موفقیت کاشت ابرو به چه عواملی بستگی دارد؟

کد خبر: 1086049

چشم‌ها را می‌توان تأثیرگذارترین بخش چهره دانست. در مورد چشم‌ها، این ابروها و مژه‌ها هستند که بر روی فرم آن تأثیر می‌گذارند و جلوه آن را بیشتر می‌کنند. ابروها می‌توانند تحت عواملی نظیر استرس، مصرف داروهای ضدبارداری و حوادثی نظیر سوختگی موهای خود را کم کم و یا به یکباره از دست بدهند و باعث نگرانی صاحبانشان شوند. در گذشته، برای درست کردن فرم ابروها از روش‌هایی مثل تتو ابرو استفاده می‌شد که علاوه بر عوارض بسیاری که به همراه داشت به علت دائمی بودن و کمرنگ شدن پس از مدتی، باعث سرخوردگی افراد می‌شد. اما امروزه شیوه‌ای جدید برای حل مشکلات ابرو روی کار آمده است.

یکی از جراحی هایی که در زیبایی چهره مردان و زنان تاثیر بسزایی دارد، کاشت ابرو است.

ابرو های زیبا ظاهر کلی صورت را تغییر داده و اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد. از قدیم الایام روش های زیادی برای درمان ابروهای نازک یا کم پشت استفاده میشد، اما جدید ترین روش های کاشت ابرو که توسط جراح زیبایی و پلاستیک انجام می شود، ماندگاری بالایی دارد، یک راه حل دائمی بوده و مردان و زنان می توانند از آن برای داشتن ابرو های زیبا بهره مند شوند..در کاشت ابرو، بهترین روش کاشت به این صورت است که از موهای پشت گوش (به دلیل شبیه بودن به موهای ابرو) برای کاشت ابرو استفاده ‌شود‌. اما انجام مراقبت‌هایی هم پیش از کاشت و هم پس از آن لازم است که بسیار بر موفقیت کاشت ابرو تأثیر می‌گذارند. در این مطلب به شرح مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت ابروی مؤثر بر میزان موفقیت کاشت می‌پردازیم.

S40mRp3O1pVV

مراقبت‌های پیش از کاشت ابرو

در وهله اول، انتخاب یک کلینیک معتبر مهم‌ترین مسئله است! میزان تأثیر کلینیک، مهارت جراح و همچنین ابزار و لوازم مورد استفاده در آن در نتیجه غیرقابل بیان است‌.

پس از انتخاب یک کلینیک معتبر و کار درست، مراقبت‌هایی برای پیش از کاشت ابرو وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم‌.

  • استراحت در شب پیش از عمل کاشت ابرو

خواب کافی در صحیح پیش رفتن فرآیند بسیار تأثیرگذار است؛ پس بهتر است مراجعه کنندگان، شب پیش از عمل، از استرس و نگرانی آن دوری کرده و به خوبی استراحت کنند.

  • خوردن غذا

در کنار خواب ناکافی، بی حالی و ضعف نیز از عواملی هستند که می‌توانند نتیجه عمل کاشت ابرو را تحت تأثیر خود قرار دهند؛ پس بهتر است افراد پیش از عمل وعده‌های غذایی را با تغذیه سالم و کافی پشت سر بگذارند تا قبل، حین و یا پس از عمل دچار ضعف نشوند.

  • استحمام

تمیز بودن پوست و مو، در واقع تمیز بودن ناحیه ابرو پیش از عمل، بسیار در به خوبی قرار گرفتن فولیکول‌ها تأثیرگذار است؛ پس به افراد توصیه می‌شود شب قبل از عمل حتماً حمام کنند.

  • عدم مصرف ویتامین E و داروهای ضد انعقاد خون

ویتامین E و داروهای ضد انعقاد خون نظیر آسپرین، وارفارین، پلاویکس، دابیگاتران و ... سبب رقیق شدن خون می‌شوند. رقیق شدن خون احتمال خونریزی حین کاشت را افزایش می‌دهد؛ پس بهتر است در مورد مصرف موارد گفته شده و دیگر داروهای مصرفی، پیش از عمل با جراح صحبت شود. بهترین زمان قطع مصرف ویتامین E و داروهای ضد انعقاد خون ۱۰ روز پیش از عمل است.

5ySsEwao8FhW

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو

  • عدم رساندن آب و رطوبت به محل کاشت

آب و رطوبت از مواردی هستند که می‌توانند نتیجه کار را به شدت خراب کنند. همچنین این موارد می‌توانند سبب افزایش احتمال عفونت نیز شوند. در مورد کاشت ابرو توصیه می‌شود حداقل تا ۵ روز از شستن صورت و رسیدن هر گونه رطوبتی به عنوان مثال عرق پیشانی به محل کاشت جلوگیری شود. پس بهتر است افراد همیشه دستمالی نرم به همراه داشته باشند تا عرق پیشانی خود را به خصوص در فصل تابستان به طور مرتب خشک کنند تا به ابرو نرسد.

  • عدم اعمال فشار به ابرو

دست زدن به ابرو می‌تواند جهت و جایگاه فولیکول‌ها را و در آخر  نتیجه عمل کاشت ابرو را تغییر دهد. برای همین توصیه می‌شود در روزهای ابتدایی کاشت، از دست زدن به ابرو و یا خوابیدن روی صورت پرهیز شود. به منظور جلوگیری از خوابیدن روی صورت بهترین شیوه خوابیدن، خوابیدن به پشت است. خوابیدن روی پهلو هم می‌تواند احتمال برخورد بالشت به صورت و ابرو را افزایش دهد. پس بهتر از پس از عمل، فرد به پشت بخوابد و برای خواب از بالشت کوتاه استفاده کند.

  • فرار از آفتاب!

گفته می‌شود نور آفتاب می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب بزند و روند بهبودی پس از عمل را با اختلال مواجه کند. به همین دلیل عدم قرار گرفتن جلوی آفتاب و ماندن در خانه به افراد تا چند روز پس از عمل توصیه می‌شود. پس از آن نیز حداقل تا یک ماه جلوگیری از رسیدن نور آفتاب به محل کاشت ابرو مهم است. برای این منظور افراد می‌توانند از کلاه‌های لبه دار با لبه پهن استفاده کنند. همچنین استفاده از عینک آفتابی پهن و کلفت به طوری که محل کاشت را بپوشاند نیز گزینه خوبی است.

  • تمیز نگه داشتن محل کاشت

هیچ چیز به اندازه گرد و غبار و کثیفی نمی‌تواند سبب عفونت شود و نتیجه کار را خراب کند. در روز ششم که منع رساندن آب و طوبت تمام شد شستن صورت و محل کاشت با شوینده‌های ملایمی نظیر شامپو و صابون بچه بسیار توصیه می‌شود. بهتر است شستن با انگشت و با احتیاط از نظر عدم اعمال فشار صورت گیرد. دو بار شستن محل در روز و سپس خشک کردن آن مطلوب است.

  • پرهیز از لوازم آرایشی و شیمیایی

استفاده از لوازم آرایشی پس از عمل کاشت می‌تواند نتیجه آن را تحت شعاع قرار دهد. بهتر است افراد تا یک هفته از لوازم آرایشی ابرو مثل مداد ابرو، سایه ابرو، صابون لیفت ابرو و... خودداری کنند. البته عدم استفاده از موارد گفته شده تا حد امکان بسیار پیشتهاد می‌شود چرا که موارد گفته شده حتی ابروی طبیعی و غیر کاشته شده را هم می‌توانند از بین ببرند. عدم استفاده از مواد آرایشی تا حد امکان و استفاده از مواد با کیفیت در صورت ضرورت، بسیار بر نتیجه کاشت تأثیرگذار است.

عدم استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ ابرو و دکلره بنا به توصیه پزشک باید صورت گیرد. مدت زمان منع استفاده از این مواد معمولاً تا ۳ هفته پس از عمل کاشت ابرو است.

VDyL8bIBSfeZ

  • پرهیز از دخانیات و مشروبات الکلی

دخانیات و مشروبات الکلی می‌توانند با وارد کردن مواد مضر به جریان خون و کاهش میزان اکسیژن آن روند بهبود را به تأخیر انداخته و یا حتی دچار اختلال کنند. پرهیز از این مواد هم برای پیش از کاشت و هم برای پس از آن توصیه می‌شود.

  • تغذیه سالم

بهترین نوع تغذیه پس از کاشت، می‌تواند رژیمی شامل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و امگا ۳ باشد. همچنین پرهیز از غذاهای چرب و سرخ کردنی، نمک و شکر نیز بسیار مهم است. خوردن غذاهای آبکی و مصرف آب زیاد نیز بسیار مهم است.

کاشت ابروهای خود را به کلینیک النا بسپارید.

اگر بگوییم میزان اهمیت کلینیک انتخابی با تمامی موارد گفته شده با هم برابری می‌کند اغراق نکرده‌ایم. اگر به هر دلیلی تصمیم به کاشت ابرو دارید کلینیک النا (https://elenaclinic.com/ ) بهترین گزینه‌ی پیش روست. کادر مجرب و متخصص این کلینیک با استفاده از لوازم و تجهیزات جدید و استاندارد، عمل کاشت ابرو را به خوبی و مطابق با خواست شما انجام می‌دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها