تحقیق مزایا و معایب بازی های رایانه ای

کد خبر: 1061388

بازی های کامپیوتری این روز ها سهم بسزایی را در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارند که باید به این موضوع رسیدگی کرد، با توجه به این که توسط کارشناسان سایت موجوجم ، مرجع فروش جم بازی ها در ایران میباشد آماده شده است و از نظر تخصصی دارای اعتبار کافی میباشد، در ادامه همراه ما باشید.

تاثیر بازی های رایانه ای بر نوجوانان

با پیشرفت علم و تکنولوژی، به مرور بازی های کودکان و نوجوانان نیز دچار تحول عظیمی شدند . این تحول که به همراه آن بسیاری از پیشامد ها را به همراه داشته، از نظر بسیاری از مردم به ضرر کودکان و نوجوانان است ولی در این بین نیز عده ای کمی نیز بر این معتقدند که میتواند بسیار مفید نیز واقع شود، بازی های کودکان و نوجوانان دهه های اخیر که به صورت دسته جمعی و حضوری انجام میدادند امروزه به شکل های گوناگون دیگری در آمده است.

امروزه دورهمی ها و بازی های حضوری در بین کودکان و نوجوانان بسیار کم شده و اکثرا به سمت بازی های رایانه ای آنلاین سوق پیدا کرده اند. این بازی ها که اکثرا با هیجان بالایی انجام میگیرد در نوبه ی خود اثراتی را بر روی بازیکنان علی الخصوص گیمر های نوجوان میگذارد که در ادامه به تاثیر بازی های رایانه ای بر نوجوانان می پردازیم.

مزایا و معایب بازی های رایانه ای

چیزی که کوکان و نوجوانان را به سمت بازی های رایانه ای سوق میدهد ، جذابیت بصری و سمعی این بازی ها است. اکثر شرکت های بازی سازی نیز از این مورد بسیار خوب استفاده میکنند و همیشه سعی بر این موضوع دارند تا بتوانند به نحوی کاربران را به انجام بازی های ساخت شرکت خود بنمایند، با روی کار آمدن شرکت های بازی سازی مختلف، رقابت در بین این شرکت ها نیز بیشتر شده است و هر کدام با استفاده از ابزار هایی که در دست دارند، بازی های مختلف در سبک های مختلف را به صنعت گیمینگ دنیا معرفی میکنند و از این راه میتوانند درآمد و شهرت بسیار خوبی را به دست بیاورند، در کنار ساخت این بازی ها توسط شرکت های مختلف، باید به این نکته توجه داشت که این بازی ها، تاثیراتی را در انسان ها به ویژه نوجوانان می گذارد . تاثیر بازی های رایانه ای در بین کودکان و نوجوانان بسیار جدی و زیاد است، از تاثیرات روحی گرفته تا تاثیرات جسمی خطرناک که هرکدام در نوبه خود اگر مراقبت نگردند موجب بروز آسیب هایی میشوند.

مراقب نوجوانان گیمر باشیم !

اما در طرف دیگر قضیه اگر با مدیریت و راهنمایی در مسیر درست این بازی ها صورت گیرد می تواند از لحاظ ذهنی، نوجوانان را در مسیر درستی قرار دهد و می تواند انجام این بازی ها، برخی ویژگی های ذهنی آن ها را تقویت نماید، از نکات مثبت تاثیر بازی های رایانه ای بر نوجوانان می توان به افزایش قدرت یادگیری اشاره کرد، به این صورت که با انجام هر مرحله از بازی توسط گیمر، نحوه ی انجام بازی را یاد میگیرند و همچنین چون شرکت های بازی سازی در بعضی از بازی های خود، سعد در واقع گرایانه بودن بازی دارند، به نحوی آموزش برخی موارد را به گیمر ها انجام میدهند، مانند بازی های ورزشی مث اسب سواری، فوتبال، تنیس و بازی های دیگر، علاوه بر این بازی ها، نوع دیگری از بازی ها هستند که میتوانند قدرت مدیریت و تصمیم گیری را در کودکان و نوجوانان تقویت کنند و تاثیر بازی های رایانه ای به شکل مثبت باشد، بازی استراتژیک مثل بازی هی دی میتواند این تاثیرات مثبت را داشته باشد.

 

در بعضی از کشور های دنیا پزشکان معتقدند که انجام بازی های رایانه ای به دلیل هیجانی که به انجام دهنده بازی وارد میکند، در بدن آن گیمر ماده ای تشکیل می یابد که باعث میشود کودکان و نوجوانان به دارو های مسکن و آرامش بخش احتیاج کمتری داشته باشند و در برخی موارد نیز به شکل یک آنتی میکروب عمل میکند.

بازی های اکشن پابجی لایت، مثل کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل، فری فایر، فورتنایت به دلیل هیجان بالا، میتواند تا حد زیادی در کاهش استرس و اضطراب موثر باشد.

تاثیر بازی های رایانه ای و آسیب هایی که به کودکان و نوجوانان می رساند، اگر به موقع رسیدگی نشوند به مشکلات حاد تری تبدیل میشوند، به دلیل اینکه انجام این بازی ها برای نوجوانان لذت بخش است و همینطور از تاثیرات بازی های رایانه ای بر خود خبر ندارند به انجام یک سره آن میپردازند، این موضوع به خودی خود میتواند به چشم ها، کمر، پاها و دست های گیمر نوجوان آسیب برساند.

از طرفی باید با توجه به سن فردی که بازی انجام میدهد، بازی انتخاب کرد، در اغلب موارد به رده سنی ذکر شده بر روی کارت های سی دی بازی دقتی نمیشود که این امر باعث میشود به دلیل شکست ها و همچنین صحنه های نامناسبی که نوجوان می بیند، تاثیر بازیهای رایانه ای به سمت منفی سوق پیدا کند و اثرات روحی جبران ناپذیری مثل خشونت، کم حوصلگی، حساس شدن به موضوع ها و موارد دیگر را در فرد به وجود بیاورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها