یارانه معیشتی| یارانه مرداد ماه| زمان واریز یارانه

یارانه یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومانی رئیسی/ چه کسانی مشمول می شوند؟

کد خبر: 1086791

در حالی یارانه نقدی این ماه واریز شود، که این یارانه نخستین یارانه ای است که در زمان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی واریز خواهد شد. همچنین طبق مصوبه مجلس در سال ۹۹ قرار بر این بود که دولت در اوایل سال ۱۴۰۰ زمینه ثبت نام جاماندگان یارانه را فراهم کند، که تاکنون خبری از آن نشده است.

یارانه یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومانی رئیسی/ چه کسانی مشمول می شوند؟

یارانه نقدی که یکصد و بیست و ششمین یارانه نقدی است، امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی مرداد ماه ۱۴۰۰ مانند دفعات گذشته امشب واریز خواهد شد. این ماه نیز قسط وام کرونا از یارانه نقدی کسر خواهد شد. از این پس یارانه‌ ها را باید دولت رئیسی واریز کند.

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها در ماه های گذشته، زمان واریز یارانه نقدی مرداد ماه سال جاری مشخص شد. بر این اساس یکصد و بیست و ششمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه سال جاری امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد راس ساعت ۲۴ پرداخت خواهد شد.

کسر قسط کرونا از یارانه نقدی این ماه

یارانه پرداختی مرداد ماه( ۱۴۰۰ ) مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده ،این ماه چهاردهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا ازیارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

آیا یارانه نقدی مرداد ماه افزایش می یابد؟

از این پس یارانه‌ها را باید دولت رئیسی واریز کند، اولین یارانه واریزی دولت جدید یارانه نقدی مرداد است که باید در امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد. در وعده رئیسی آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می‌شود.

کارت اعتباری یک میلیون تومانی در دولت رئیسی

یعنی یک خانواده پنج نفره در دهک‌های اول، دوم و سوم از آذر علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، کارت اعتباری به مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کند.

یعنی این خانواده در آذر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی و یک میلیون تومان کارت اعتباری دریافت می‌کند، در مجموع یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان.

حالا اگر این خانواده در دهک سوم و چهارم باشد، ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۵۰ هزار تومان کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

این پنج دهک در واقع همان ۶۰ میلیون نفری هستند که هر دو یارانه معیشتی و نقدی را دریافت می‌کنند، با عملی شدن وعده ابراهیم رئیسی یارانه این ۶۰ میلیون نفر بیش از سه برابر می‌شود و از ۴۳۲ هزار تومان به یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان می‌رسد.

رئیسی گفته که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد./ گسترش نیوز

۱۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها