چه خبر از نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو؟ +جزئیات

کد خبر: 1085877

ایران خودرو در بیستمین مرحله فروش فوق‌العاده خود، دو مدل از محصولات پارس را با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روز عرضه کرد. حال نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شده است.

چه خبر از نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو؟ +جزئیات

گروه صنعتی ایران خودرو در بیستمین مرحله فروش فوق العاده، دو مدل از محصولات پارس را با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه را عرضه کرد.

با پایان یافتن مهلت ثبت نام، قرعه کشی این مرحله هم اکنون در سالن کنفرانس ایران خودرو با حضور نهادهای نظارتی در حال برگزاری است. در این طرح دو محصول پارس بنزینی و پارس TU۵ عرضه شدند (باشگاه خبرنگاران جوان).

حذف شرایط پیش‌فروش خودرو

در جدیدترین تغییرات در زمینه فروش خودروسازان، به دلیل افت تقاضای کاذب در بازار، برخی شرایط محدودکننده حذف شدند. روز دوشنبه، ۱۱ دی در آخرین جلسه کمیته خودرو، شرایط فروش از سه خودروی کوئیک، وانت پراید و ساینا s برداشته شد.

پیش از این نیز هایمای تولید شرکت ایران خودرو از شروط قرعه‌کشی معاف شده بود. به این‌ ترتیب متقاضیان با یک کارت ملی می‌توانند در قرعه‌کشی خودروهای یاد شده شرکت کنند.

آنچه مشخص است کاهش فاصله قیمتی این خودروها از کارخانه تا بازار منجر به حذف شرایط شرکت در قرعه‌کشی محصولات مذکور شده است (دنیای اقتصاد‌).

توزیع رانت؟

شرکت‌های خودروساز در حالی اقدام به برگزاری طرح‌‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش می‌کنند که برخی این اقدام را نوعی توزیع رانت در جامعه می‌دانند. به ویژه با توجه به افزایش زیان انباشته شرکت‌های خودروساز به ۸۰ هزار میلیارد تومان، چنین اقدامی عجیب به نظر می‌رسد.

ایران خودرو نیز در بیستمین مرحله فروش فوق‌العاده، دو مدل از محصول پارس را با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روز از فردا عرضه می‌کند که این طرح تا روز شنبه ادامه دارد که کارشناسان معتقدند این طرح به زیان سهامداران است./تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها