دلار ۲۷ هزار تومانی در راه است؟/قیمت دلار امروز

کد خبر: 1086650

قیمت دلار از مرز ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد و بالای آن پایدار ماند، آیا سناریوی تحلیل‌گران مبنی بر نزدیک شدن دلار به مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان در صورت پایداری آن بالای ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان محقق می‌شود.

دلار ۲۷ هزار تومانی در راه است؟/قیمت دلار امروز

قیمت دلار آمریکا روز گذشته از مرز ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد. با عبور قیمت دلار از این مرز انتظارات افزایشی در بازار تحریک شد. قیمت دلار در روز گذشته حرکت خود به سمت مرز ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان را شروع کرد، اما در عبور از آن ناکام ماند.

عصر روز گذشته قیمت دلار روی ۲۶ هزار و ۷۰ تومان قرار داشت. تحلیل‌گران معتقد بودند عبور قیمت دلار از مرز ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان در روز جاری و پایداری آن تنها به مدت یک ساعت بالای این سطح انتظارات افزایشی در بازار را به صورت جدی‌تر تحریک می‌کند و در آن صورت حرکت دلار به سمت مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان محتمل است.

ارز ۳۰ هزار تومانی در صرافی ملی

قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز ۲۶ هزار و ۴۷۰ تومان بود. قیمت دلار در شروع کار از مرز ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد. قیمت دلار تا پایان معاملات نیمه اول روز بالای این سطح مقاومت کرد. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۶ هزار و ۴۷۰ تومان قرار داشت. حال باید دید آیا سناریوی تحلیل‌گران مبنی بر حرکت دلار به سمت مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان محقق خواهد شد یا خیر.

درهم نیز با دلار همراه بود

محرک دیگری که تحلیل‌گران برای افزایش قیمت دلار عنوان می‌کردند، قیمت درهم بود. به اعتقاد آن‌ها در صورتی که نرخ درهم امروز بالای مرز ۷ هزار و ۲۰۰ تومان مقاومت می‌کرد، تمایل فعالان بازار برای خرید دلار همچنان بالا می‌ماند و به نوعی زمینه رشد بیشتر قیمت دلار فراهم می‌شد.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۷ هزار و ۲۷۵ تومان بود، درهم در طول معاملات نیمه اول روز بالای سطح ۷ هزار و ۲۰۰ تومان باقی ماند، در نتیجه درهم امارات نیز امروز یک نیروی افزایشی برای قیمت دلار بود.

سکه یک دارایی پرریسک است؟

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت. روند افزایشی قیمت دلار باعث شد قیمت سکه امامی نیز رشد کند.

قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قرار داشت. تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر سکه بالای ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان باقی بماند، عبور آن از مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محتمل است.

این در حالی است که حباب سکه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ظهر امروز نزدیک به ۷ درصد (۶.۶۴ درصد) محاسبه می‌شد. این اندازه حباب سکه را به یک دارایی پرریسک تبدیل کرده است. فعالان بازار سکه احتمالا انتظار بازگشت قیمت طلای جهانی به سطوح بالاتر را دارند، اما اگر این اتفاق نیافتد و قیمت دلار افت کند، ممکن است حباب سکه تخلیه شود و قیمت آن افت سنگینی را ثبت کند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا صبح امروز از مرز ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد و تا پایان معاملات نیمه اول روز بالای این سطح پایدار ماند، رشد قیمت دلار احتمالا تحت تاثیر همان متغیرهای قبلی یعنی عدم اطمینان نسبت به روند مذاکرات و وضعیت بازار افغانستان رخ داد، اما به نظر می‌رسد قدرت تاثیرگذاری این عوامل افزایش یافته است.

قیمت درهم نیز امروز بالای مرز حساس قرار گرفت. قیمت سکه بالای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند، حباب سکه بزرگ است و سکه این روزها یک دارایی پرریسک محسوب می‌شود./گسترش نیوز

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها