ثبت‌نام یارانه جدید کی آغاز می‌شود؟/ چه کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند؟

کد خبر: 1073225

قرار است به متقاضیان دریافت یارانه‌ها امکان ثبت‌نام داده شود، متقاضیان می‌توانند درخواست خود را برای هر دو نوع یارانه نقدی یا معیشتی ثبت کنند. ثبت‌نام جدید کی آغاز می‌شود؟

ثبت‌نام یارانه جدید کی آغاز می‌شود؟/ چه کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند؟

یارانه برای کمک به اقشار کم درآمد است. یارانه جدید مختص کسانی است که یارانه نقدی و معیشتی دریافت نمی کنند. یارانه جدید برای کسانی است که متقاضی دریافت این یارانه ها هستند. جزئیات درباره شرایط و چگونگی ثبت نام یارانه جدید را در این خبر دنیال کنید.

 قرار است ثبت‌نام نام از متقاضیان یارانه نقدی و معیشتی آغاز شود و کسانی که این یارانه را دریافت نمی‌کنند ولی متقاضی آن هستند مجددا درخواست خود را ثبت کنند.

یارانه

در ابتدای خرداد هیات وزیران مصوب کرد که به همه‌ کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده شود که برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی ثبت نام کنند.

این فرصت ثبت‌نام فقط مختص یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نیست و متقاضیان می‌توانند برای دریافت یارانه معیشتی بنزین نیز ثبت درخواست کنند. ثبت‌نام جدید کی آغاز می‌شود؟

براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز شروع نام‌نویسی جدید یارانه منتظر اعلام زمان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. یعنی هر زمانی که وزارت کار اعلام کند سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها باید ثبت‌نام را آغاز کند.

سوال های مرتبط با ثبت نام یارانه جدید

برای این ثبت‌نام‌ها چند سوال وجود دارد:

 روش ثبت‌نام چیست؟ احتمالا برای ثبت‌نام یک سامانه معرفی می‌شود که همه متقاضیان از طریق سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

چه کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند؟ همه‌ کسانی که یارانه نمی‌گیرند چه کسانی که انصراف داده‌اند، چه کسانی از ابتدا یارانه نگرفته‌اند و چه کسانی که طی سال‌های قبل از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

نتیجه کی مشخص می‌شود؟ در پرداخت دو مرحله یارانه و دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا معمولا یک ماه پس از شروع ثبت‌نام نتیجه درخواست‌ها مشخص و حتی واریزی‌ها انجام شد. احتمالا هر زمانی که ثبت‌نام یارانه جدید آغاز شود، متقاضیانی که درخواستشان تایید شود ظرف مدت یک ماه در لیست مشمولان قرار بگیرند.

درخواست‌ها چگونه بررسی می‌شود؟ اگر متقاضی درخواست خود را ثبت کند به این معنا نیست که حتما درخواستش تایید می‌شود و در لیست یارانه‌بگیران قرار می‌گیرد. پس از ثبت‌نام درخواست متقاضیان بررسی می‌شود. در واقع اطلاعات مالی متقاضیان شامل خودرو، حقوق دریافتی، مسکن و اطلاعات بانکی‌ها بررسی و در صورتی که شرایط دریافت یارانه را داشته باشند درخواست آنها تایید می‌شود.

ثبت‌نام از طریق ارسال کد ملی به سرشماره ۶۳۶۹ و ثبت درخواست در سامانه رفاهی دو روشی است که طی حدود دو سال اخیر برای دریافت حمایت‌های دولتی در دسترس قرار گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها