تبلیغات محیطی ترانزیتی؛ نیرو محرکه ترغیب مخاطب به خرید کالا

کد خبر: 1081669

متا دیسکریپشن: تبلیغات اتوبوسی در مقایسه با سایر ابزارهای تبلیغات محیطی، اثربخشی و قدرت بیشتر، هزینه اجرای کمتر و دسترسی به گروه مخاطبان گسترده تری دارد.

تبلیغات محیطی دامنه بسیار گسترده و وسیعی دارد؛ از بیلبوردهای تبلیغاتی و چاپ بنر عرض 5 متر تبلیغاتی گرفته تا چاپ تابلوهای لایت باکس داخل فروشگاه ها و پوسترهای تبلیغاتی روی خودروها. در این مطلب قصد داریم به طور مفصل و ویژه درباره تاثیر تبلیغات محیطی ترانزیتی (تبلیغات بدنه خودرو و اتوبوس های درون شهری) بر ترغیب مخاطب به خرید کالا صحبت کنیم.

 

1

 

معرفی تبلیغات ترانزیتی

یکی از مهمترین کانال های ارتباطی مخاطبان و کسب و کارها، تبلیغات است. بدون تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب، انتظار موفقیت در رقابت های تجاری کاری بس بیهوده است. در واقع تبلیغات ابزار مهمی برای ارتباط با بازار، جامعه و نفوذ در دل و فکر مخاطبان به منظور تاثیرگذاری و تغییر در تصمیم و رفتار آنان است. به منظور ایجاد انگیزه در مخاطبان برای پذیرش و خرید محصولات متنوع، باید احساس نیاز را در آنها به وجود آورد، این امر بدون تبلیغات کارآمد محقق نخواهد شد. تبلیغات در سطوح و انواع مختلفی انجام می شود؛ از چاپ بنر، بیلبوردهای تبلیغاتی، تلویزیون های شهری و استرابورد گرفته تا تبلیغات روی وسایل نقلیه. در این بین، تبلیغات ترانزیتی وسیله ای برای تاثیر و تغییر، تغییر در نگرش، بینش، دانش، روش و رفتار انواع مخاطبان است.

تبلیغات ترانزیتی از وسایل نقلیه عمومی و فضای شهر بعنوان رسانه ای برای انتقال پیام بهره می برند. وسایل نقلیه عمومی به لحاظ تردد آنها در سطح شهر و مسیر رفت و آمدشان، مدام در معرض دید افراد مختلف قرار دارند. اگر اینگونه تبلیغات با اصول کارشناسانه، و با کمک متخصصین تبلیغات و با در نظر گرفتن ویژگی های خاص منطقه ای صورت گیرد، دارای تاثیرات قوی و موثری خواهد بود، و در غیر این صورت نوعی آلودگی بصری در سطح شهر ایجاد خواهد شد. در نتیجه، نه تنها تبلیغات به هدف تبلیغ، که همان نفوذ بر مخاطب و ترغیب او می باشد، نخواهد رسید بلکه با تاثیرات منفی تبلیغات مواجه خواهد شد. متریال تبلیغات ترانزیتی چاپ مش است؛ مش نوعی استیکر پشت چسبدار است، که قابلیت نصب روی شیشه را دارد. چاپ مش به دلیل مقاومت بالایی که به کشش و صدمات سطحی دارد، برای استفاده در طولانی مدت بسیار مناسب بوده و در هر سایز و تیراژی قابل چاپ است.

 

Untitled

 

اهداف تبلیغات ترازیتی

تبلیغات برای تامین نیازهای ارتباطی هر نوع صنعت، سازمان، محصول و نام تجاری و خدمتی به کار می رود. اولین گام در تهیه یک برنامه تبلیغاتی مشخص کردن اهداف تبلیغات است. تبلیغات براساس هدف به 3 دسته کلی تقسیم می شوند:

1- تبلیغات اطلاع رسانی

این نوع تبلیغ عمدتا هنگام معرفی یک محصول جدید به کار گرفته می شود. در این مورد، هدف ایجاد اقتضای اولیه است، مانند پیشنهاد استفاده های جدید از محصول، مطالع کردن بازار درباره تغییر در قیمت، شرح چگونگی کاربرد محصول، توصیف خدمات موجود و ایجاد تصویر مثبت از برند.

2- تبلیغات ترغیبی

تبلیغات ترغیبی هنگامی که رقابت افزایش می یابد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این حالت هدف سازمان یا شرکت پدید آوردن تقاضای بخش منتخبی از مشتریان بازار است.

3- تبلیغات یادآوری کننده

زمانی که کالایی در منحنی عمر خود در مرحله بلوغ قرار داشته باشد، تبلیغات یادآوری کننده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا باعث می شود مصرف کننده همچنان درباره محصول بیاندیشد و آن را بخاطر داشته باشد.

3

تبلیغات ترانزیتی و مخاطبان

مخاطبان تبلیغات ترانزیتی از نظر برخی خصوصیات با مخاطبان سایر ابزارهای تبلیغاتی متفاوت هستند، این ویژگی ها عبارتند از:

1- مخاطب تبلیغ ترانزیتی به سرعت از کنار تبلیغات عبور می کند.

2- فرصت تمرکز به پیام شلوغ و متراکم را ندارد.

3- خسته و احتمالا گاهی بی حوصله است.

4- در معرض سایر ابزارهای تبلیغاتی نیز می باشد، بنابراین ضرورتی ندارد تمام موارد استفاده کالا یا خدمات عنوان شود.

5- پارازیت ارتباطی فراوانی در اطراف مخاطب تبلیغ محیطی وجود دارد. ترافیک و رفت و آمد ماشین از یک سو، درگیری ذهنی وی در مورد موضوعات و رویدادهایی که در طول روز برای او پیش آمده است.

6- مخاطب تبلیغات ترانزیتی تنها از حس بینایی می تواند برای دریافت پیام این نوع تبلیغ استفاده کند.

 

تاثیر تبلیغات ترانزیتی در ترغیب مخاطب به خرید کالا

در دنیایی که در آن تبلیغات و استفاده از هر وسیله ای برای جذب هوش و حواس مردم و مسب درآمد از این طریق رایج شده، وسایل نقلیه با قابلیت های خاص خود می توانند وسیله مناسبی در خدمت تبلیغات باشند. از نظر ویژگی های تصویری، طرح ها و شعارهای تبلیغاتی نقش بسته روی بدنه اتوبوس های داخل شهری، تصاویر ثابتی هستند که در مقابل چشمان بیننده حرکت می کنند. جذابیت این شیوه با تصاویر متحرک سینما و تلویزیون که جلوی چشم بینندگان بی حرکت بالا و پایین می روند، با تصاویر ثابت استندها و بیلبوردهای خیابانی، در برابر مخاطبان در حال حرکت، و یا طرح های ثابت مجلات و بروشورهای پیش چشم مخاطبان ساکن متفاوت است.

پایین بودن هزینه تبلیغات روی وسایل نقلیه نسبت به بسیاری از روش های تبلیغی دیگر، یکی از عوامل موثر در رغبت صاحبان کسب و کارها به تبلیغات روی اتوبوس و وسایل نقلیه است. بالا بودن میزان مخاطب یا پایین بودن هزینه یک رسانه برای تبلیغات درست است که معیاری برای اثربخشی و قدرت آن محسوب نمی شود، ولی نتایج تحقیقات نشان می دهد که این نوع تبلیغات تاثیر بسزایی در ایجاد میل و رغبت به خرید در مخاطبان دارد، زیرا:

1- مخاطبان به تبلیغات روی اتوبوس و وسایل نقلیه، بیش از تبلیغات شهری و بیلبورد و بنرها اعتماد کرده اند.

2- مخاطبان برخلاف نیاز خود، چون تبلیغ یک محصول را روی اتوبوس های درون شهری دیده اند، آن را خریده اند.

3- رنگ و جذابیت طرح تبلیغات روی اتوبوس ها در جلب نظر افراد، تاثیر گذار بوده است.

سخن پایانی

تبلیغات ترانزیتی در فضای شهری، نقش بسیار تاثیرگذاری در ترغیب مخاطبان به خرید کالا و خدمات، و افزایش فروش شما دارد. بنابراین اگر قصد دارید برای این امر اقدام کنید پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است، که سابقه درخشانی در ارائه خدمات چاپ و تبلیغات محیطی و ترانزیتی دارد. به نظر شما، تبلیغات محیطی ترانزیتی علاوه بر ترغیب مخاطبان به خرید، بر کدامیک از ابعاد فروش و سودآوری تاثیر گذار است؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برگرفته از سایت مرکز تخصصی چاپ سبحان (https://sobhanprint.com/)

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها