لیزر الکساندرایت بهتر است یا دایود + بررسی و مقایسه

کد خبر: 1077544

اگر قصد دارید لیزر موهای زائد انجام دهید اما نمی دانید با کدام دستگاه نتیجه بهتری می گیرید، بهتر است تا خواندن این نوشتار را از دست ندهید. در این بخش قصد داریم تا دو دستگاه لیزر الکساندرایت و دایود که معروف ترین دستگاه های لیزر در دنیا هستند را بررسی کنیم و بهترین و مناسب ترین دستگاه را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا لیزر موهای زائد؟

از گذشته تا به امروز روش های بسیار زیادی برای حذف موهای زائد و از بین بردن آنها وجود داشته است. روشی که امروزه مورد استقبال چشمگیر مردم قرار گرفته است، لیزر است.

شما می توانید از خدمات لیزر موهای زائد با الکساندرایت ، دایود و... که در کلینیک های زیبایی ارئه میشود استفاده کنید و موهای زائد خود را حذف کنید و پوستی با لطافت و شاداب داشته باشید. معمولا تمام کسانی که قصد دارند لیزر موهای زائد انجام دهند، سوالاتی درباره لیزر در ذهنشان ایجاد می شود که طبیعتا آنها را برای انجام لیزر مردد می کند.

1

برای انجام لیزر، دایود مورد تایید شماست یا الکساندرایت؟

 

زمانی که شما تحقیقات لازم در مورد لیزر را انجام دادید، یقینا این سوال در ذهن شما نقش می بندد که چگونه بهترین دستگاه لیزر را بشناسیم و با کدام دستگاه لیزر موهای زائد را انجام دهیم؟ این سوال کاملا به جا و درست است. اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید، بهتر است تا در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی تفاوت عملکرد لیزر الکساندرایت با لیزر دایود

لیزر دایود و الکساندرایت هر دو جزو جدیدترین و به روزترین دستگاه های لیزر در دنیا هستند. هر دو دستگاه از طول موج قوی برخوردار هستند که می توان گفت این میزان طول موج در هر دوی آنها یکسان است. اما در هر حال این دو دستگاه قدرتمند با یکدیگر تفاوت هایی نیز دارند.

بررسی عملکرد و ویژگی های لیزر دایود

طول موجی که لیزر دایود از خود ساطع می کند، تقریبا چیزی حدود 800 یا 810 نانومتر است. این طول موج قادر است تا به عمق پوست نفوذ کند و فولیکول های مو را تحت تاثیر خود قرار دهد.  یکی از مزیت های لیزر دایود این است که طول موج های این دستگاه باعث آسیب یا تغییر رنگ پوست بدن نمی شود و این مزیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این لیزر برای موهای بسیار ضخیم ناحیه بیکینی، زیر بغل و... مناسب است.

2

لیزر دایود

 

بررسی عملکرد و ویژگی های لیزر الکساندرایت

طول موجی که لیزر الکساندرایت از خود ساطع می کند، تقریبا 755 نانومتر است. اگر بخواهیم این دستگاه را با لیزر دایود مقایسه کنیم باید بگوییم این دستگاه طول موج کوتاه تری دارد. برخلاف اینکه الکساندرایت طول موج کوتاه تری دارد، تاثیر بیشتری به نسبت لیزر دایود بر روی موهای زائد می گذارد. الکساندرایت بسیار مناسب موهای ضخیم پوست های روشن است.

همچنین در مقایسه با دایود قسمت های وسیع تری از پوست را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر بخواهیم یک لیزر مناسب برای موهای زائد مردان معرفی کنیم، باید به الکساندرایت اشاره کنیم.

با توجه به بررسی هایی که در مورد عملکرد و ویژگی های لیزر دایود و الکساندرایت انجام دادیم باید بگوییم با اینکه طول موج الکساندرایت کوتاه هتر است، اما تاثیرگذاری آن بر از بین بردن موهای زائد بیشتر است. الکس کندلا به تعداد جلسات کمتری برای حذف موهای زائد نیاز دارد و بازدهی بیشتری دارد.

بازدهی لیزر دایود و الکساندرایت به چه صورت است؟

اگر بخواهیم در مورد میزان بازدهی دو لیزر الکساندرایت و دایود صحبت کنیم، باید بگوییم طبق تحقیقات به عمل آمده در مورد این دو لیزر و بررسی افرادی که از این دو لیزر برای حذف موهای زائد خود بهره مند شدند، باید بگوییم بازدهی لیزر الکساندرایت بیشتر از بازدهی لیزر دایود بوده است. البته ناگفته نماند که لیزر دایود هم پای الکساندرایت پیش رفته و اختلاف بازدهی آنها چندان زیاد نیست.

طبق تحقیقات و بررسی ها، افرادی که طی 6 جلسه و با فاصله 4 هفته لیزر انجام داده اند در دو لیزر دایود و الکساندرایت دو نتیجه متفاوت گرفتند؛ الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر بازدهی بیش از 72 درصد داشته است و لیزر دایود با طول موج 808 بازدهی 67 درصدی داشته است. همانطور که گفتیم، این بازدهی اختلاف چندانی ندارد، اما بازدهی الکساندرایت بیشتر از دایود است.

عوارض لیزر دایود و الکساندرایت

تمام مواردی که ما در این بخش به آن اشاره می کنیم طبق تجربیات و تحقیقاتی است که بر روی افراد انجام شده است. افرادی که با استفاده از لیزر دایود نسبت به حذف موهای زائد خود اقدام کرده اند، در بعضی موارد، تورم و سرخی پوست را گزارش دادند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این عوارض بسیار کوتاه مدت هستند اما در هر حال در اشخاص مختلفی که لیزر انجام داده اند، دیده شده است.

در مورد عوارض لیزر الکساندرایت باید بگوییم که این لیزر عوارض بسیار کمتری به نسبت دایود دارد و همچنین درد کمتری را به فرد منتقل می کند. بعد از انجام این لیزر سرخی و تورم پوست دیده نشده است، یا اگر هم وجود داشته باشید، بسیار خفیف و ناچیز است. اما در کل باید بگوییم که الکساندرایت کم عوارض تر و پربازده تر از دایود است.

3

لیزر الکساندرایت با بازدهی مطلوب تر

 

الکساندرایت بهتر است یا دایود؟

تا به اینجا با تفاوت های عملکرد لیزر دایود و الکساندرایت آشنا شدیم، اما یقینا این سوال برای شما مطرح می شود که کدام یک از این دو بهتر است؟ طبق آمارهایی که وجود دارد و طبق بازدهی هایی که از این دو لیزر به جا مانده است، اکثرا لیزر الکساندرایت را تایید می کنند و اگر بخواهیم این دو را مورد بررسی قرار دهیم، الکساندرایت در اولویت اول قرار می گیرد. دلایلی که ثابت می کند الکساندرایت بهتر از دایود است به شرح زیر می باشد:

  • جذب بهتر ملانین: از آنجایی که طول موج در الکساندرایت کوتاه تر از دایود است، این طول موج ها توسط ملانین جذب می شوند و به فولیکول های مو می رسند، که در نتیجه از رشد مو جلوگیری می شود.
  • از بین بردن موهای نازک تر: یکی دیگر از دلایلی که ثابت می کند کندلا الکس از دایود بهتر است، تاثیرگذاری آن بر روی موهای نرم تر و نازک تر است. در حالی که در دایود فقط موهای ضخیم تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند.
  • سیستم خنک کننده: با کندلا الکس شما از سیستم خنک کننده دستگاه بهره مند می شوید و سوزش ناشی از اشعه لیزر به حداقل می رسد، این در حالی است که افرادی که می خواهند با دایود لیزر انجام دهند، باید از ژل بی حسی استفاده کنند.

با توجه به موارد بالا شما می توانید خودتان قضاوت کنید که کدام یک از لیزرهای دایود یا الکساندرایت برای شما بهتر است. شما در این باره چه نظری دارید؟

معایب لیزر دایود چیست؟

تا به اینجا ما مقایسه هایی در مورد عملکرد لیزر الکساندرایت و لیزر دایود انجام دادیم و متوجه شدیم برخلاف طول موج کوتاه تر، الکساندرایت طرفداران بیشتری دارد و نتیجه مطلوب تری به شما می دهد. حال قصد داریم تا معایب دایود را بررسی کنیم تا بدین طریق اطلاعات کامل و مفیدی در مورد این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر دایود برای از بین بردن موهای زائد بسیار موفق عمل می کند، اما این موضوع در مورد تمام جنس موها صدق نمی کند؛ بلکه دایود در از بین بردن برخی از موهای زائد ناتوان است و این یکی از معایب بزرگ این لیزر است. تنها کسانی می توانند از دایود نتیجه مثبتی بگیرند که پوست روشن با موهای ضخیم و تیره دارند. این در حالیست که الکساندرایت بر روی هر جنس مو تاثیر مطلوب خود را خواهد گذاشت.

اپلیکاتور دستگاه لیزر دایود بسیار کوچکتر از الکساندرایت است، به همین دلیل تعداد جلساتی که در لیزر دایود به نتیجه دلخواه می رسد، معمولا طولانی تر از الکساندرایت است. یکی دیگر از دلایلی که ثابت می کند دایود معیوب تر است، احساس درد بیشتر است.

معمولا دردی که شما با لیزر دایود تجربه می کنید بسیار بیشتر از الکساندرایت است از این رو افراد بسیاری الکساندرایت را انتخاب می کنند. معمولا تعداد جلسات درمانی در لیزر دایود به دلیل معایب و محدودیت هایی که دارد، بیشتر است. این موضوع می تواند ضمن صرف هزینه های بالاتر و صرف زمان بیشتر، برای فرد دردناک تر نیز باشد. بنابراین بیشتر افراد به دلیل مزیت های زیاد الکساندرایت را برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب می کنند.

نظر دیگران در مورد لیزر دایود و الکساندرایت چیست؟

فارغ از بررسی های علمی و فیزیکی دستگاه های لیزر، بهتر است تا تجربه افرادی که با این دو دستگاه معروف لیزر انجام داده اند را در اختیارتان بگذاریم تا شما متوجه شوید که کدام دستگاه را باید برای انجام لیزر انتخاب کنید و با کدام یک سریعتر به نتیجه می رسید. با ما همراه باشید.

کسانی که پوست های تیره تری داشتند، بعد از انجام لیزر با دایود در بخش هایی از پوست شان احساس سوختگی و آسیب دیدگی داشتند؛ زیرا همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، دایود مناسب افرادی است که پوست های روشن با موهای ضخیم دارند. بنابراین اگر پوست شما تیره است بهتر است تا از الکساندرایت برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید.

طبق تجربیات و نظرات افرادی که لیزر الکساندرایت انجام داده اند، مشخص شده نتیجه گیری سریع، بازدهی بیشتر، عوارض کمتر و... همگی تجربه آنها از لیزر با الکساندرایت بوده است. این موضوع دلیل بر این نمی شود که لیزر دایود مطلقا بد باشد و هیچ کس آن را انتخاب نکند، اما بهتر است تا اگر شرایط انجام لیزر با دایود را ندارید، ریسک نکنید و با لیزر الکساندرایت نسبت به حذف موهای زائد خود اقدام کنید.

همیشه سعی کنید تا قبل از انجام هر کاری به خوبی در مورد آن تحقیق کنید و اطلاعات موثق و کاملی را در مورد آن به دست آورید. کلینیک گلدن رویال واقه در منطقه فرمانیه تهران و با داشتن جدیدترین دستگاه های روز دنیا جهت خدمات لیزر موهای زائد خانم ها و آقایان در خدمت مشتریان گرامی می باشد. شماره های تماس :  ۰۲۱۲۶۱۲۲۰۸۳ – ۰۲۱۲۶۱۲۲۰۸۲

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها