واکنش وزیر صمت به گرانی خودرو

کد خبر: 1064572

وزیر صمت گفت: شورای رقابت با جایگاه قانونی که دارد می‌تواند کالا‌های انحصاری را قیمت گذاری کند.

واکنش وزیر صمت به گرانی خودرو

باشگاه خبرنگاران جوان: علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در حاشیه دومین جلسه ستاد تسهیل در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: یکی از ستاد‌های خوبی که برای پشتیبانی از تولید تشکیل شده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است. سال گذشته بیش از هزار مصوبه در کل کشور داشتیم که تا کنون ۷۱ درصد آن اجرایی شده است. امسال هم بر اساس شعار سال جلسات هفتگی این ستاد را دنبال می‌کنیم. وزارت صمت به عنوان متولی تولید کشور با همراهی سایر وزارت خانه‌ها اجرای این مصوبات و حل مشکلات واحد‌های تولیدی را پیگیری می‌کند.

او با اشاره به رشد ۸ درصدی صنعت و ایجاد اشتغال ۱۲۴ هزار نفری در این بخش گفت: نکته خیلی مهمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرد واگذاری‌هایی بود که منجر به تولید نشده است. هفته گذشته اطلاعیه‌ای به همه استان‌ها ابلاغ شد تا تمام واحد‌های واگذار و تعطیل شده شناسایی شوند و تا جایی که می‌توانیم رسیدگی کنیم تا به چرخه تولید بازگردند.

رزم حسینی درباره افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: شورای رقابت با جایگاه قانونی که دارد می‌تواند کالا‌های انحصاری را قیمت گذاری کند. سال گذشته با افزایش ۴۰۰ درصدی نرخ ارز و افزایش قیمت اقلام مورد نیاز تولید خودرو، شورای رقابت حداقل افزایش قیمت را برای خودرو‌ها در نظر گرفت. شورای رقابت می‌تواند به حذف رانت بین کارخانه و بازار کمک کند و می‌تواند با اعمال درست قیمت رانت بین کارخانه و بازار را بشکند.

وزیر صمت گفت: رقابتی کردن بازار خودرو تا حدودی به واردات و فعالیت شرکت‌های خصوصی نیاز دارد. در شرایط کرونا و شرایط سخت تحریم تولید خودرو ادامه پیدا کرده است. امیدوار هستیم قیمت‌ها واقعی شده و وضعیت بازار بهبود پیدا کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها