گاف تیم میثاقی در برنامه یورو 2020 / آبروی عادل فردوسی پور را خریدید ! + فیلم ها

کد خبر: 1077916

رکنا: مچ گیری از برنامه یورو 2020 تلویزیون چه ماجرایی دارد ؟

عادل فردوسی پور مجری قدیم شبکه های ورزشی که برنامه هارا به نحو عالی اجرا می‌کرد از وقتی که به دلایلی از صدا و سیما رفته شاهد گاف های زیادی هستیم. 2 مجری جوان صدا سیما در غیاب عادل فردوسی پور گاف های زیاد در برنامه های زنده داشتند. عادل فردوسی پور مجری با سابقه هنوز به تلویزیون برنگشته است. عادل فردوسی پور درتهران زاده شد. عادل فردوسی پور اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است.

به گزارش رکنا، دو دهه پیش از این داماد علی پروین که مترجم سرمربی وقت پرسپولیس بود، حرف های راینر زوبل را به دلخواه خود و به نفع پدر زنش ترجمه می کرد. حالا در عصر رسانه های دیجیتال، تلویزیون خواسته یا ناخواسته این خاطره را زنده کرده است. در برنامه یورو 2020 تلویزیون یک نفر به شکل عجیبی هر چه به ذهنش می رسد به اسم ترجمه حرف های مربیان و بازیکنان اروپایی، به خورد مخاطب می دهد!

شبکه سه سیما برای مسابقات یورو 2020، برنامه ای تحت عنوان یورو 2020 با اجرای محمدرضا احمدی و محمدحسین میثاقی تدارک دیده که یکی از بخش های این برنامه، "فلش اینترویو" یا همان مصاحبه های پس از بازی بازیکنان و مربیان در میکسدزون است.

نکته ای که توجه کاربران در شبکه های اجتماعی را جلب کرد، این بود که مترجم برنامه مصاحبه های تمام بازیکنان از هر کشور و هر زبان را به اصطلاح سریع و روان ترجمه می کرد و سوال این جا بود که چگونه ممکن است مترجمان برنامه علاوه بر زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی حتی به زبان سوئدی و مقدونی! هم تسلط داشته باشند. با ریزبینی و دقت کاربران فوتبالی شبکه های اجتماعی، مشخص شد که مترجم برنامه اصلا ترجمه نمی کند و به دلخواه خودش به جای سرمربی یا بازیکن، صحبت می کند. ماجرا آن جایی بدتر می شود که مترجم، ظاهرا حتی به انگلیسی هم تسلط ندارد و مصاحبه های انگلیسی حتی به صورت زیرنویس را درست ترجمه نکرده است. عجیب تر از ماجرای ترجمه های ساختگی، این است که در عصر رسانه های دیجیتال و سال 2021 که هر شخص می تواند خودش یک رسانه باشد و با ریزبینی و دقت، متوجه کوچک ترین اشتباهات شود، چگونه این فاجعه روی آنتن زنده صدا و سیما رقم خورده است؟

باید دید با این ترجمه های عجیب بخش فلش اینترویو برنامه یورو 2020، مسئولان این برنامه و شبکه سه سیما چه واکنشی نشان می دهند. در ویدیوی زیر که توسط کاربران توییتر گردآوری شده، نگاهی داریم به گاف های عجیب و باورنکردنی ترجمه در برنامه یورو 2020 شبکه سه.

به گفته کاربرانی که این ویدئو مچ گیری از مترجم برنامه تلویزیونی یورو 2020 را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند، این ویدئو جذاب را یک صفحه ساخته اند. گویا ابتدا این ویدئو از یک صفحه اینستاگرام  منتشر شده و سپس در توییتر و شبکه های اجتماعی بازنشر داده شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها