آخرین وضعیت بورس در اول هفته

کد خبر: 1079359

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاهشی با ریزش 11 هزار و 308 واحدی شاخص کل بورس همراه شد.

آخرین وضعیت بورس در اول هفته

بورس اوراق بهادار تهران بعد از رشدی که در آخرین روزهای هفته پیش به خود دید، امروز در یک روند کاهشی شاخص کل با کاهش 11 هزار و 308 واحدی به رقم یک میلیون و 270 هزار و 727 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 96 واحد کاهش یافته و به رقم 392 هزار و 489 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 952 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 5.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 820 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 398 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

همچنین در فرابورس ایران ارزش معاملات امروز به بیش از 20 هزار و 821 هزار میلیارد تومان رسید که با این حساب معامله‌گران در بورس تهران و فرابورس بیش از 26 هزار و 219 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

OUSd1TddL4Ii

نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک‌درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزش 88 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 2 صدم درصد عقب نشستند.

همچنین شاخص آزاد شناور 82 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 85 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 92 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد گروه مپنا بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس و هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تأمین به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در بورس را داشته‌اند. 

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل لیزینگ کارآفرین، دارویی برکت، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، غذایی کوروش، ملی مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان بوده‌اند. 

ABoOv66D0sfY

روند یکساله شاخص بورس تهران

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران شاخص کل 58 واحد رشد کرده و به رقم 18 هزار و 426 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 214 هزار میلیارد تومان رسید. 

همچنین ارزش بازار شرکت‌های بورسی به بیش از 4 میلیون و 952 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از 2.3 میلیارد اوراق و حق‌تقدم در قالب 504 هزار نوبت معامله و به ارزش 20 هزار و 822 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، نیروی برق دماوند و مدیریت انرژی تابان هور به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند. 

امروز نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل محصولات کاغذی لطیف، توسعه سرب و روی ایرانیان، غذای دناآفرین فدک، صنایع روی ایرانیان، توسعه و عمران استان کرمان، صنعتی دوده‌فام و چوب خزر کاسپین بوده‌اند. 

به گزارش فارس، با توجه به اینکه حدود 57 میلیون ایرانی در بورس حضور دارند که عمدتاً سهامداران خُرد به شمار می‌روند و اکثر آنها از طریق خرید سهام عرضه اولیه وارد بورس شده‌اند، بنابراین تعداد اندکی سهام دراختیار هر فرد است، در نتیجه سود متعلقه به این سهام نیز خرد و پراکنده خواهد بود، بنابراین لازم است شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی و فرابورسی سود مجامع خود را از طریق سامانه سجام و به صورت متمرکز برای سهامداران خرد و پراکنده واریز کنند. 

امروز دو شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران در اطلاعیه‌ای از سهامداران خود خواسته‌اند برای دریافت سود سهام خود به بانک‌های صادرات و رفاه مراجعه کنند، در حالی که شرایط کرونایی ایجاب می‌کند سود سهامداران به صورت غیرمستقیم و از طریق حساب بانکی برای آنها واریز شود. 

همچنین سرمایه‌گذاری در بورس باید از محل پس‌اندازهایی صورت گیرد که نیاز فوری به آن نیست و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله صورت گیرد.

hGx1bKMkNK6C

وضع امروز پالایش یکم

خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایش یکم با وجود اینکه بارها از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس وعده شنیده‌اند که زیان آنها جبران می‌شود، بعد از گذشت بیش از 10 ماه با 31 درصد زیان همراه هستند چون هر واحد صندوق پالایش یکم به قیمت 10 هزار تومان به آنها فروخته شد و امروز هر واحد پالایشی 6 هزار و 902 تومان معامله می‌شود و خبری از جبران زیان خریداران پالایشی نیست./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها