آخرین فرصت اعتراض‌ها به نتایج صلاحیت داوطلبان شورا‌ها

کد خبر: 1064484

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: اعتراض نامزدهای انتخاباتی به نتایج بررسی صلاحیت‌ها طبیعی است.

آخرین فرصت  اعتراض‌ها به نتایج صلاحیت داوطلبان شورا‌ها

باشگاه خبرنگاران: سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با اشاره به نشست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با رحمانی فضلی وزیر کشور درباره بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراها و اعتراض برخی به نتایج رسیدگی‌ها گفت: این اعتراض‌ها طبیعی است؛ با توجه به فرصت بررسی صلاحیت‌ها و اعتراضات در هیئت‌های عالی استان‌ها، این جلسه برای هماهنگی بیشتر تشکیل شد.

وی افزود: چون رسیدگی هیئت‌های اجرایی به صلاحیت‌ها تمام شده و هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها هم بررسی خود را انجام داده‌اند، وزیر کشور از رئیس مجلس درخواست می‌کند هم گزارشی از عملکردها دهند و هم درباره صلاحیت‌ها گفت‌وگویی داشته باشند.  با توجه به سیاست هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا و رئیس مجلس، در بررسی صلاحیت‌ها باید دقت نظر صورت بگیرد تا به مستندات و ادله کافی توجه شود.

کاظمی با بیان اینکه تا ۲۲ اردیبهشت فرصت اعتراض به بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های عالی استانی است، اظهار کرد: تمام افرادی که در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و هیئت نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شده‌اند، اعتراضشان به هیئت‌های عالی استان‌ها داده می‌شود و هیئت‌ استان‌ها هم تا روز یاد شده نظرش را درباره اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده  اعلام می‌کنند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: در مرحله آغازین رسیدگی‌ها، هیئت‌های اجرایی با برگزاری جلسات خود، نظرشان را به هیئت نظارت اعلام می‌کنند. ما به عنوان هیئت مرکزی نظارت گفته‌ایم تا زمانی که هیئت نظارت بررسی نکند و نظرش را اعلام نکرده باشد، هرگونه آماردهی از نتایج بررسی صلاحیت‌ها خلاف قانون است؛ پیش از آنکه فرماندار نظر هیئت نظارت و اجرا را به نامزدها اعلام کند، برخی شروع به اعلام آمار و ارقام کرده بودند. وقتی نتایج هنوز رسماً به کاندیدا اعلام نشده و آنها منتظر اظهار نظر هیئت نظارت درباره رسیدگی به صلاحیت‌ها بودند، چطور آمار می‌دهند؟

وی یادآور شد: در هر مرحله‌ای که آمار به فرمانداران اعلام شد و افراد ذینفع یا کاندیداها را مطلع کردند، بیان آمار از بررسی صلاحیت‌‌‎ها مشکلی ندارد؛ ولی آمار نهایی زمانی است که هیئت مرکزی نظارت با رسیدگی به اعتراضات، نظر نهایی خود را اعلام کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها