علت اصلی گران شدن هویج

کد خبر: 1089387

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: میزان خروج گسترده هویج از کشور علیرغم نیاز داخلی علت اصلی گران شدن این محصول در کنار افزایش تقاضا برای این محصول است.

علت اصلی گران شدن هویج

اسداله کارگر اظهار داشت: از طرفی تأمین کننده تابستانه هویج کشور شیراز است که هر ساله در این فصل با کمبود این محصول مواجه می‌شویم و از طرف دیگر افزایش تقاضا به دلیل شیوع کرونا برای مصرف این محصول موجب کم شدن آن در بازار و گرانی این محصول شده است.

وی ادامه داد: در کنار همه این‌ها مهم‌ترین علت گرانی هویج این است که عده‌ای سر زمین‌های کشاورزی، این محصول را با قیمت بسیار گران‌تر نسبت به آنچه به بازار داخلی عرضه می‌شود خریداری می‌کنند و به کشورهای همسایه از جمله ارمنستان و عراق می‌فرستند.

کارگر تاکید کرد: اینکه خروج این محصول از کشور به صورت قانونی انجام می‌شود یا غیرقانونی مهم نیست بلکه مهم این است که به هر صورت باید جلوی خروج آن از کشور گرفته شود چرا که در حال حاضر در فصلی هستیم که زمینه تولید این محصول در کشور کم است.

وی گفت: در حال حاضر هویج با قیمت ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان به فروشگاه‌های سطح شهر می‌رسد که اگر سود فروشگاه‌ها را محاسبه کنیم قیمت فروش از سی هزار تومان عبور می‌کند در حالی که اگر جلوی خروج هویج از کشور گرفته شود این محصول در بازار داخلی با قیمت حداکثری ۸ و نیم تا ۹ هزار تومان قابل عرضه است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزود: شرایط تولید هویج در کشور تا برج ۷ و زمانی که هوا خنک شود به همین ترتیب است و تنها از شیراز وارد بازار می‌شود، اما با خنک شدن هوا در شهرستان‌های دیگر از جمله بستان آباد نیز تولید هویج آغاز می‌شود و محصول آن وارد بازار خواهد شد./صدا و سیما

حجم ویدیو: 1.05M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها