در کیش و استانبول از کدام جاذبه های دیدن کنیم؟

کد خبر: 1083086

مسجد سلطان احمد

این بنای باشکوه و زیبا یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است که به نماد شهر استانبول تبدیل شده است . مسجد باشکوه سلطان احمد در واقع برای رقابت با مسجد ایا صوفیا و برای به رخ کشیدن عظمت امپراتوری عثمانی ساخته شد و در طی قرن ها نمازهای پنج گانه مسلمانان در این مسجد اقامه میگردد . مسجد سلطان احمد که بواسطه وجود هزاران تکه کاشی آبی رنگ ، مسجد آبی نیز نامیده می شود  ، روبروی بنای ایاصوفیا و در محله سلطان احمد واقع شده است .

سلطان احمد عثمانی برای ساخت این بنا تلاش بسیاری نمود و تمامی مراحل را زیر نظر داشت ، ولی مدت کوتاهی پس از اتمام کار ساخت آن ، از دنیا رفت و پیکرش در داخل همین بنا به خاک سپرده شد . باید اضافه کنیم بازدید از این مسجد آداب خاصی داشته و می بایست لباس پوشیده به تن داشته باشید و بانوان نیز تنها با پوشیدن روسری اجازه ورود خواهند داشت .

مسجد سلطان احمد همه روزه از ساعت نه صبح تا پنج عصر باز است و بازدید از آن رایگان خواهد بود ، ولی به هنگام نماز به خصوص در روزهای جمعه ، ورود گردشگران به داخل مسجد ممنوع است.

مسجد سلطان احمد در استانبول/عکسهای زیبای مسجد سلطان احمد -سفر با تو

کاخ توپکاپی

 

در تور استانبول ارزان با کاخ های باشکوهی برخورد می کنید که اغلب یاگاری از دوران حکومت عثمانیان هستند . برخجسته ترین این کاخ  ها توپکاپی نام دارد که به نوعی شناسنامه امپراتوری عثمانی محسوب می گردد . این بنای باشکوه برای قرن ها بزرگترین و قدرتمند ترین سلاطین عثمانی را در خود جای داده بود و جالب اینکه در دوران اوج قدرت این امپراتوری ، هزاران نفر از سلاطین به همراه اعضای خانواده و همچنین خدمه و سربازان در آن زندگی می کردند .  بازدید از این کاخ تقریبا یک روز کامل زمان نیاز دارد و هر گوشه از آن جذاب و تماشایی است . اما اگر وقت کافی برای تماشای همه بخش ها را ندارید بازدید از حرمسرا ، سرسرا و خرانه داری را در الویت قرار دهید .

بازار بزرگ استانبول

 در ادامه سفر باتو ، شما را با یکی از جذاب ترین جاذبه های این شهر آشنا می کنیم که به تنهایی سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . بازار بزرگ شهر استانبول قرن ها قدمت دارد و با میلیون ها بازدید کننده در سال ، به اولین مکان مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است . ترک ها بازار بزرگ شهر استانبول را کاپالی چارشی یعنی بازار سرپوشیده می نامند . این بازار همانند بازارهای سنتی ایران ازدالان های تو در تو تشکیل شده و چندین خیابان بزرگ را در بر می گیرد .

 این بازار در نزدیکی محله سلطان احمد واقع شده است و با بیش از هزار باب دکان و حجره ، یکی از بزرگترین مراکز خرید سرپوشیده دنیا محسوب می گردد . 

پارک آبی اوشن

این مجموعه تفریحی در تور کیش لحظه آخری ، که نسبتا تازه تاسیس است به یکی از جاذبه های شگفت انگیز جزیره کیش تبدیل شده و محل مناسبی برای گذران روزی سراسر شاد و مفرح است . بهتر است بدانید پارک آبی اوشن ، اولین پارک آبی رو باز در ایران است که به گونه ای طراحی شده که استفاده از آن برای بانوان نیز امکان پذیر خواهد بود . این مجموعه شش هکتار وسعت دارد و ظرفیت گنجایش همزمان سه هزار نفر را دارد . اکنون که فصل گرما در جزیره کیش را پیش رو داریم ، بهتر است سریعتر دست به کار شده و از سانس ها آن مطلع شوید و حداقل یک روز را در بزرگترین و مجهزترین پارک آبی ایران به تفریح و خوشگذرانی مشغول باشید .

باید افزود تمامی بازی ها و تفریحات پارک آبی اوشن طبق استاندارد های بین المللی طراحی شده و به گونه ای است که برای تمامی سنین مناسب است .

مطالب سایت شهر در مورد تهران با خبر را مشاهده کنید.

بیش از پنجاه نفر در این مجموعه بزرگ و مدرن مشغول به کار هستند و خدمات سطح بالایی را در اختیار مسافران قرار می دهند و محیط آن همیشه بسیار پاکیزه است . در این مجموعه چهار استخر آب در ابعاد مختلف وجود دارد که عمق آنها با یکدیگر تفاوت داشته و برای سنین مختلف طراحی شده اند . یکی از این استخرها مختص افراد مسن و برای آب درمانی است . و در کنار آن برای کودکان نیز استخرهای کوچک تری وجود دارد .

همچنین در این مجموعه سرسره های بزرگی وجود دارد که بزرگ ترین آن ها پانصد متر طول دارد و به طور کامل دور تا دور پارک آبی کشیده می شود . در این مجموعه با بازی های مهیج تری همچون سرسره های سر باز و سر پوشیده و پیچ در پیچ ، موج های مصنوعی ، پرش از ارتفاع روبرو خواهید شد و اگر به دنبال تفریحات آرام تر هستید ، بهتر است در سالن اسپا ، جکوزی و استخرهای آب درمانی وقت بگذرانید . این مجموعه دارای خدمات متنوع تری نظیر فروشگاه لوازم ورزشی ، کافه و رستوران ، سالن ماساژ و ... است .

سالن اسپا و آب درمانی این مجموعه بویژه برای افراد مسن مناسب است . این بخش ، پلومریا نام دارد و در آن انواع خدمات ماساژ ارائه می شود که برخی از پر طرفدارترین آنها سیام فیش ماساژ ، سالایا هد ماساژ ، هاوایی هات استون ماساژ و ماساژ سوئدی و تایلندی است . لازم بذکر است برای ارائه خدمات ماساژ و اسپا از مشتریان هزینه جداگانه دریافت می گردد  .

در این مجموعه چندین کافه و رستوران وجود دارد که در آن انواع خوراک های سرد و گرم و انواع نوشیدنی سرو می گردد . بنابراین هر زمان که احساس خستگی یا گرسنگی کردید میتوانید به بوفه و رستوران های متنوع این مجموعه بروید و غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید .

پیشنهاد می کنیم حین ورود به جزیره کیش ابتدا از سانس های پارک ابی اوشن مطلع شوید و روز و ساعت آزاد خود را انتخاب و بلافاصله رزرو نمایید . زیرا سانس ها در طول ایام هفته متغیر است و گاه در زمان کوتاهی پر می شوند .

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها