هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان چقدر است؟

کد خبر: 1088888

هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مناسب می‌باشد. جهت تامین هزینه‌های زندگی  دانشجویی در آلمان در سال 2021 به حدود 861 یورو در ماه نیاز می‌باشد.

به طور متوسط جهت تامین هزینه زندگی در آلمان به حدود 861 یورو در ماه (حدود 1002 دلار آمریکا) و یا 10332 یورو در سال (حدود 12024 دلار آمریکا) نیاز است.

هزینه غذا، محل سکونت، صورتحساب‌ها، پوشاک و تفریح عموما مطابق با میانگین اتحادیه اروپا می‌باشد.  بیشترین هزینه در آلمان به هزینه اجاره ماهانه مربوط می‌شود. در این مقاله که اطلاعات آن توسط همکاران ما در ویزا موندیال جمع آوری شده است نکات مربوط به هزینه زندگی در آلمان و تحصیل در خارج از کشور شرح داده می‌شوند.

bOOTB648hQ67

هزینه زندگی در آلمان

به طور کلی، هزینه‌های زندگی در آلمان در مقایسه با متوسط هزینه زندگی در اروپا مناسب می‌باشد. البته هزینه زندگی به محل سکونت و نحوه زندگی شما نیز بستگی دارد. برای مثال هزینه زندگی در یک آپارتمان مستقل در مرکز مونیخ نسبت به هزینه زندگی در یک آپارتمان مشترک در برلین بیشتر می‌باشد.

در صورت تمایل به تحصیل در خارج از کشور و زندگی به عنوان دانشجوی بین‌المللی در آلمان بایستی از هزینه‌های زندگی در آلمان به طور دقیق اطلاع داشته باشید.

متوسط هزینه زندگی در آلمان

متوسط هزینه زندگی در آلمان (برای غیر دانشجویان) در حدود 1200 یورو می‌باشد، ولی عوامل دیگری مخصوصا محل زندگی، بر این هزینه تاثیر می‌گذارند.

هزینه‌های ماهانه زندگی در آلمان

به طور تقریبی هزینه‌های زندگی در آلمان در هر ماه برای هر شخص به شرح زیر می‌باشد:

  • اجاره محل سکونت: از 300 یورو ( اقامتگاه دانشجویی یا اتاق در آپارتمان مشترک) تا 700 یورو (آپارتمان یک‌خوابه در شهر)
  • هزینه‌های متفرقه و خدمات عمومی: 220 یورو (شامل اینترنت، تلفن همراه و تلویزیون)
  • هزینه سفر: از 0 یورو (برای دانشجویان) تا حدود 100 یورو
  • غذا و نوشیدنی: 150 تا 200 یورو
  • بیمه خدمات درمانی: 105 یورو برای خدمات درمانی بلندمدت برای دانشجویان توسط ارائه‌دهنده خدمات بیمه درمانی عمومی. برای افراد دیگر این مبلغ می‌تواند بیشتر باشد. البته بخشی از این هزینه می‌تواند توسط کارفرما تحت پوشش قرار گرفته و به طور مستقیم از درآمد ناخالص شما تامین شود.
  • هزینه‌های خارج از منزل: از 50 تا 150 یورو (بسته به سبک زندگی)
  • سایر موارد: 20 یورو
  • جمع کل هزینه‌ها: از 850 تا 1500 یورو

هزینه زندگی در آلمان برای زوجی که دارای محل سکونت مشترک هستند در حدود 50 درصد بیشتر می‌باشد.

در سایت Preisvergleich.de شما می‌توانید از بازپرداخت نقدی (cashback) برای اینترنت، تلفن همراه، برق و موارد دیگر استفاده کنید.

qWg09A6X0oaL

هزینه زندگی در چه مناطقی از آلمان بیشتر می‌باشد؟

به طور کلی، جنوب آلمان گران‌ترین منطقه جهت زندگی محسوب می‌شود. دو شهر بزرگ در این منطقه از کشور یعنی مونیخ و اشتوتگارت گران‌ترین شهرها جهت زندگی به شمار می‌روند.

برای مثال اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در اشتوتگارت به طور متوسط 846.43 یورو می‌باشد. در حالی که اجاره یک آپارتمان مشابه در برمن به طور متوسط 560 یورو است. یعنی بر حسب درصد، اجاره یک آپارتمان در برمن به  میزان بیش از 30 درصد، ارزان‌تر از اشتوتگارت می‌باشد.

هزینه زندگی در برلین در مقایسه با بیشتر شهرهای اروپایی یا برخی از بزرگترین شهرهای آلمان چندان گران نمی‌باشد. بیشترین هزینه در شهر برلین به اجاره محل سکونت مربوط می‌شود. هزینه اجاره یک پارتمان کوچک یک‌خوابه در برلین به طور متوسط 795 یورو می‌باشد.

هزینه زندگی در دیگر شهرهای اطراف برلین به طور کلی کمتر از شهرهای جنوب آلمان می‌باشد. لایپزیگ یکی از ارزان‌ترین شهرها برای زندگی در آلمان محسوب می‌شود.

هزینه اجاره در لایپزیگ به میزان 40 درصد و در دوسلدورف به میزان 20 درصد کمتر از هزینه اجاره در اشتوتگارت است. در حالی که هزینه‌ها در اشتوتگارت و در بزرگترین شهر شمال آلمان یعنی هامبورگ مشابه یکدیگر هستند.

نکاتی برای کاهش هزینه‌ها در آلمان

عاملی که در هزینه زندگی در آلمان و تحصیل در خارج از کشور بسیار تاثیر می‌گذارد، محل زندگی می‌باشد. محل قرارگیری دانشگاه نیز در انتخاب محل زندگی موثر است. در اطراف پردیس دانشگاه نیز مکان‌هایی با قیمت مناسب جهت سکونت وجود دارند که دانشجو می‌تواند از آن برای زندگی استفاده کند.

در صورتی که دانشگاه در شهرهای پرجمعیتی مانند مونیخ، هامبورگ یا فرانکفورت قرار داشته باشد، کاهش هزینه‌ها دشوارتر می‌باشد (در مقایسه با شهرهای کم‌جمعیت مانند کارلسروهه و لایپزیگ). در مناطق حومه این شهرها هزینه محل سکونت کمتر می‌باشد و بنابراین زندگی در این مناطق باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

آپارتمان یا منزل مشترک

هزینه زندگی محل سکونت به صورت اشتراکی بسیار کمتر از هزینه اجاره برای آپارتمان می‌باشد. در واقع با زندگی در یک اتاق در یک منزل یا آپارتمان می‌توانید به میزان صدها یورو در ماه صرفه‌جویی کنید.

اقامتگاه دانشجویی

در صورت تمایل به تحصیل در آلمان، بایستی توجه شود که کم‌هزینه‌ترین محل سکونت استفاده از اقامتگاه دانشجویی می‌باشد. نرخ اجاره در اقامتگاه حتی در برخی از شهرهای بزرگ پایین‌تر از میزان متوسط یعنی در حدود 300 یورو در ماه است.

تخفیف دانشجویی

دانشجویان می‌توانند از تخفیف‌های بسیار عالی‌ در مکان‌هایی مانند رستوران، سینما و فروشگاه لباس برخوردار شوند. جهت استفاده از این نوع تخفیف به یاد داشته باشید که همواره کارت دانشجویی خود را به همراه داشته باشید.

کارت مسافرتی

دانشجویان زیر 27 سال می‌توانند با استفاده از BahnCard50، از 50 درصد تخفیف برای سفر با قطار یا اتوبوس بهره‌مند شوند. شما همچنین بایستی دانشگاهی را پیدا کنید که به عنوان بخشی از هزینه ترم تحصیلی، کارت سفر رایگان به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از این کارت می‌توانید تا 100 یورو در ماه صرفه‌جویی کنید.

سوپرمارکت‌های دارای تخفیف

آلمان از لحاظ داشتن سوپرمارکت‌های دارای تخفیف بسیار مشهور می‌باشد. محل تاسیس سوپرمارکت‌های معروفی مانندLidl  and Aldi در آلمان می‌باشد. شما می‌توانید از سوپرمارکت‌های دارای تخفیف در سراسر آلمان در شهرهای بزرگ و کوچک خرید کرده و از قیمت‌های مناسب آن بهره‌مند شوید. سوپرمارکت‌های Netto و Penny نیز از جمله سوپرمارکت‌های دارای تخفیف در آلمان هستند.

z9ibYysxDqEq

استفاده از سیم‌کارت‌های Sim-only

با استفاده از سیم‌کارت‌های Sim-only و به‌کارگیری سرویس‌های پیام‌رسان مانند WhatsApp برای ارسال پیغام، می‌توانید در هزینه تلفن همراه خود صرفه‌جویی کنید. جهت استفاده از این سیم‌کارت به سرویس وای-‌فای مناسب نیاز دارید.

حداقل هزینه زندگی در آلمان چقدر می‌باشد؟

با رعایت نکات فوق، زندگی در مکان‌های با قیمت مناسب جهت سکونت و استفاده از روش‌های مختلف جهت کاهش هزینه‌ها، هزینه زندگی در آلمان حدود 850 یورو در ماه می‌باشد. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در این مقاله می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را با سطح زندگی دانشجویی تطبیق دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها