بزرگ‌ترین و گران‌ترین ماشین آلات معدن

کد خبر: 1068611

برای راه‌سازی یا رفع و رجوع کردن کارهای معادن نیاز به تجهیزات کاملاً پیشرفته است. در دنیای امروز و با پیشرفت‌هایی که تکنولوژی داشته است، وسایل و ماشین‌های غول‌آسای بسیاری تولید شده است که هر کدام از آنها برای استفاده در معادن بکارگیری خواهند شد. اما در میان ماشین آلات غول پیکری وجود دارد که از قیمت‌های بسیار بالایی نیز برخوردار هستند که ما در ادامه‌ی این پست قصد داریم آنها را به طور مختصر معرفی کنیم.

 

کوماتسو 930E

این دامپ‌تراک از جمله وسایل مورد استفاده در معادن یا راهسازی است که با توجه به قابلیت‌هایی که دارد بدون تردید از آن استفاده می‌شود. قدرت 3500 اسب بخار برای این نوع از ماشین آلات غول‌آسا به خوبی نشانگر توانایی آن در انجام کارهای مختلف معادن است. وزن خالص این وسیله نیز به حداقل 235 تن می‌رسد.

بولدوزر چرخ لاستیکی Western 2000

این بولدوزر از بزرگترین ماشین آلات معدنی به حساب می‌آید که دارای 14 متر طول و 5 متر ارتفاع است. اندازه‌ی این وسیله با آکو که یکی از بولدرزهای قدرتمند است، برابری می‌کند. از ویژگی‌های منحصربفرد این وسیله می‌توان به چرخ‌های پلاستیکی قدرتمند آن اشاره کرد.

لیبر TI274

لیبر جز دامپ‌تراک‌ها محسوب می‌شود و با توجه به قدرت بسیار خوبی که برای آن در نظر گرفته شده است، می‌توان آن را رقیب کوماتسو دانست. ارتفاع این وسیله غول‌پیکر در حدود 7 متر و طول آن تقریباً 13 متر است. از این وسیله می‌توان به راحتی برای باربری در معادن و یا راهسازی استفاده کرد. اطلاعات بیشتر در سایت زیر:

https://www.tejarat-gram.ir/equipment.machinery

 

گریدر Acco Super Grader

این وسیله غول‌پیکر دارای دو موتور است که کار تولید هر دو موتور توسط کاترپیلار انجام شده است. همچنین گفتنی است که قدرت این گریدر در حدود 1700 اسب بخار بوده و ضمناً دارای چرخ‌های دوبل نیز می‌باشد. وزن این وسیله نیز در حدود 160 تن است.

هیتاچی Euclid EH5000

از ویژگی‌های این دامپ‌تراک می‌توان به پیشرانه‌ی به حجم 64هزار سی سی اشاره کرد. همچنین شعاع گردش فرمان آن نیز در حدود 15 متر در نظر گرفته شده است. این وسیله کاربردی در معادن و راه‌سازی از جمله سنگین‌ترین ماشین آلات دنیا محسوب می‌شود که از کارآیی‌های مختلفی نیز برخوردار است.

کامیون Belaz 75710

از مشخصه‌های این وسیله که کاربردهای فراوانی در معادن و راهسازی دارد می‌توان به دو موتور 16 سلیندری آن اشاره کرد. قدرت این کامیون گرانقیمت در حدود 4600 اسب بخار بوده که توانایی استفاده از یک موتور در حال انجام کار را نیز داراست. گفتنی است که حداکثر سرعت این کامیون در حدود 64 کیلومتر در ساعت است.

ترکس T6300AC

این نوع از دامپ‌تراک بسیار پهن‌پیکر بوده و از خصوصیات این وسیله می‌توان به باک بسیار بزرگ آن که در حدود 5 هزار لیتر گنجایش دارد، اشاره کرد. بیشترین استفاده‌ای که از این وسیله غول‌پیکر در امر راه‌سازی یا معادن می‌شود، انتقال بار سنگین به مکان‌های مختلف خواهد بود.

تراکتور Big Bud 747

این تراکتور که با نام بیگ باد شناخته می‌شود، حداقل دو برابر تراکتورهای معمولی است و از یک موتور 16 سیلندر بهره می‌برد. بیشترین استفاده از این وسیله در راهسازی بوده و بنا به نیاز نیز می‌توان آن را به معادن منتقل کرد.

کاترپیلار 797B

این وسیله گران‌قیمت که از یک کمپانی معروف آمریکایی تولید می‌شود در زمره ماشین آلات معدن قرار می‌گیرد که حداکثر سرعت آن 67 کیلومتر در ساعت است. اگر چه در حال حاضر این وسیله کمتر ساخته می‌شود اما با این حال هنوز از این وسیله‌ی قدیمی در موارد بسیاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

لودر Letourneau L2350

از بزرگترین لودرهای دنیا می‌توان به لودر L2350 اشاره کرد که برای حمل و نقل محصولات فوق سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که از جمله ویژگی‌های این لودر می‌توان به حجم بیل آن که در حدود 40 مترمکعب است اشاره کرد. ضمناً قدرت موتور این وسیله نیز در حد 2300 اسب بخار است.

بیل مکانیکی Liebherr R9800

این مدل از بیل مکانیکی بزرگترین  و گرانترین بیل مکانیکی دنیا محسوب می‌شود و تقریباً تا 80 تن بار را به راحتی می‌تواند بلند کند. بیشترین سرعت این بیل فقط 2 کیلومتر در ساعت است و به دلیل سرعت پایین آن برای حمل و نقل به مکان دیگر ابتدا دمونتا شده و سپس در محل جدید مجدداً مونتاژ خواهد شد.

شاول کابلی P&H 4100XPB

این وسیله غول‌پیکر نیز همان بیل مکانیکی است که بیل آن به شکل عکس به این وسیله متصل شده است. وظیفه‌ی این نوع از ماشین آلات صنعتی خاک‌برداری بوده که در دو نوع هیدرولیکی و کابلی تولید می‌شوند.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها