آشنایی بیشتر با پرده زبرا

کد خبر: 1081114

در زمان گذشته از پرده ها فقط به عنوان یک وسیله و ابزار جهت حفظ حریم فضای داخلی محیط استفاده می‌شد اما امروزه کاربردی وسیع تری دارند و علاوه بر کاربرد آن‌ها به عنوان یک وسیله برای حفظ حریم و جداسازی فضاها و کنترل برودت و حرارت، به عنوان یکی از ارکان مهم در چیدمان و دکوراسیون منازل نیز از آن‌ها استفاده می‎‌شود.

به عبارتی دیگر امروزه  از پرده ها فقط در منازل و فضاهای خصوصی  استفاده نمی‌شوند،  بلکه در فضاهای عمومی نیز کاربرد  بسیاری دارند. به همین دلیل انواع مدل های پرده ها با جنس ها و کیفیت های مختلف هر روزه در حال  طراحی و تولید هستند تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

خرید پرده

یکی از مهم‌ترین اجزای منزل برای زیباتر نشان دادن فضای محیط پرده است. پرده های گوناگونی با جنس های مختلف در رنگ ها و مدل های متفاوتی در بازار وجود دارند که هریک از ما با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی منزل خود اقدام به خرید پرده مورد نظر و مورد پسند خود می‌کنیم. یکی از انواع پرده‌های موجود در بازار که بسیار  پرطرفدار است، پرده زبرا نام دارد.

پرده زبرا به چه نوع پرده‌ای می‌گویند؟

 

پرده های زبرا به پرده های راه راه دو لایه ای گفته ی‌شود که با تور و پارچه متصل شده به هم ساخته شده اند. این پرده را می‌توان به صورت کامل بالا زد تا نور به طور کامل وارد محیط شود و یا بسته به نوع دستی یا موتوری بودن آن با زنجیر یا ریموت کنترلی که دارد، آن را طوری تنظیم کرد که میزان نور وارد شده به محیط را به اندازه دلخواه و مدنظرتان باشد. پرده های زبرا تمام قابلیت های پرده توری، پرده کرکره ای و پرده شید رول را دارا هستند.

یکی از مدل های جدید پرده که در چند سال گذشته مورد استقبال عموم قرار گرفته، پرده زبرا است. این پرده به نام های پرده دبل رول یا پرده شب و روز نیز شناخته می‌شود. جنس پرده زبرا از پارچه و تور است و ساختار آن طوری است که پارچه و تور به صورت موازی و راه راه کنار هم قرار دارند. تنوع رنگی پرده های زبرا بسیار زیاد است و شما می‌توانید پرده زبرا مورد نظر خود را هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب نمایید.

در این نوع پرده یک دسته‌ جهت کنترل  تعبیه شده که به وسیله‌ی آن می‌توانید پرده را در حالتی تنظیم کنید که نور به صورت دلخواه وارد محیط شود. این قابلیت باعث این شده است تا کنترل مقدار نور وارد شده به محیط برای افراد فراهم گردد.

پرده زبرا یکی از انواع پرده‌های تزئینی به حساب می‌آید که همانطور که گفته شد به صورت لایه‌های موازی روی بر روی هم قرارمی‌گیرند. با خرید پرده زبرا می‌توانید همه‌ی امکانات مربوط به پرده‌های کرکره‌ای و رولی را در کنار یکدیگر داشته باشید.

در خانه‌های کوچک استفاده از چه پرده هایی مناسب تر است؟

 

از آن جایی که یکی از رکن‌های تأثیرگذار بر روی دکوراسیون داخلی هر خانه ای پرده است، پرده‌ها در مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند تا اغلب سلیقه‌ها را پوشش ‌دهند.  مثلا برای خانه‌های مجلل و بزرگ پرده‌های بلند که بر روی زمین امتداد دارند  به کار می‌روند و مناسب هستند و استفاده از آن ها برای خانه هایی با متراژ پایین که کوچک هستند توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه قسمت بسیاری از فضا را اشغال کرده و باعث شلوغی فضای محیط می‌شوند. در خانه‌هایی که کوچک هستند و متراژ کمی دارند بهتر است از پرده‌های ساده تر و جمع و جور تر هستند استفاده کنید و رنگ‌های  روشن و لایت  نظیر سفید، صورتی، کرم و طوسی استفاده شود. رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه می‌شوند.  

 

مزایای پرده زبرا شامل موارد زیر می‌شود:

  • در مقایسه با  سایر پرده ها دوام و طول عمر بالایی دارد.
  • نگهداری آسان و نصب سریع
  • این نوع پرده وزن سبکی دارد.
  • تنظیم و کنترل مقدار نور ورودی در فضای محیط
  • تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارد.
  • در ابعاد و اندازه های مختلف و متفاوتی طراحی و تولید می‌شود.
  • امکان جمع شدن به صورت دستی و با ریموت کنترل
  • در فضاهای مختلفی مانند منازل، ادارات و مدارس کاربرد دارد.
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه در مقایسه با سایر پرده ها به خصوص  پرده های سنتی

 

همانطور که ذکر شد، این نوع پرده ها متشکل از یک پارچه که به صورت افقی از تور و پارچه بافته شده است، هستند. این پارچه به صورت دو لایه بر روی هم قرار دارند. زمانی که پارچه ها و توری های این دو لایه بر روی هم قرار داشته باشند باعث می‌شوند تا نور وارد شود و برای جلوگیری از جریان نور با کشیدن طناب زبرا قسمت پارچه ای پر‌ده بر روی توری قرار گرفته و جلوی ورود نور به داخل محیط را می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها