چرا مرغ گران شد؟

کد خبر: 1073327

معاون امور اقتصادی استاندار تهران درباره نوسانات قیمت مرغ در بازار و دلایل آن توضیحاتی ارائه کرد.

چرا مرغ گران شد؟

 باشگاه خبرنگاران جوان: حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار کرد: تا زمانی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وجود دارد مرغ و کالا‌های دیگر این نوسانات را خواهند داشت. البته تنها این موضوع عامل نوسان قیمت مرغ نیست و موضوع دیگر این است که قیمت جدید تعیین شده برای این کالا در زمان تعطیلات عید نوروز تصویب شد و بعد از تعطیلات کرایه‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: افزایش قیمت کرایه برای مرغ معادل هر کیلو ۳۰۰ تومان است. قیمت در مبدا همان مقدار مصوب است، ولی از مبدا به تهران که می‌آید، راننده‌ها کرایه را ۲۰ درصد افزایش می‌دهند و اگر این قیمت اصلاح نشود از سود خرده فروش زده می‌شود و این برای خرده فروشی‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

عسگری گفت: این موضوع باعث شده تا دو قیمت در بازار شکل بگیرد، یکی قیمت مصوبی است که روزانه هزار تن از آن وارد بازار می‌شود و قیمت دیگر، مرغی است که به صورت غیر رسمی از استان‌های مبدا می‌آید. باید درباره قیمت حمل تصمیم گیری شود، ما پیشنهاد داشته ایم که در حد ۵ درصد اختیار به کارگروه‌های تنظیم بازار استان داده شود که با نظر استان‌ها این هزینه حمل هم تعدیل شود.

وی ادامه داد: در مورد جوجه ریزی و تامین نهاده‌های دامی مشکلی نداریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها