نقش صنعت کارتن سازی در رشد تولید ملی

کد خبر: 1064527

صنعت کارتن سازی یکی از مهمترین صنایع در ایران بوده که چندین سال است فعالیت چشمگیری داشته و در این عرصه توانسته بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات دنیا را تولید کنید. صنعت تولید کارتن سازی به قدری اهمیت دارد که می‌توان گفت نقش پررنگی در رشد تولید ملی داشته است. تولید ملی به محصولاتی گفته می‌شود که در داخل کشور تولید شده و علاوه بر اینکه بازار خوبی در داخل کشور داشته، در بازارهای خارجی نیز با محصولات و برندهای معتبری رقابت تنگاتنگی دارد. اما چگونه صنعت کارتن سازی در رشد تولید ملی و اقتصاد کشور نقش اساسی دارد؟ برای رسیدن به این سوال می‌توانیم به مواردی اشاره کنیم که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم.

8QnDbWCZfpZU

اولین چیزی که برای فروش و صادر کردن یک محصول اهمیت زیادی دارد داشتن بسته بندی مناسب و شکیل است. به این صورت که اگر محصولی دارای بسته بندی زیبایی باشد مشتری قبل از آنکه از کیفیت آن کالا اطمینان خاطر داشته باشد نیز میل به خرید آن محصول را دارد. بنابراین کارتن سازی برای محصولات و کالاهای مختلف هر چقدر زیبا طراحی شود در فروش بالای یک کالا اهمیت چند برابری دارد. به همین خاطر می‌توان گفت که نقش صنعت کارتون سازی در رشد تولید ملی نقش مهمی داشته است. یکی دیگر از دلایل این موضوع افزایش تولیدات کارتن سازی بوده و اینکه دیگر نیازی به کارتن خارجی نداریم و کارخانه کارتن سازی به تنهایی توانسته نیاز جامعه را به این کالا برطرف نموده و نیازی به واردات در این زمینه نخواهیم داشت، به همین سبب می‌توانیم بگوییم این صنعت در رشد تولید داخلی نقش اساسی دارد.

با افزایش زمینه کاری در کارخانه جعبه سازی تعداد بی‌شماری از افراد به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار بوده که این موضوع از مهمترین اهمیت نقش این صنعت در کشور است. علاوه بر تمامی این موضوعات این مطلب نیز مهم است که کارتن از مجموعه وسیله‌های قابل بازیافت است، به این صورت که بعد از آنکه دیگر کیفیت لازم را نداشت به چرخه تولید بر می‌گردد و باز هم تبدیل به مواد مورد استفاده می‌شود. حمل محموله با کارتن، تضمین در سلامت محصول را به شدت افزایش می‌دهد. به همین سبب است که کاربران بیشتر از کارتن برای بسته‌بندی وسیله‌های مختلف خود استفاده می‌کنند. حال آنکه بسته بندی به شکل‌های دیگر نیز وجود دارد که کیفیت لازم را ندارند.

تولید کارتن به شکل‌های مختلف

جعبه سازی یا کارتن سازی شکل‌های مختلفی دارد که توسط کارخانه کارتن سازی با بهترین مواد اولیه که از جنس چوب و مواد مصنوعی دیگری است به مدل‌های شیکی و ظریفی انجام می‌شود. به دلیل انعطاف پذیری بالایی که مواد اولیه کارتن سازی دارد می‌توان انواع متفاوتی اعم از معمولی و مدل‌دار (کیبوردی، قفل‌دار)  را در سایز و تعداد خیلی بالایی تولید نمود. انواع این کارتن را می‌توانیم به صورت کلی نام ببریم تا بهتر با این موضوع آشنایی یابید. با شناخت انواع مختلف آن می‌توانید مدل مورد نیاز خود را بهتر بشناسید و از طریق سایت مورد نظر به صورت آنلاین و تضمین شده سفارش دهید.

کارتن معمولی یا عادی

یکی از مهمترین مدل ساخت در کارتن سازی به شکل‌های معمولی و رایجی است که در بسته بندی محصولات مختلفی دیده می‌شود. این کارتن‌ها اغلب بدون برند یا طراحی خاصی هستند و درب آنها به صورت چهار یا دو درب می‌باشد که به وسیله چسب سیلیکات و با دستگاه‌های برش لب اندازه و سایز خورده می‌شود. این کارتن به صورت ۳ یا ۵ لایه ساخته می‌شود که لایه میانه آن به نام فلوت بوده و لایه‌های بیرونی آن داینر هستند. ضخامت این محصول متغیر، بسته به چند لایه بودن آن دارد؛ به طور کلی دارای ضخامت نیم سانتیمتری است. ساخت این محصول معمولا از کاغذ کرافت است. همچنین از صنعت چاپ فلکسو که در رنگ‌های متفاوتی است استفاده می‌شود.

qU2z7zfXdDn1

این محصولات بدون قالب تولید می‌شوند که از مزیت‌های مهم آن محسوب می‌شوند که همین موضوع باعث شده قیمت این کالا به شدت کاهش یابد. برای تولید این کارتون تنها به برش و تا نیاز است و نیازی به نیروی کار زیاد نمی‌باشد. بیشترین موارد استفاده از این محصولات برای حمل و نقل لوازم خانه همچون گاز و یخچال یا مواد غذایی مانند قند و رشته و.. این گونه مواد می‌باشد. در اصطلاح به این گونه کارتن سازی، کارتن مادر یا الگو گفته می‌شود. نوع دیگری از این محصول نیز وجود دارد که دارای مدل‌های پیچیده‌تری می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

کارتن دایکاتی

 وقتی کارتنی نیز به شکل و فرم خاصی داشته باشد مثلا کارتون نبات یا کارتون اسباب بازی که شکل و فرم خاصی را دارند نیاز به دستگاه دایکات می‌باشد. اگر به خوبی به این کارت‌ها دقت کرده باشید دارای پیچ و خم‌های متنوعی است که حتما باید با دستگاه دایکات تولید گردد. در کارتن سازی دایکاتی ابتدا نیاز به قالب‌های مخصوص بوده که نیاز به تیغه و قیچی را به کل از بین می‌برد. برای این موضوع می‌توانیم به کارتن دسته داری اشاره کنیم که بیشتر برای جعبه کادو استفاده می‌گردد. با توجه به نوع تولید این کالا از دو دستگاه پینگ پنگی یا فکی استفاده می‌گردد که نوع فکی آن بی‌شباهت به آرواره یا فک نیست شاید همین موضوع علت اصلی نامگذاری آن است.

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی به این صورت است که لایه بیرونی آن دارای یک پوشش است که بیشتر به صورت متالایز بوده، به این صورت که بر روی سطح رویی کارتن چسبیده و مقاومت این محصول را در برابر نم و رطوبت به شدت افزایش می‌دهد. زیبایی و طراحی این محصول بسیار زیبا بوده و طرفداران زیادی را به خود جذب نموده و دارای پنل قفل شونده بر روی درب خود را دارد که به این مدل کارتن سازی لمینتی قفل‌دار گفته می‌شود. کارتن سازی لمینتی بیشتر به هدف مرسولاتی که برای پست هستند و یا لوازم جانبی خودرو طراحی می‌شوند. چاپ افست تمام رنگی باعث جذابیت هرچه تمام‌تر این کالا شده و برچسب و اتیکتی که بر روی آن است بنابر درخواست مشتریان متغیر است.

یکی از مدل‌های پرمخاطب کارتن سازی مدل کیبوردی می‌باشد که درب آن به طرف بالا باز و بسته می‌شود. این مدل نیز اغلب برای قرار دادن لوازم جانبی الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر این کارتن سه لایه است و کاغذ استفاده شده در آن فلوت بوده که سبک و مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. به طور کلی کارخانه کارتن سازی می‌تواند با توجه به نیاز مشتری انواع مختلفی از کارتن سازی را با مدل‌های همچون کادویی، شکلاتی، خرما، کیبوردی، لمینتی، متالایزری، دایکاتی، کارتن میوه، کارتن وسیله همچون سرویس چینی یا هر نوع وسیله شکننده دیگری که برای حمل بار نیاز به مراقبت خاصی می‌باشد را تولید می‌کند.

qcJdWqiTchVN

با هر برندی و مارکی که دوست دارید محصول خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانید بهتر است آن را با کارتن مناسب و شیکی ارائه نمایید. کارتن سازی به دلیل تنوع بی‌نظیری که دارد برای تمامی محصولات یک نمونه شکیل و مناسب را می‌تواند تهیه نماید. شما می‌توانید طرح و مدل پیشنهادی خود را به کارخانه کارتن سازی با تعداد مشخص شده سفارش دهید تا بهترین نوع این کالا با کیفیتی درخور تحویل بگیرید. برای ارتباط با این تولیدکنندگان می‌توانید از طریق لینکی که به شما معرفی می‌کنیم اقدام کنید. سایت جعبه شاهد بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که در ایران اقدام به تولید کارتن سازی نموده و بهترین مدل‌های روز دنیا و مشتری پسند را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.           

بهترین راه برای ارتباط با جعبه شاهد برای ثبت سفارشات، آدرس https://shahedpack.com/ می‌باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها