خودرو باتوجه به تعطیلی نمایشگاه‌های فروش خودرو و مراکز رسمی، تعیین‌کننده قیمت‌ برای خودروهای در اختیار خود شده بودند؛ اکنون نیز با توجه به محدودیت‌های در نظر گرفته شده و تعطیلی بسیاری از مشاغل غیرضرور که بازار رسمی خودرو هم از جمله آن‌هاست، قیمت رسمی در بازار خودرو قابل ارائه نیست.  

اما بررسی سایت‌های خرید و فروش نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته در پی اظهارات رئیس شورای رقابت مبنی بر تصمیم‌گیری بر افزایش قیمت خودروها برای سه ماهه اول سال جاری، بازار پس از چندین ماه تکان خورد و کمی افزایشی شد؛ اکنون نیز به نسبت هفته گذشته به سبب اینکه قیمت‌ها به دست خود مشتریان (خریدار و فروشنده) افتاده است، انتظار می‌رود که کمی بالاتر باشد. اما آنچه که مشهود است، قیمت‌ها در همان محدوده و کانال قیمت‌های رسمی اعلام شده توسط اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در هفته گذشته با نوسان افزایشی و گاها کاهشی، آگهی شد.

براساس بررسی آگهی‌های ثبت شده در چند سایت‌ خرید و فروش خودرو، در گروه محصولات پرتیراژ و پرتقاضا گروه صنعتی ایران‌خودرو، سمند LX در محدوده ۱۹۳ تا ۱۹۵ میلیون تومان، سمند سورن بین ۲۳۰ تا ۲۳۹ میلیون تومان، دنا در کانال ۲۷۰ میلیون تومان، دناپلاس مابین ۲۹۸ تا ۳۱۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ GLX بنزینی حدود ۱۸۷ تا ۱۹۱ میلیون تومان، پژو پارس از ۲۳۳ تا ۲۴۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ مابین ۱۹۷ تا ۲۱۰ میلیون تومان و تیپ ۵ آن حدود ۲۵۸ تا ۲۶۳ میلیون تومان، رانا ۲۰۵ تا ۲۰۹ میلیون تومان و راناپلاس در کانال ۲۲۰ میلیون تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده‌اند.

همچنین در محصولات گروه سایپا نیز، پراید ۱۱۱ حدود ۱۳۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ حدود ۱۱۶ تا ۱۸۸ میلیون تومان، تیبا از ۱۲۳ تا ۱۳۱ میلیون تومان، تیبا ۲ از ۱۳۶ تا ۱۴۲ میلیون تومان، سلینا در کانال ۱۴۰ میلیون تومان و کوییک حدود ۱۴۲ تا ۱۴۹ میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

لازم به تاکید مجدد است که این‌ قیمت‌ها طی بررسی آگهی‌های متفاوت فروش ثبت شده در سایت‌های مختلف بوده و قیمت رسمی بازار اعلام شده توسط اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، به سبب تعطیلی واحدها، نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها