اسباب بازی و عروسک برای کودکان ، مفید یا اتلاف وقت؟

کد خبر: 1073802

4vOiP7cijFSI

چیزی که والدین نسبت به آن دارای شناخت کافی نیستند این است که چگونه باید آموزش های مختلف را در زندگی روزمره کودکان به کار گیرند، در چنین موقعیتی نقش کودکان در بازی با ماشین بسیار کمک کننده است. در این میان کاربرد ماشین های اسباب بازی و کامیون ها ظهور می یابد. این وسایل بازی می توانند مسابقه دهند، غلت بخورند، سقوط کنند و سایر موارد دیگر.

به طور طبیعی اغلب والدین و بزرگسالان دوست دارند تا کودکان خود را از صفحه های نمایش گوشی ها و تبلت های هوشمند دور کنند. اما اگر آن ها نتوانند در عوض این ابزارها چیز سرگرم کننده دیگری همچون یک اسباب بازی آموزشی جذاب را در اختیار کودکان قرار بدهند، آن ها دوباره به بازی با ابزار هوشمند الکترونیک باز خواهند گشت. فروشگاه اسباب بازی و عروسک تیله ها باید تولید این مقاله به شما آموزش می دهد که اسباب بازی ها باز باید به کمد کودکان و زمین بازی شان باز گردند که یکی از آن ها خرید اسباب بازی ماشین و خرید اسباب بازی لگو و ساختنی است که بسیار بین اسباب بازی های پسرانه و اسباب بازی ها دخترانه محبوب است.

دیگر نباید به خرید اسباب بازی به چشم یک محصولی ناکارآمدی نگاه کرد که موجب اتلاف وقت کودکان می شود چرا که این دیدگاه مدت هاست منقضی شده است و دیگر اعتباری ندارد.

اسباب بازی ها در کنار بعد سرگرم کننده شان ، به کودکان مهارت های زیادی نیز آموزش و یاد می دهند که از مهم ترین ان ها می توان به خردسالان اشاره کرد که به کمک اسباب بازی ماشین مجبور به تحرک میشوند و در نهایت موجب راه افتادن آن ها می شود.

این محصولات به کودکان و خردسالان نشان می دهند چگونه غلت بخورند، راه بروند و سایر موارد دیگر.

در واقع آن ها موجب تقویت رشد جسمی و شناختی کودکان می شوند.

YM18Pg0iaW5e

اسباب بازی کامیون

کامیون های اسباب بازی در مدل ها و انواع گوناگونی با رنگ های جذاب و چشم نواز وجود دارند. بچه های کوچکی که در ابتدای راه کسب شناخت و درک نسبت به محیط پیرامون خود قرار دارند از پخش کردن قطعات (یک مربع ، ستاره، مثلث و دایره) به سطلی که در عقب این کامیون قرار داده شده است لذت خواهند برد، همچنین کودکان بزرگتر می توانند با قرار دادن شکل ها به طور مرتب و متناسب، مهارت های مهارت های حرکتی و قدرت تشخیص شکل خود را تقویت نمایند.

بنا بر گفته «جی آلیسون برایانت»، متخصص و کارشناس بازی کودکان، با خرید اسباب بازی  و خرید عروسک ها کودکان قادر به پرورش  مهارت های اساسی خود می شوند و مفاهیم مختلف در روند رشد را بهتر درک نمایند.

دکتر برایانت که یک کارشناس متخصص در مشاوره کودکان و مدیری در صنعت توسعه بازی است همیشه امر بازی کردن برایش قابل اهمیت بوده و هیچ گاه این امر را از زندگی فردی و کاری خود جدا نکرده است.

ایشون با داشتن دو پسر جوان توانستند تحقیقات میدانی خود را در کنار وظایف مادری شان انجام دهند و در نتیجه به بشر کمک کنند تا نسل آینده هوشمند تر و والدین نیز از آگاهی بیشتری برخوردار شوند.

کمک به رشد شناختی و جسمی

وقتی کودکان با اسباب بازی ماشین و کامیون خود بازی می کنند ، آن ها جدا از فعالیت فیزیک ای که دارند و موجب تحرک آن ها می شود، به رشد فکری و ذهنی آن ها نیز کمک می شود.

وقتی که شروع به بازی کردن می کند، ابتدا بایستی کسی را سوار ماشین کنند سپس پشت خط زمانی که چراغ های راهنمایی و رانندگی قرمز بشوند بایستند، موقع چراغ زرد احتیاط کنند و موقع چراغ سبز حرکت کنند. این عمل باعث افزایش هوش کودکان می شود که از خردسالی و کودکی با این مفاهیم بزرگ سالانه آموزش داده می شوند که وقتی سن آن ها بیشتر شد دیگر این قوانین اجباری به عنوان متنی حکاکی شده در مغز آن ها باقی می ماند و مشکلی در انجام آن ها نمی بینند.

همبستگی میان بازی ها

پیوند برقرار کردن میان این فرآیندهای آموزشی با بخشی از زندگی روزمره کودکان همچون مجموعه ای از انیمیشن هایی شامل کامیون های عظیم، روند پرورش کودکان به شیوه تخیل کردن را تقویت می کند. به عنوان مثال بسیاری از کارشناسان و سازمان های مربوط به رشد و پرورش کودکان وجود دارند که مدل هایی برای نحوه بازی، و برخی اصطلاحات توصیف این مفاهیم را به وسیله اسباب بازی هایی منطبق بر هم به بچه ها ارائه می دهند. اسباب بازی های منطبق به کودکان اجازه می دهند این مفاهیم و مدل های بازی را در فضای خانه خود عملی کنند. بازی با ماشین امکان یادگیری عملی و واقعی را برای کودکان فراهم می کند. در چنین موقعیتی کودکان تنها درگیر یک نمایش بازی کردن نخواهند بود بلکه آن ها در مورد مسیرهای حرکتی و فعالیت های مورد نیاز در این مسیرها نیز چیزهایی را می آموزند، همچنین کودکان به وسیله اسباب بازی های منطبق به معنای واقعی کلمه مفاهیم مرتبط با بازی خود را تجربه می کنند. چنین شیوه ای نمونه ای کامل از یک یادگیری لمسی، بصری و حسی در انجام دادن یک کار است و ما طبیعی است که برای مهارت های STEM، بهترین راه برای یادگیری انجام دادن یا تجربه کردن است. در حقیقت، دقیقاً به همین دلیل است که استفاده از وسیله نقلیه اسباب بازی به خوبی رابطه میان بازی و زندگی واقعی را نمایان می کنند. چنانچه در حالی که والدین هر روز صندلی های ماشین خود را جابجا می کنند، کودکان آن ها از پشت در حال تماشا هستند و آرزو می کنند که آن ها هم می توانستند رانندگی کنند یا کارهای جانبی برای استفاده از یک ماشین را انجام دهند. از این روست که بازی با ماشین یک نمونه مناسب به نظر می رسد، چرا که این فرصت را به کودکان می دهد تا این کارهای موجود در آرزوهای تخیلی خود را انجام دهند. این امر روزمره کودک را در شرایطی قرار می دهد که با نشستن یا دیدن فعالیت یک اتومبیل واقعی به  فکری برای بازی با یکی از آن ها فرو می رود. به عنوان یک مثال گفته شده که: یک کودک 2 ساله با دیدن اتوبوس مدرسه فریاد می زند، اتوبوس مدرسه اسباب بازی خود را می آورد و هنگامی که اتوبوس های مدرسه واقعی از آنجا عبور می کنند آن را به عقب و جلو می چرخاند. به عبارتی او در دنیای واقعی خود چیزی را می بیند که می تواند با آن بازی کند.

TxnWbXHTlQRR

تمرکز بر مهارت های حرکتی در بازی با ماشین

بازی با ماشین های اسباب بازی کوچک در خلق مهارت های حرکتی مناسب و فعالانه کودکان با دست دارای اهمیتی جدی و نقشی موثر است. وقتی کودکان ماشین های کوچک را در دست می گیرند، حمل می کنند، می اندازند یا پرتاب می کنند، فشار می دهند و یا می کشند چشمان و دستانشان می توانند نوعی هماهنگی و سازگاری را با یکدیگر بر قرار نمایند.  مهارت های حرکتی برای رشد و پرورش کودکان بسیار حائز اهمیت است. این مهارت ها تکمیل کننده یکدیگرند و بر اساس کارکردهای به هم پیوسته ساخته شده اند. بنابراین در دست گرفتن و جابجایی ماشین ها هنگام بازی با ماشین  این امکان را برای کودکان فراهم می آورند تا طی سال های آینده مداد را در دست بگیرند، از قیچی برای برش دادن استفاده کنند و مهره های یک گردنبند را بیندازند. در مواقعی که آن ها با ماشین های اسباب بازی کنترل از راه دور بازی می کنند، مهارت های شناختی و هماهنگی میان چشم های آن ها افزایش پیدا می کند.

بازی بهترین شیوه ای است که می توان برای یادگیری و آموزش کودکان از آن بهره برد و این بازی در وضعیتی مناسب و بهترین است که مبتنی بر شیوه هایی باشد که موجب تقویت قدرت درک و شناخت کودکان گردد. کودکان از طریق بازی ها شروع به درک جهان پیرامون خود می کنند و به این موضوع می اندیشند که نقش خود آن ها در این دنیا چیست. بازی با ماشین و کامیون ها کودکان را برای یک بار در صندلی راننده قرار می دهد. بچه ها دوست دارند کنترل محیط خود را به دست بگیرند و در حالی که آن ها سال ها از سوار شدن به ماشین فاصله دارند، می توانند از طریق بازی با ماشین های کوچک خود اراده آزاد خود در رانندگی را به کار گیرند و تحقق آرزوهای خود را آغاز نمایند. همچنین کودکان هنگام بازی با اسباب بازی های اتومبیل به فرآیندهای علت و معلولی نیز فکر می کنند. می آموزند که ممکن است یک قطعه بزرگ و قسمتی کامل از یک وسیله از اجزای مختلف و کوچک تری تشکیل شده باشد. اگرچه آن ها در ابتدای کار تنها با کلمه ماشین آشنا می شوند، اما در ادامه و به زودی با مفاهیم دیگری چون لاستیک، در، پنجره و سایر موارد اطلاعاتی کسب می کنند و با آن ها آشنا می شوند. 

آیا عروسک ها نیز می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟

بله، عروسک ها نیز به نوبه خود می توانند وفاداری و احساس مسئولیت را به کودکان آموزش دهند مخصوصا اگر عروسک یک کودک باشد که کودکان را شیفته خود می کند تا مثل مارشان از کودکشان حمایت و نگهداری کنند و هرگز آن را ترک نکنند.

خرید عروسک را ما به والدین پیشنهاد می کنیم چون علائه بر تمام موارد گفته شده خلاقیت کودکان نیز رشد می کنند و یک دوست و همراه در سنین کم پیدا می کنند و روابط اجتماعی و صحبت کردن را کم کم می آموزند.

ovcjzbpViwpn

نقش مهم اسباب بازی و  بازی با ماشین

ما به محض اینکه پدر و مادر شدیم، می خواهیم بهترین تغذیه و لباس را برای کودکان خود تهیه نماییم، مهد کودک آن ها را با کمترین جزئیات با مبلمان و لوازم کافی آماده کنیم، و به طور کلی بهترین ها را برای آن ها می خواهیم. در صورتی که در مرکز همه این موارد داشتن اسباب بازی های مناسب نیز بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه بازی برای کودک امری ضروری است، تهیه اسباب بازی هایی که در روند رشد نقش مهمی دارند نیز برای کسب مهارت مفید است، همانطور که این اصل مهم در خصوص بازی با ماشین نیز صدق می کند. البته این اسباب بازی ها چون ماشین هستند نمی توانند صرفاً برای پسران یک اسباب بازی مناسب و حائز اهمیت قلمداد شوند، بلکه دختران نیز گزینه های مختلفی از ماشین های خانوادگی و اردو گرفته تا وانت، اتومبیل های مسابقه ای، ماشین های زباله ای، ماشین های عروسکی و لیفتراک را دوست دارند و در اندازه های مختلفی و برای شیوه های گوناگونی از بازی با آن ها آمادگی دارند.

امروزه وقتی از جنبه مهارت های رشد و پرورش کودکان صحبت می شود، ماشین های اسباب بازی برای پیشرفت مهارت های حرکتی خوب، شیوه ای ایده آل در نظر گرفته می شوند، زیرا در هنگام ساخت و تعمیر و حرکت دادن اتومبیل ها، هماهنگی و سازگاری مناسبی میان چشم ها و دستان به وجود می آورند. همچنین مهارت های حرکتی پر جنب و جوش، بهبود هماهنگی و قوای جسمانی کل بدن هنگام رانندگی تقویت شده و پرورش می یابد. کودکان همواره به دنبال تقلید کردن از بزرگسالان هستند، و همچنین دوست دارند تا بازی های خود را با بزرگسالان به عنوان شرکت کننده ای فعال انجام دهند، شرکت در بازی کودکان این فرصت را به بزرگسالان می دهند تا اطلاعات خوبی را از دنیای کودک خود کسب نمایند و دنیای تخیلی آن ها راه یابند، از همین رو  بازی با ماشین به عنوان یک بازی تخیلی می تواند بزرگسالان را در این امر یاری نماید. همچنین شکل این بازی که فرصت یک بازی با تعداد افراد بیشتر را فراهم می کند مهارت های اجتماعی کودکان را نیز تقویت می کند. بر همین اساس بازی با ماشین اغلب به عنوان راهی مناسب برای پیوند با دنیای کودکان توصیه می شود. 

در خرید اسباب بازی تیله ها همیشه پشتیبان شما است و مطئن خواهیم شد بهترین محصول را دریافت می کنید. 

fXaqavFahsSq

۱۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها