رجیستر موبایل‌واره‌ها اجباری شد

کد خبر: 1075528

سخنگوی گمرک گفت: با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، در چهار گام زمان‌بندی شده، رجیستر انواع دستگاه‌های دارای سیم کارت در گمرک آغاز می‌شود.

رجیستر موبایل‌واره‌ها اجباری شد

 از گمرک، سیدروح اله لطیفی اظهار داشت: ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA در دو گام نخست و انواع تبلت در گام های بعدی به محض ورود به کشور توسط مسافر همانند تلفن همراه باید رجیستر شوند.

وی افزود: ساعت هوشمند از تاریخ ۱۲ تیر ماه،  بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از ۱۹ تیرماه شامل رجیستر اجباری در رویه مسافری در گمرکات ورودی خواهند شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: تبلت برند لنوو از تاریخ ۲۶ تیرماه و سایر تبلت ها از دوم مرداد ماه به شرط هماهنگی ها و تصمیمات مرتبط با دستگاه های سیاست گذار و تصمیم‌گیر ارزی به محض ورود مسافران به کشور مشمول رجیستر دستگاه های فوق می شوند.

سخنگوی گمرک گفت: با تصمیمات اخذ شده در کمیته فوق، اولویت ارزی تبلت از ۲۴ به ۲۳ تغییر می کند.

لطیفی تاکید کرد: براساس بند ۹ و ۱۰ صورتجلسه ۳۰ خرداد ماه کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، در رابطه با اجرای پروژه ملی پیاده‌سازی و اجرای فنی سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت،   گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف شد تا نسبت به اخذ و ثبت اطلاعات دستگاه‌های همراه مسافران اقدام کند و در همین زمینه اطلاع‌رسانی را در دستور کار خود قرار دهد.

لطیفی تاکید کرد: رجیستر تلفن‌همراه مسافری همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایرنا، دولت مطابق قانون موظف به تکمیل طرح رجیستری و مشمولیت تمامی دستگاه‌های دارای سیم کارت در سال ۱۴۰۰ است. بر همین اساس، طبق بند ح تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و همچنین بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است کلیه تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند بارکدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای (همتا) ثبت کند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها