5 مورد از مهم ترین دلایل استفاده از سامانه های نوبت دهی پزشکی

کد خبر: 1070431

هر هفته صدها بیمار به مطب شما مراجعه می کنند. پیگیری و یادآوری وضعیت هر بیمار و وقت دادن به بیماران جدید از جمله کارهایی است که نقش مهمی در شغل شما ایفا می کنند. در صورتی که بیماران زیادی داشته باشید، برای انجام دقیق این کارها ممکن است به بیش از یک کارمند نیاز پیدا کنید و این به معنی آن است که باید پول بیشتری برای حقوق و حق بیمه آنها بپردازید.

در چنین شرایطی استفاده از سامانه های نوبت دهی پزشکی می تواند از اتلاف وقت شما و بیمارانتان جلوگیری نماید و نظم و ترتیب بیشتری به کارهای مطب شما ببخشد. تحقیقات نشان داده اند که بیشتر بیماران مایل هستند که به صورت آنلاین از پزشک خود وقت بگیرند. در صورت استفاده از سامانه های نوبت دهی پزشکی، با دسترسی به اینترنت و در هر ساعت شبانه روز امکان تعیین وقت برای بیماران وجود خواهد داشت.

 در صورت استفاده از این سامانه ها کارمندان وقت آزاد بیشتری خواهند داشت تا به کارهای ضروری تر رسیدگی نمایند. در این مطلب 5 دلیل مهم برای استفاده از سامانه های نوبت دهی را بیان خواهیم کرد:

1.افزایش بهره وری کارکنان

تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که متوسط زمانی که برای تماس تلفنی جهت تعیین وقت، لغو قرار ملاقات یا تعیین وقت مجدد در مطب پزشکان صورت می گیرد، بیش از هشت دقیقه طول می کشد. با این شرایط کارمندان شما در هر ساعت تنها می توانند به هفت تماس پاسخ بدهند. با استفاده از یک سامانه نوبت دهی آنلاین می توان این اتلاف وقت را از بین برد. با استفاده از این سامانه ها بیماران به راحتی در منزل خود و با استفاده از اینترنت از مطب شما وقت می گیرند و کارمندان شما وقت بیشتری برای پاسخگویی به بیماران درون مطب خواهند داشت.

2.عوامل حواس پرتی  در درون مطب کاهش خواهد یافت.

گلوریا مارک که در دانشگاه کالیفرنیا بر روی حواس پرتی دیجیتال مطالعه می کند، می گوید:" به طور متوسط حدود 23 دقیقه و 15 ثانیه طول می کشد تا پس از یک وقفه بتوانید روی کار اصلی خود متمرکز شوید." با این تفاسیر تماس های تلفنی که برای تعیین وقت با مطب شما گرفته می شود می توانند به راحتی باعث از دست رفتن تمرکز و ایجاد حواس پرتی کارکنان شما گردند.

 عوامل حواس پرتی ممکن است خطاها و اشتباهات پر هزینه ای را به وجود آورند. در مطب شما هم معمولا کارکنان وظایف زیادی بر عهده دارند مثل خدمات به مشتری ها، استقبال از بیماران، پاسخ دادن به سوالات مراجعین و انجام کارهای دفتری مثل دسته بندی پرونده های بیماران. وقت گذاشتن برای تلفن هایی که جهت تعیین وقت توسط بیماران گرفته می شود می توانند انجام این وظایف مهم را مختل کنند.

3.مراجعه کنندگانی وفادار پیدا خواهید نمود.

اگر خوب به صحبت های بیماران خود گوش ندهید، ضرر خواهید کرد. طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که اکثر بیماران ترجیح می دهند که خودشان وقت ملاقات را تعیین کنند. برای بسیاری از بیماران این نکته که خودشان بتوانند در زمان مورد نظرشان وقت ملاقات با پزشک را تعیین کنند، بسیار مهم است. در صورت استفاده از سامانه های نوبت دهی آنلاین بیماران می توانند به آسانی برای خود وقت رزرو نمایند. در این سامانه ها بیمار فرم های مورد نظر را تکمیل می کند و زمان مناسب با شرایط خود را جهت مراجعه به مطب شما تعیین خواهد کرد. همچنین می تواند پس از تعیین وقت وضعیت قرار ملاقات را بررسی نماید و دیگر نیازی به تماس با مطب شما نخواهد داشت.

4.هزینه تعیین وقت برای بیماران را کاهش می دهد.

با پیشرفت تکنولوژی و هزینه کم فناوری می توانید هزینه های غیر ضروری  تعیین وقت برای بیماران را کاهش دهید. با استفاده از سامانه های نوبت دهی آنلاین می توانید ظرفیت پذیرش بیماران خود را افزایش داده و در عین حال وقت کارمندان شما جهت رسیدگی به کارهای ضروری تر آزاد خواهد ماند.  

5.انجام کارهای بیشتر

استفاده از یک سامانه نوبت دهی آنلاین می تواند کارهایی فراتر از تعیین وقت برای بیماران را انجام دهد. استفاده از یک سیستم نوبت دهی پزشکی می تواند از اتلاف وقت کارمندان جهت تعیین وقت، جابجایی یا لغو قرار ملاقات ها از طرق تلفن یا مراجعه حضوری جلوگیری نماید. استفاده از این سامانه ها می تواند وقت کارکنان شما را آزاد کند تا روی کارهای مهم تر تمرکز نمایند. این سامانه ها حتی به بیمارانی که زیاد از این فناوری ها سر در نمی آورند نیز کمک می کند تا بتوانند به راحتی قرار ملاقاتی با پزشک مورد نظر خود تعیین کنند. این سامانه ها حتی می توانند برای بیماران چند روز یا چند ساعت قبل از قرار ملاقات‌شان، پیام یادآوری از طریق ایمیل یا پیامک بفرستند. با این امکانات دیگر هیچ عذری از بیماران به خاطر فراموش کردن قرار ملاقات‌شان پذیرفته نخواهد بود.

برای استفاده از خدمات فوق می توانید به سایت پذیرش ۲۴ مراجعه کنید! البته در این سایت بخشی تحت عنوان پرسش و پاسخ پزشکی وجود دارد که شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خودتان را در حوزه های مختلف پزشکی از متخصصین این سایت بپرسید و منتظر پاسخ آن ها باشید. در بخش پرسش و پاسخ پزشکی پزشکان و متخصصین در کمتزین زمان ممکن به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

بررسی مزایای استفاده از اپلیکیشن مشاوره و نوبت دهی آنلاین

استفاده از خدمات غیرحضوری همواره جذابیت های خاص خود را به همراه دارد چراکه شما در هر مکان و هر زمانی می توانید بدون کمترین زحمتی نیاز های خود را به صورت غیرحضوری برطرف کنید و این خود موضوع بسیار مهمی در جوامع مختلف است. چه بهتر که بتوانیم در این روزهای کرونایی با استفاده از اپلیکیشن ها اقدام به دریافت مشاوره و نوبت دهی پزشکی به صورت آنلاین کنیم و از حاشیه ها و شلوغی های خدمات حضوری و مطب ها دوری کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها