وام هزینه‌های دندانپزشکی هم آمد/اقساط ماهانه چقدر است؟+جزئیات

کد خبر: 1083358

وام دندانپزشکی پدیده تازه بازار وام‌های بانکی و استارتاپی ایران است. وامی که به همراه ده‌ها نوع تسهیلات خرد دیگر زاده کاهش شدید قدرت خرید مردم است. اما این وام در حال حاضر کجا و با چه شرایطی ارائه می‌شود؟

وام هزینه‌های دندانپزشکی هم آمد/اقساط ماهانه چقدر است؟+جزئیات

 بالا بودن هزینه‌ها موجب شده نه بیمه‌ها زیر بار پوشش بروند و نه کلینیک‌ها پرداخت چکی یا اقساطی را بپذیرند. در چنین شرایطی بیمارانی که دندان درد امانشان را بریده چه باید بکنند؟

با توجه به هزینه گراف خدمات دندان‌پرشکی و کاهش چشم‌گیر قدرت استفاده مردم از این خدمات، کلینیک‌های دندانپزشکی با ریزش مشتریان‌شان مواجه شده‌اند و دست به اقدام تازه‌ای زده‌اند؛ برخی از آنها برای خدمات دندانپزشکی به بیماران‌شان وام می‌دهند.

البته غالبا وامی که این کلینیک‌ها به بیماران می‌دهند به صورت مستقیم به دست بیماران نمی‌رسد. معمولا کلینیک‌ها با بانک‌ها قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌اند که در ازای معرفی هر بیمار و اسناد پزشکی آنها، بانک‌ها به آنها وام‌های بین ١٠ تا ٣٠‌میلیون تومانی خدمات دندانپزشکی بدهند.

به‌ عنوان مثال بانک قرض‌الحسنه رسالت یکی از بانک‌های طرف قرارداد دندانپزشکان است که وام‌های قرض‌الحسنه با کارمزد ۴‌درصدی می‌دهد. برای پرداخت این وام‌ها نیاز به دو ضامن است.

در صورت نداشتن ضامن، بیمار می‌تواند برای سقف این تسهیلات، ۱۰ فقره چک یک‌میلیون تومانی نزد کلینیک به امانت بگذارد و ماهیانه با تسویه مبلغ تعیین‌شده، چک‌های خود را دریافت کند.

راه دوم؛ وام استارتاپ‌ها

راه دوم برای پرداخت اقساطی هزینه‌های دندانپزشکی دریافت وام از استارتاپ‌هاست که معمولا نه تنها خدمات درمانی بلکه خدمات زیبایی را هم شامل می‌شود.

آنطور که در سایت بیشتر آن‌ها نوشته شده برای استفاده از دندانپزشکی اقساطی نیاز به ارائه ضامن نیست و با ارائه چک و یا سفته می‌توانید از این خدمت استفاده کنید. البته فقط در کلینیکی از طرف کارشناسان همین سایت‌ها به شما معرفی می‌شود.

مبلغ تسهیلاتی که در این قالب به شما ارائه می‌شود معمولا تا سقف۲۰ یا ۳۰ میلیون تومان است و بازپرداخت آن تا دو سال امکان پذیر است.

در زیر جدول اقساط یکی از همین استارتاپ‌ها را می‌بینید:

eojHYhXkVCKv

در سایت یکی دیگر از این استارتاپ‌ها هم وعده وام با سود ۲٫۵ درصدی داده شده است

ظاهرا مشترکان بر اساس نوع ضمانتی که می توانند ارائه کنند به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند. دسته اول قادر به ارائه ضامن هستند و دسته دوم قصد دارند با چک و سفته از این تسهیلات استفاده کنند.

تسهیلات با ضامن

چنانچه مشترک بتواند ضامن رسمی (کارمند رسمی دولت و یا بازنشسته کشوری و لشکری) معرفی کند، در این گروه قرار می‌گیرد. در این روش با همکاری بانک عامل تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد سالانه ۴ درصد و با بازپرداخت ۶ ، ۹ و ۱۲ ماهه ارائه می‌شود.

روش دریافت هم بسیار ساده بوده و حداکثر بعد از ۴۸ ساعت بعد از تکمیل مدارک قابل استفاده است.

به ازای یک نفر ضامن ۱۰ میلیون تومان و دو نفر ضامن ۳۰ میلیون تومان به شما ارائه می شود.

تسهیلات با چک

چنانچه مشترک بخواهد با چک و یا سفته از خدمات دندانپزشکی اقساطی استفاده کند نیاز به ارائه ضامن ندارد. این روش ساده ترین نوع دریافت تسهیلات است اما مشترک نباید چک برگشتی و یا اقساط معوق بانکی داشته باشد.

ضمن اینکه مشترک می تواند یکی از نزدیکان خود را که قادر به ارائه مدارک است را برای دریافت تسهیلات معرفی کند. نکته مهم در این نوع تسهیلات داشتن پرینت بانکی سه ماهه است. این حساب باید گردش پولی مناسبی داشته باشد.

اگر مبلغ مورد نیاز مشترک کم باشد میتوان برای تسهیل در روند پرداخت نیمی از مبلغ نقد و نیم دیگر طی دو فقره چک یک ماهه دریافت کرد. در این روش کارمزد به چک‌ها اضافه نمی شود.

با وجود جذابیت ظاهری وام‌هایی که توسط سایت‌های استارتاپی ارائه می‌شود، لازم است مردم با کنترل مجوزهای رسمی آنان از سلامت تسهیلات و فرآیند دریافت آن اطمینان حاصل کنند. چرا که برخی از این سایت‌ها اقدام به ارائه برخی خدمات بدون مجوز از نهادهای رسمی می‌کنند./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها