چرا کالیبراسیون تلویزیون مهم است؟

کد خبر: 1061433
چرا کالیبراسیون تلویزیون مهم است؟

تصاویر تلویزیون ها به دلیل تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی ممکن است کمی تاریک به نظر برسند یا رنگ های به شدت پررنگی نشان دهند. با چند دقیقه جستجو در منوهای تلویزیون می توانید این مشکلات را برطرف کنید و تصویری بسیار زیبا داشته باشید که هم چشم شما را اذیت نکند و تصاویر واضح و باکیفیتی را مشاهده کنید.

اگر می خواهید یک تصویر عالی داشته باشید یا تا جایی که می توانید بهترین کیفیت را از تصاویر ببینید، باید تلویزیون خود را کالیبره کنید.

هر فردی که پلیر Blu-ray دارد، می تواند به راحتی در منزل نیز کالیبراسیون تلویزیون را انجام دهد. اما برای اینکه واقعاً به بهترین کیفیت رنگی در تلویزیون برسید و تنظیمات لازم را انجام دهید، بهتر است کالیبراسیون تلویزیون خود را به دست متخصصین تعمیرات ال ای دی سامسونگ بسپارید. چرا که کالیبراسیون حرفه ای هم به تخصص فنی و همبه تجهیزات خاصی نیاز دارد.

2

کالیبراسیون تلویزیون چیست؟

جوئل سیلور پدر کالیبراسیون تلویزیون است. کالیبراسیون تلویزیون به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر تلویزیون را بهینه کنند و مشکلات تلویزیون را تحت تاثیر قرار دهند. کالیبراسیون حرفه ای که توسط مراکز مجاز تعمیر تلویزیون انجام می شود، فراتر از اندازه گیری و مقایسه اعداد است.

چنانچه تلویزیون کالیبره نشده باشد، ممکن است تصاویر، فیلم ها و بازی ها با کیفیت اصلی به نمایش درنیایند. بنابراین کالیبراسیون تلویزیون از آن جایی مهم است که می تواند تنظیمات تلویزیون را به بهترین شکل ممکن برای شما درآورد.

حتی در برخی از تلویزیون ها ممکن است یک حالت تصویر کالیبره شده (ISF ) در منوها جای داده شده باشد تا بهترین حالت برای دستیابی به یک تجربه عالی در اختیار شما قرار گیرد.

ابزارهای موردنیاز برای کالیبره کردن حرفه ای تلویزیون

مراکز تخصصی تعمیرات تلویزیون یا کالیبراتورها از ابزارهای زیادی استفاده نمی کنند اما همین ابزارهای کم تعداد، معمولا گران، کمیاب و برای انجام روند کار اساسی هستند.

مهم ترین ابزار برای کالیبره کردن تلویزیون، کنتورها هستند. کنتورها دستگاه هایی مانند رنگ سنج ها هستند که میزان و نوع نور تلویزیون را به دقت اندازه گیری می کنند. این کنتورها می توانند میزان درخشندگی و رنگ را نیز تعیین کنند که این دو، مولفه های اساسی هر تصویر تلویزیونی است.

مولد سیگنال یکی دیگر از ابزار های حیاتی کالیبراسیون تلویزیون است. این دستگاه ها سیگنال های تصویری بسیار دقیق را برای کالیبراسیون به تلویزیون می دهند. این دستگاه ها فقط برای اندازه گیری رنگ های سفید، قرمز، سبز و آبی نیستند بلکه  با ده ها الگو و نمودار برای تنظیم بصری و اندازه گیری خودکار تصاویر تلویزیون همراه هستند. رنگ سنج و طیف سنج نیز از دیگر ابزارهای موردنیاز برای کالیبره کردن تلویزیون ها هستند.

دستگاه های ذکر شده نه تنها باعث جلوه بهتر به تصاویر تلویزیون می شوند بلکه به ما اجازه می دهند عملکرد تلویزیون را با سطح دقت بالا کنترل کنیم. کاری که کاربران خانگی با عملکرد دستی نمی توانند به آن برسند.

3

انواع فرمت های تلویزیونی برای کالیبراسیون

در طول تاریخ کالیبراسیون تلویزیون بر تطبیق کنتراست و رنگ تلویزیون ها بر اساس برخی از استانداردهای سیگنال ویدئویی  با توجه به محدودیت های فناوری تلویزیون ها متمرکز بوده است. این محدودیت ها طی چند سال اخیر شکسته شده است ، به طوری که تلویزیون های امروزی می توانند بیش از حد کنتراست و رنگ تلویزیون های قدیمی را نمایش دهند. قابلیت های توسعه یافته به سیگنال های ویدئویی توسعه یافته نیاز دارند و در اینجا دامنه دینامیکی بالا (HDR) و گستره رنگی گسترده نیز مطرح است.

HDR مجموعه ای از فرمت های ویدئویی است که اطلاعات بسیار بیشتری در مورد هر پیکسل به صفحه نمایش ارسال می کند. (نسبت به دامنه دینامیکی استاندارد یا SDR ) سیگنال HDR به هر پیکسل می گوید که روشن تر، تیره تر یا رنگارنگ تر شود. اگرچه اکثر قریب به اتفاق ویدئوهای 1080p و برخی از محتواهای 4k هنوز SDR هستند اما اغلب محتواهای جدید 4k و بسیاری از نسخه های مدرن بازسازی شده فیلم ها از نوع فرمت HDR هستند.

HDR، SDR، HLG و ... فرمت های مختلف ویدیویی برای کالیبره کردن تلویزیون ها هستند. امروزه در سطح جهانی در حال توسعه روش های جدید و بهتری برای کالیبراسیون تلویزیون های دارای قابلیت HDR هستند. در حال حاضر، روش های ارائه شده برای کالیبره کردن انواع تلویزیون ها، اصولاً فرآیندهای کالیبراسیون SDR را توضیح می دهند. بیشتر روش های امروزی برای کالیبراسیون HDR نیز اعمال می شوند اما با ادامه تکامل فرمت های تلویزیونی نیز این تکنیک ها نیز تکامل خواهند یافت.

تاثیر کالیبره کردن حرفه ای در تلویزیون

اگرچه کالیبره کردن دستی توسط افراد در خانه می تواند تصاویر بسیار درخشان و روشنی را برای شما ایجاد نماید اما این تنظیمات ممکن است برای نمایش محتواهای مختلف، متفاوت باشد. درواقع تنظیماتی که برای یک ویدئو ایجاد می کنید، ممکن است برای ویدئوی دیگری مناسب نباشد. این در حالی است که کالیبراسیون حرفه ای می تواند براساس فرمت های مختلف، تنظیمات تلویزیون را تغییر داده و به این ترتیب برای تمام محتواها مناسب باشد و کیفیت بالای تصویر را ارائه دهد.

4

مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون

امروزه کالیبراسیون حرفه ای توسط مراکز تخصصی تعمیرات تلویزیون انجام می شود. مراکز حرفه ای علاوه بر نصب تلویزیون می توانند انواع خدمات دیگر، نظیر تعمیر تلویزیون LCD و تعمیر تلویزیون LED را نیز انجام دهند. یک مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در شهر مشهد می تواند انواع خدمات پس از فروش برای برندهای مختلف تلویزیون را ارائه نموده و در داشتن تجربه بهتر تماشای تصاویر و ویدئوها در تلویزیون کمک کند.

پاراتک

گروه مهندسی الکترونیک و انفورماتیک پاراتک انواع خدمات نصب، سرویس، نگهداری و تعمیرات تلویزیون ال ای دی و تعمیرات ال سی دی تلویزیون در مشهد ارائه می دهند. شما می توانید جهت نصب تلویزیون و یا رفع انواع مشکلات تلویزیون خود با ما تماس بگیرید. ما به عنوان مرکز مجاز خدمات تعمیر تلویزیون در مشهد با دارا بودن تکنسین های دوره دیده و باتجربه، با بیش از 30 سال سابقه فعالیت، تلاش می کنیم تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار همشهریان خود قرار دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها