شرکت های هواپیمایی خارجی به ایران باز می گردند؟

کد خبر: 1073265

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از رایزنی برای بازگشت شرکت های هواپیمایی خارجی به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

شرکت های هواپیمایی خارجی به ایران باز می گردند؟

باشگاه خبرنگاران: تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر از پروازهای اروپایی شرکت‌های هواپیمایی خارجی تنها لوفت هانزا در کشور پرواز دارد، گفت: در حال رایزنی برای افزایش پرواز شرکت‌های هواپیمایی اروپایی هستیم که امیدوارم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسیم.

او با بیان اینکه رایزنی‌های صورت گرفته باعث شده تا شرکت هواپیمایی اتریش (Austrian Airlines) پروازهایش را از ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ به ایران از سر بگیرد، افزود: این شرکت هفته‌ای سه پرواز در مسیر وین ـ تهران و تهران ـ وین انجام خواهد داد.

دهقانی زنگنه بیان کرد: پرواز‌های ترکیه در ایران انجام می‌شود، اما تور‌های ترکیه همچنان با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا لغو است، اما مسافران این کشور می‌توانند با مراجعه به آژانس‌ها، هتل و یا محل اقامت خود را تعیین کنند.

براساس این گزارش پیش از این و در اواخر فروردین ماه امسال، هواپیمایی لوفت‌هانزا پرواز‌های خود به ایران از سر گرفت.

همچنین از اواسط فرودین ماه امسال با لغو تمامی تور‌های ترکیه موافقت شد. بر این اساس مقرر شد جمعیت هلال احمر نسبت به تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مرز‌های زمینی و هوایی با ترکیه و کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرز‌های زمینی و هوایی اقدام کند و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تایید در خارج اقدام و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود تا پس از این، افراد، فقط در صورت ارائه گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها