تفریح در سواحل تهران!

کد خبر: 1076629

هشت سالی هست که دریاچه‌ای جدید به نام دریاچهٔ چیتگر در تهران احداث شده است. دریاچه‌ای که به نام دریاچهٔ شهدای خلیج فارس نیز شناخته می‌‌شود و در منطقهٔ ۲۱ شهرداری تهران واقع است. این دریاچه و محوطهٔ اطراف آن، ۲۵۰ هکتار وسعت دارد. دریاچهٔ خلیج‌فارس به دلیل نزدیکی به ‍پارک جنگلی چیتگر و مرکز خرید بام‌لند این روزها یکی از ‍پاتوق‌های گردشگری پایتخت‌نشین‌‌ها است. اما در کنار این دریاچه و زیبای‌های اطراف آن،‌ حول و حوش دریاچه، تفریحات گوناگون دیگری نیز وجود دارد که حضور در کنار این دریاچه را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

قایق سواری در دریاچه چیتگر

یکی از تجربه‌های منحصر به فرد ‍دریاچهٔ چیتگر، قایق‌سواری با انواع قایق‌های شارژی، ‍پدالی و اتوبوسی است. تجربه‌ای بی‌نظیر که به دلیل وسعت ۱۳۰ هکتاری این دریاچه، جالب و هیجان‌انگیزاست. وجود همین دریاچه‌ باعث شده خرید آپارتمان در محله چیتگر با تقاضای بسیاری مواجه شود. در این دریاچه دو اسکله برای قایق‌سواری در نظر گرفته شده است. یکی از اسکله‌ها در جنوب غربی ساحل و دیگری در شمال شرقی ساحل قرار دارد. از جمله شرایط مهم قایق‌سواری در این دریاچه، پ‍وشیدن جلیقهٔ نجات است. افراد باردار امکان قایق‌سواری ندارند و افراد زیر ۱۴ سال نیز باید همراه والدین خود سوار قایق شوند. همچنین خوردن و آشامیدن در زمان قایق‌سواری ممنوع است و افراد بالای ۹۰ کیلوگرم نمی‌توانند سوار قایق‌‌‌های شارژی شوند.

لذت هیجان در دریاچه‌ چیتگر

وسایل بازی اطراف دریاچهٔ خلیج فارس از جمله تفریحات این منطقه است. تفریحاتی مانند راید اسکیت هوایی، سرسره‌های سقوط آزاد،‍‍ ‍‍پیست پرش در آسمان، زیپ لاین ریلی و تشک پرش آزاد. راید اسکیت نوعی اسکیت هوایی است که به شکل حرف U بزرگ در ‍پارک تعبیه شده است. این اسکیت هوایی از دور خودنمایی می‌کند و شنیدن صدای جیغ و فریاد افراد سوار بر آن به هیجان این اسکیت هوایی، افزوده است. این وسیله برای افراد بالای ۷ سال مناسب است. سرسرهٔ سقوط آزاد نیز از تفریحات جدید این پ‍ارک است که ساخت یک کشور آلمانی بوده و جزو هیجان‌انگیزترین سرسره‌های خاورمیانه است.‌ این سرسره در دو نوع سریع و موج‌دار طراحی شده و طول آن حدود ۸۰ متر و ارتفاع آن ۲۴ متر است. یکی دیگر از سرسره‌های این مجموعهٔ هیجان‌انگیز، سرسرهٔ بادی پ‍رش در آسمان است. این سرسره دارای تیو‍پ برای نشستن و یک تشک بادی بزرگ برای فرود است. زیپ لاین یا رول گلایدر با ۱۲۰ متر ریل پر پیچ و خم و ۱۴ متر ارتفاع از دیگر تفریحات هیجانی ‍پارک چیتگر است. این زیپ لاین ریلی تجربه‌ای شبیه به ترن هوایی دارد و برای دوست‌داران هیجان بسیار جذاب است. تشک پ‍رش آزاد دریاچه برای تخلیهٔ انرژی و لذت سقوط از ارتفاع روی تشک بسیار جالب است. پرش از ارتفاع روی این تشک در دو ارتفاع متفاوت است و هر یک هیجان و لذت خاص خود را دارد.

دوچرخه‌سواری کنار دریاچه چیتگر

برای عاشقان دوچرخه‌سواری، پیست دوچرخه‌سواری دریاچه انتخاب بسیار مناسبی است. این پ‍‍یست سطح همواری دارد و بخش زیادی از مسیر آن مجزا از مسیر رفت‌وآمد عابران ‍‍پیاده است. خوشبختانه برای استفاده از این ‍پیست، امکان اجاره‌ٔ دوچرخه نیز وجود دارد. در ورودی‌های غربی و شرقی دریاچه، بخش‌هایی برای کرایهٔ دوچرخه مشخص شده که با دریافت کارت ملی یا کارت ‍پایان خدمت و مبلغی مشخص دوچرخه کرایه داده می‌شود. بیشتر این دوچرخه‌ها کیفیت قابل قبولی دارند و از نوع دنده‌ای هستند. همچنین امکان کرایهٔ دوچرخه برای خردسالان نیز وجود دارد و دوچرخه دونفره نیز کرایه داده می‌شود. از آنجایی که مسیر دوچرخه‌سواری این ‍پارک بسیار مناسب است، خانواده‌هایی که خرید،  رهن و اجاره آپارتمان در چیتگر را انتخاب کرده‌اند، از ‍پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این مجموعه بسیار لذت می‌برند.

کارتینگ دریاچه خلیج فارس

یکی از تفریحات مهیج ‍اطراف دریاچهٔ چیتگر، ‍یست کارتینگ است. این ‍پیست مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و برای عاشقان سرعت و رانندگی مناسب است. می‌توان گفت ‍پیست کارتینگ دریاچهٔ خلیج‌فارس یکی از بهترین ‍پیست‌های موجود در کشور است که در غرب دریاچه واقع شده و از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر فعالیت دارد و در ‍پنج‌شنبه و ایام تعطیل تا ۸ شب فعال است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها