رشته‌های پولساز در کانادا کدام است؟

کد خبر: 1082840

آیا تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کانادا گرفته‌اید؟ این کشور به لطف تدریس به زبان انگلیسی، اقتصاد پیشرفته خود، استانداردهای زندگی با کیفیت بسیار بالا و فرصت‌های بی‌شمار اشتغال، هر ساله هزاران دانشجو در سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.

تحصیل در کانادا شرایط بسیار خوبی دارد و به این دلیل که بیشتر دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و از سطح علمی ‌بالایی برخوردارند، هرساله بخش زیادی از مهاجران بین المللی ساکن کانادا را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. به گزارش ICEF Monitor  حدود 530 هزار دانشجوی خارجی در کانادا با بهره‌مندی از به‌روز‌ترین امکانات رفاهی، تحصیلی و استفاده از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

تمرکز اغلب دانشگاه‌های کانادا بر رشته‌های پردرآمد است. بنابراین در ادامه به بررسی رشته‌های پولساز کانادا و فرصت‌های شغلی که پس از فارغ التحصیلی در اختیار شما قرار می‌گیرد صحبت می‌کنیم.

رشته‌های پولساز در کانادا

رشته‌های پولساز در کانادا

برخی رشته‌های پولساز در کانادا که پس از فارغ التحصیلی به درآمدهای بالا می‌رسند را در ادامه لیست کرده‌ایم. اما در نظر داشته باشید که این لیست صرفا به معرفی پتانسیل‌ها و فرصت‌های مهم و پربازده می‌پردازد، لذا بهتر است این نکته را بدانید که شما پس از کسب تجربه و پیشرفت در سمت‌های شغلی متفاوت، می‌توانید در سایر زمینه‌های کاری نیز درآمد بالایی داشته باشید.

1- جراحی

جراحان، پزشکان حرفه‌ای هستند. رشته‌های مختلف در زمینه جراحی شامل جراحی عمومی‌، پروکتولوژی‌، گوش و حلق و بینی‌، جراحی دندان‌، جراحی مغز و اعصاب‌، زنان و زایمان‌، جراحی چشم‌، جراحی ارتوپدی‌،‌ اورولوژی‌، جراحی عروق‌، جراحی پلاستیک و فک و صورت است

 مهاجرت تحصیلی به کانادا برای تحصیل در رشته جراحی ممکن است سخت به نظر بیاید اما پس از اتمام دوره آموزش و دوره تمرین‌، چنین متخصصانی درست در بالای لیست رشته‌های پولساز در کانادا قرار می‌گیرند و درآمد تقریبی آن‌ها 500000 دلار در سال است. اگر می‌خواهید به عنوان یک جراح حرفه‌ای شناخته شوید‌، داشتن یک برنامه اقامت 5 ساله ضروری است.

2- دندانپزشکی

 دندانپزشکی در کانادا حرفه‌ای است که مورد استقبال قرار دارد و متقاضیان انتظار دارند که پس از تحصیل درآمد بالایی کسب کنند. در کانادا‌، هیئت حاکمه برای انجام امتحانات دندانپزشکی‌، شورای ملی معاینه دندانپزشکی کانادا است. با مهاجرت تحصیلی به کانادا برای رشته دندان پزشکی انتظار درآمد تقریبی 450000 دلار در سال را داشته باشید.

3-  مهندسی نفت

اصطلاح "مهندسی نفت" برای اولین بار در سال 1914 توسط مهندسین معدن‌، متالورژی و مهندسان نفت آمریکا معرفی شد. از آن زمان مهندسی نفت خود را به بالاترین نقطه در لیست برترین حرفه‌های جهان رسانده است و اگر یک حرفه در کانادا وجود داشته باشد که هم تراز با متخصصان پزشکی حقوق دریافت کند، آن مهندسی نفت است.

برخی از دانشگاه‌های درجه یک در کانادا برای مهندسی نفت، دانشگاه بریتیش کلمبیا‌، دانشگاه تورنتو‌، دانشگاه مک گیل‌، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه دالاهو هستند.

4- مدیریت  بازاریابی

مهاجرت تحصیلی به کانادا در بین دانشجویان بین المللی برای دوره‌های تجاری بسیار مشهور است. اما وقتی صحبت از تخصص در یک موضوع خاص بازاریابی می‌شود‌، تعداد معدودی دانشگاه وجود دارد که در رتبه بندی جهانی QS 2019 قرار دارند. چند دانشگاه کانادایی که در زمینه بازاریابی تخصص دارند‌، شامل دانشگاه کنکوردیا در مونترال و HEC مونترال هستند.

کارشناسی ارشد بازاریابی از این دو موسسه، پایه و اساس خوبی برای آینده شما خواهد بود. این رشته پردرآمد که 259,000 دلار در سال دریافتی دارد، نسبت به سایر رشته‌ها هدف آسان‌تری بوده و دوره آموزش کوتاه‌تری دارد. بنابراین اگر رزومه خوبی داشته باشید می‌توانید اقامت تحصیلی در این رشته را بگیرید.

تحصیل در کانادا با parsicanada با توجه به تیم مجرب و وکلای حرفه‌ای آن، دیگر هدفی دور از ذهن نخواهد بود. تیم پارسی کانادا می‌تواند رزومه شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهد تا بتوانید اقامت تحصیلی خود در کانادا را در مدت زمانی کوتاه به دست آورید.

5- وکالت

یک وکیل عمدتا وظیفه ارائه مشاوره حقوقی به مشتریان مربوطه و مدیریت اسناد قانونی را دارد که به نفع مشتری مربوطه عمل می‌کند. وکالت در هر کشوری باعث افتخار آن کشور است اما اگر شما تمایل به تحصیل در رشته حقوق در یک کشور خارجی دارید‌، قطعاً مهاجرت تحصیلی به کانادا باید در لیست اولویت شما باشد.

6- پرستاری

برای دریافت مدرک پرستاری، شما به یک مدرک لیسانس در پرستاری و سپس آموزش اضافی نیاز دارید. متناوباً‌، شما می‌توانید در پرستاری کارشناسی ارشد نیز دریافت کنید‌، اما به هر صورت شما به چندین سال تجربه به عنوان یک پرستار نیاز خواهید داشت. پرستاری به ویژه با توجه به سالخوردگی جمعیت کانادا بازارکار خوب و پردرآمدی دارد و 90000 دلار درآمد سالانه خواهد داشت.

رشته‌های پولساز در کانادا

مزایای فارغ التحصیلی در کانادا چیست؟

با توجه به شرایط مطلوب و فرصت‌های شغلی کم نظیر کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا و اشتغال در آن کشور گزینه بسیار خوبی است. در اینجا 3 جنبه مثبت وجود دارد که می‌توانید از کار در کانادا انتظار داشته باشید:

  1. همکاری و یکپارچگی: کانادا فرهنگ کار صمیمی و گرمی ‌دارد و این یکی از دلایل مهمی است که فارغ التحصیلان داخلی و بین المللی را برای مهاجرت به این کشور ترغیب می‌کند.
  2. ساعت کاری منصفانه: ساعات کاری افراد در غالب مشاغل به میزان خوبی با حقوقی که دریافت می‌کنند همخوانی دارد و افراد از اینکه در حرفه خود مشغول به کار هستند احساس
  3. ارتباطات موثر کلیدی: مدیران به شدت به فضای کار اهمیت می‌دهند‌، بنابراین مهم است که همیشه نگرش مثبتی نسبت به همکاران‌، رئیس و وظایف خود داشته باشید.

با توجه به مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا و معرفی رشته های پردرآمد این کشور، اگر قصد مهاجرت و تحصیل در کانادا را دارید، با توجه به زمینه تخصص و علاقه خود یکی از این رشته‌ها را انتخاب کرده و ادامه کار را به دستان متخصصین موسسه پارسی کانادا بسپارید. این تیم تمام مراحل مهاجرتی شما از پچر کردن رزومه تا ترجمه مدارک و ... را برای شما انجام خواهد داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها