سیر سیاه چیست؟ آن را از کجا بخریم؟

کد خبر: 1064436

سیر سیاه همان سیر معمولی است که تخمیر شده و خواص دارویی آن چند برابر شده است! سیر سیاه یک غذای دارویی فوق العاده است؛ چند برابر سیر، برای سلامتی و پیشگیری از بیماری ها مفید است و خواص درمانی زیادی دارد؛ اما بوی بد آن را ندارد و طعم شیرین و بافت نرمی دارد که به راحتی قابل خوردن است و باعث بوی بد دهان نمی شود!

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه همان سیر معمولی تازه است که در یک فرآیند  ۵۰ تا ۹۰ روزه، تخمیر شده است. تخمیر سیر تازه به این صورت است که آن را به مدت ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای ۶۰ تا ۷۷ درجه و رطوبت ۸۰ تا ۹۰ درصد نگهداری می کنند. بعد از تخمیر، سیر حالت ژله ای پیدا می کند، رنگ حبه های سیر، سیاه می شود و مزه شیرینی پیدا می کند و خواص درمانی آن ۴ تا ۵ برابر بیشتر می شود!

از قرن ها پیش مردم کشورهای آسیای شرقی مانند تایلند، کره جنوی و ژاپن سیر سیاه را تولید می کردند. آن ها از سیر سیاه هم به عنوان طعم دهنده و هم برای درمان استفاده می کرده اند. در سال های اخیر این ماده غذایی فوق العاده در سراسر دنیا تولید و استفاده می شود. برای اطلاع بیشتر در مورد سیر سیاه و خواص آن این مقاله را ببینید: سیر سیاه چیست؟ خواص بی نظیر سیر سیاه.

تفاوت های سیر سیاه با سیر سفید

  • سیر سیاه خواص پیشگیری از بیماری و درمان ۴ تا ۵ برابری دارد (آنتی اکسیدان ها).
  • سیر سیاه شیرین است و خوردن آن راحت، ولی سیر سفید مزه تند و زننده ای دارد.
  • سیر سفید بدبو است ولی سیر سیاه بویی ندارد و باعث بوی بد دهان نمی شود.
  • سیر سیاه بافت نرم و ژله ای دارد و به راحتی جویده می شود.
  • سیر سیاه مقدار آلیسین کمتری دارد. آلیسین عامل بوی بد سیر است.
  • رنگ سیر سیاه، سیاه است و رنگ سیر سفید، سفید!

خواص سیر سیاه

طبق تحقیقات علمی و مستند، در طی فرآیند طولانی تخمیر، مواد درمانی و ضدسرطانی سیر (آنتی اکسیدان ها) که پلی فنول ها و فلاونوئیدها هستند در سیر سیاه ۴ تا ۵ برابر بیشتر می شود! این یعنی سیر سیاه 4 تا 5 برابر خواص ضد سرطانی بیشتری نسبت به سیر تازه دارد. به علاوه مواد درمانی، عناصر مغذی و سایر ترکیبات مفید در طی فرآیند تبدیل سیر تازه به سیر سیاه افزایش پیدا می کند!

به طور خلاصه خواص سیر سیاه عبارتند از:

  • پیشگیری از سرطان
  • بهبود سرعت درمان سرطان
  • کاهش وزن و لاغری
  • کاهش چربی خون
  • محافظت از قلب و عروق و پیشگیری از گرفتگی رگ ها
  • کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت
  • بهبود دیابت و کاهش عوارض آن
  • ضد حساسیت
  • کاهش التهاب
  • محافظت از کبد

سیر سیاه خوب چه مشخصاتی دارد؟

موقع خرید سیر سیاه باید توجه کنید که چه سیر سیاهی می خرید و آیا از کیفیت مناسبی برخوردار است یا نه. سیر سیاه با کیفیت که خواص درمانی چند برابر نسبت به سیر معمولی دارد، باید چند ویژگی داشته باشد:

  • سیر سیاه باید از تخمیر سیر تازه و ارگانیک و سالم به دست آمده باشد.
  • فرآیند تخمیر سیر باید با روش های علمی و مطابق تحقیقات انجام شده باشد.
  • باید تاریخ انقضای آن مناسب باشد.

 سیر سیاه را از کجا بخریم؟

هنگام خرید سیر سیاه اولا باید معیارهای کیفیت که در بالا گفته شد را در نظر بگیریم؛ ثانیا قیمت هم مهم است. اگر سیر سیاه از طریق چندین واسطه به دست خریدار برسد قیمت نهایی گران می شود. بنابراین توصیه می شود که سیر سیاه را از خود تولید کننده خریداری کنید تا دلال ها و واسطه ها حذف شده و بتوانید با قیمت مناسب و ارزان خرید کنید. همچنین خرید سیر سیاه وارداتی گران است، در حالی که این محصول با کیفیت عالی در ایران تولید می شود و نیازی نیست از سیر سیاه وارداتی استفاده کنید.

بهترین روش تهیه سیر سیاه با کیفیت و ارزان، خرید مستقیم از تولید کننده مطمئن است. باید تولید کننده مطمئن و متخصص سیر سیاه را پیدا کنید که امکان ارسال پستی محصولات را برای مشتریان فراهم کرده باشد. برای اطلاع بیشتر راهنمای خرید سیر سیاه را مطالعه کنید: سیر سیاه را از کجا بخریم؟

سیر سیاه بایادی

فروشگاه اینترنتی بایادی یکی از تولید کنندگان معتبر سیر سیاه با کیفیت است که فروش بدون واسطه سیر سیاه را در فروشگاه اینترنتی خود انجام می دهد.

خرید سیر سیاه از فروشگاه اینترنتی بایادی مزایایی دارد:

۱- بایادی خود تولید کننده سیر سیاه است و با خرید از بایادی واسطه ها حذف شده و شما می توانید با قیمتی بسیار مناسب سیر سیاه تهیه کنید.

۲- روش تخمیر سیر برای تولید سیر سیاه در بایادی طبق روش های علمی و به روز دنیاست و فرمول خاصی دارد که منجر به تولید بهترین سیر سیاه می شود. به علاوه تولید سیر سیاه در تونل‌های مدرن و هوشمند جهت کنترل حداکثری کیفیت انجام می شود.

۳- تخمیر سیر سیاه بایادی در محیط استریلیزه و کاملا بهداشتی انجام می پذیرد. بعد از طی فرآیند تخمیر، تست کیفیت روی سیرهای سیاه تولیدی انجام می گیرد و در صورت تایید به سردخانه منتقل می شوند.

۴- بایادی به تولید کنندگان مطمئن سیر دسترسی دارد و برای تخمیر و تولید سیر سیاه از سیر سفید مرغوب همدان استفاده می کند.

۵- سیر سیاه بایادی قبل از ارسال برای مشتری در شرایط مناسب و در سردخانه نگهداری می شود تا سیر سیاه خواص خود را حفظ کرده و خریدار فرصت کافی برای مصرف آن را داشته باشد.

بنابر آنچه گفته شد ارزشمند است که سیر سیاه بایادی را با بهترین قیمت امتحان کنید و از خواص درمانی فوق العاده سیر سیاه با کیفیت و مطمئن بهره مند شوید. برای خرید سیر سیاه بدون واسطه و با کیفیت تضمین شده این عبارت را در اینترنت جستجو کنید: «سیر سیاه بایادی» و یا با فروشگاه بایادی تماس بگیرید: 03191015510

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها