ماجرای ارسال پیامک‌های چینی چیست؟ + عکس

کد خبر: 1076403

هفته گذشته پیامکی با زبان چینی که تنها یک جمله کوتاه به زبان فارسی با این متن "لبخند قشنگت را اقساطی بساز"، برای برخی از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ارسال شد. گمانه زنی‌های متعددی در این زمینه عنوان شد، اما واقعیت ماجرا چیست؟

ماجرای ارسال پیامک‌های چینی چیست؟ + عکس

 برخی مشترکان تلفن همراه اپراتور همراه اول متنی نامفهوم چینی تنها با یک جمله نصفه و نیمه فارسی با این متن "لبخند قشنگت را اقساطی بساز"،  دریافت کردند.

گمانی‌زنی‌های متعددی درباره این پیامک چینی عنوان شد. یکی از این گمانه زنی‌ها احتمال همکاری اپراتورهای ایرانی با شرکت‌های چینی در پی امضاء سند 25 ساله بین دو کشور بود. اما واقعیت ماجرا چیست؟

یک مسئول در اپراتور همراه اول در پاسخ به این پرسش به خبرنگار ایلنا ضمن تاکید بر اینکه این پیامک لزوما فقط برای مشترکان همراه اول فرستاده نشده بود، اظهار کرد: برخی مشترکان سایر اپراتورها نیز این متن را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما 6 عدد CP داریم که پیامک انبوه می‌فرستند، سرشماره پیامکی 1000 که با آن پیامک چینی ارسال شده، در اختیار سامانه رهیاب است.

به مدیر روابط عمومی اپراتور همراه اول یکی از شرکت‌های زیر مجموعه رهیاب به دلیل خطای سیستمی تغییر زبان داده و این پیام نامفهوم با حروف الفبای چینی را برای تعدادی از مشترکان در یک روز خاص فرستاده است./ ایلنا

پیامک چینی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها