هر آنچه باید در مورد نصب پکیج و رادیاتور و سرویس آن‌ها بدانید

کد خبر: 1091415

نصب پکیج چند سالی است که به عنوان یک سیستم محبوب گرمایشی و تامین آب گرم، در منازل ایرانی رواج پیدا کرده است. مزایای نصب پکیج و نصب رادیاتور در مقایسه با موتورخانه و سیستم‌های قدیمی‌تر موجب این محبوبیت شده است.

نصب پکیج ایران رادیاتور، بوتان و دیگر برندها شاید به دلیل ساختار متفاوت، با یکدیگر اندکی تفاوت داشته باشند؛ ولی اصول کلی نصب آن‌ها یکسان است. در ادامه اطلاعات کلی در مورد نصب و سرویس پکیج و همچنین تعمیرات پکیج ارائه خواهد شد.

در این مطلب، چند نکته کلی در مورد سرویس پکیج و اهمیت آن خواهید خواند. با این حال بهتر است این امر تخصصی به متخصص آن، یعنی سرویسکار و تعمیرکار پکیج سپرده شود. خدمت از ما بازار آنلاین خدمات است که توسط آن به بهترین تکنسین‌های زمینه‌های مختلف خدماتی دسترسی خواهید داشت. برای اطلاع از هزینه نصب رادیاتور و سرویس آن نیز می‌توانید به رایگان از این بازار آنلاین استعلام قیمت بگیرید.

fFNzTvhKS5en

انواع پکیج

پکیج‌ها بر اساس محل کاربری، به دو گروه پکیج دیواری و پکیج زمینی تقسیم بندی می‌شوند. همان طور که از نام این دسته بندی مشخص است؛ نصب پکیج زمینی و دیواری از لحاظ محل قرارگیری متفاوت اند. ولی این تفاوت برای چیست؟ پکیج زمینی ظرفیت بسیار بالاتری برای گرمایش دارد.

از این رو پکیج‌های زمینی مناسب ساختمان‌های بزرگتر با متراژ بالاتر هستند. مثلا برای ویلاهای چند طبقه یا واحدهای آپارتمانی با مساحت زیاد، نصب پکیج زمینی گزینه مناسبی است. یک تفاوت مهم دیگر پکیج دیواری و زمینی در این است که پکیج‌های زمینی مخزن آب ذخیره یا مخزن کویل‌دار هستند.

این ویژگی کمک می‌کند پکیج زمینی در هنگام قطعات آب و یا نوسانات فشار آب، کماکان بتواند کار کند. در واقع به دلیل ظرفیت گرمایش بالاتر و وجود مخزن آب ذخیره، ابعاد پکیج زمینی در قیاس با پکیج دیواری بزرگتر و وزن آن نیز بیشتر است. از این رو امکان نصب آن روی دیوار وجود ندارد.

 

انواع رادیاتور

نصب و سرویس پکیج بخشی از ماجرا است؛ برای تکمیل سیستم گرمایشی مسلما باید به نصب رادیاتور هم فکر کنیم. انواع اصلی رادیاتورهای موجود در سطح بازار به شرح زیر اند:

  • رادیاتور پره‌ای
  • رادیاتور پنلی
  • رادیاتور قرنیزی
  • رادیاتور حوله خشک‌کن

رادیاتورهای پره‌ای قدیمی‌ترین نوع شوفاژ است که همه ما آن‌ها را از خانه‌های قدیمی‌تر و زمانی که سیستم گرمایشی از موتورخانه هدایت میشد، به یاد داریم. تعداد پره‌ها با توجه به مساحت فضا و پنجره‌ها، با فرمول خاصی محاسبه می‌شد.

پره پره بودن باعث می‌شود سطح تماس شوفاژ و هوا بیشتر شود و گرمای بیشتری به محیط منتقل شود. به طبع تعداد بیشتر پره به معنی ظرفیت گرمایش بالاتری است؛ هزینه نصب شوفاژ در این حالت بیشتر می‌شود. جنس این نوع رادیاتور معمولا فولادی است.

اما این روزها نصب رادیاتور پنلی بسیار رایج‌تر از رادیاتور پره‌ای است. رادیاتور پنلی یک مستطی یکنواخت و به شکل پنل است که حالت پره‌ای مجزا ندارد. این رادیاتورها می‌توانند فولادی یا آلومینیومی باشند. آلومینیوم ضریب حرارتی بالاتری دارد و محیط را بیشتر گرم می‌کند. از این رو قیمت نصب رادیاتور پنلی آلومینیومی از فولادی گران‌تر است.

رادیاتور قرنیزی نسل جدیدی از رادیاتورها است که مانند قرنیز در حد فاصل دیوار و کف نصب می‌شود. لوله‌های آب گرم از پنل‌های آلومینیومی این رادیاتور می‌گذرد و محیط را گرم می‌کند. اشغال فضای کم و بهبود طراحی داخلی منزل، از مزایای این نوع رادیاتور است.

رادیاتور حوله خشک کن در سرویس بهداشتی و حمام نسب می‌شود. حوله خشک کن از لوله‌های آب گرم افقی تشکیل شده که قابلیت پهن کردن حوله را داشته باشد. البته نقش آن‌ها در کم کردن رطوبت محیط حمام هم قابل ملاحظه است.

46hLKnGVDoWK

 

انتخاب پکیج و رادیاتور مناسب برای نصب در خانه و آپارتمان

در قسمت‌های قبل در مورد انواع پکیج و رادیاتور و مزایای هریک صحبت شد. در واقع شما با در نظر گرفتن شرایط ساختمان خود و بودجه‌ای که دارید باید دست به انتخاب بزنید. این البته کار چندان سختی نیست. چند نکته را پیرامون این موضوع با یکدیگر مرور می‌کنیم:

اگر ساختمانی با متراژ بالا و یا ویلایی چند طبقه دارید، نصب پکیج زمینی را در اولیت خود قرار دهید. ظرفیت گرمایشی بالاتر و وجود مخزن آب ذخیره در این نوع پکیج مناسب فضاهای بزرگ است. در غیر این صورت، نصب پکیج دیواری برای شما کفایت می‌کند.

برای این کار می‌توانید به راحتی به برندهای خوش نام ایرانی اعتماد کنید. نصب پکیج ایران رادیاتور و پکیج بوتان از برندهای محبوب این حوزه است که بسیاری از هم‌وطنان برای نصب این سیستم سراغ آن‌ها می‌روند.

در مورد انتخاب بهترین نوع رادیاتور لازم است که به بودجه خود توجه داشته باشید. انتخاب رادیاتور قرنیزی آلومینیومی می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. قرنیزی بودن رادیاتور به معنی کم جا بودن آن و تحت تاثیر قرار نگرفتن دکوراسیون منزل از آن است.

اگر سراغ رادیاتورهای پره‌‌ای یا پنلی می‌روید، در وهله اول سعی کنید انواع آلومینیومی را انتخاب کنید، ضریب حرارتی بالاتر کمک می‌کند راندمان سیستم بالا برود و با همان میزان فعالیت پکیج، محیط بیشتر گرم شود.

هر نوع رادیاتور با هر نوع متریالی که برای محیط داخلی تهیه می‌کنید، در کنارش سرویس بهداشتی را نیز در نظر داشته باشید. تعبیه رادیاتور حوله خشک‌کن می‌تواند برای اعضای خانواده بسیار کاربردی و مفید واقع شود.

NNMLM28aW0cM

کدام مشکلات پکیج با ریست کردن یا خاموش کردن حل می شود؟

بسیاری از مشکلات پکیج‌های دیجیتال یا آنالوگ ممکن است با ریست کردن پکیج برطرف شوند. پس پیش از خبر کردن تعمیرکار پکیج، می‌توانید پکیج را ریست یا خاموش کنید تا ببینید مشکل حل می‌شود یا خیر. اگر قطعه‌ای به صورت مکانیکی دچار مشکل شده باشد، طبعا با ریست کردن حل نخواهد شد و به سرویس پکیج نیاز خواهد بود.

پاره ای از مشکلات که ممکن است با ریست کردن پکیج حل شوند، به شرح زیر است. البته توجه کنید که ریست کردن لزوما قرار نیست این عیوب را برطرف کند؛ بلکه صرفا به عنوان اولین قدم پیش از تعمیرات پکیج می‌تواند کمک کننده باشد.

  • کار نکردن دستگاه بلافاصله پس از نصب پکیج
  • روشن شدن چراغ قرمز در پکیج
  • جرقه زدن و در عین حال روشن نشدن دستگاه
  • ظاهر شدن کد خطا در صفحه نمایشگر
  • به وجود آمدن اختلال در تنظیمات پکیج

 

در چه صورت برای تعمیر پکیج به تعمیرکار نیاز خواهد شد؟

شاید بتوان بسیاری از مشکلات پکیج را به صورت شخصی شناسایی و رفع کرد. مسلما کسی که مهارت‌های فنی دیگر دارد، با جستجوی دقیق می‌تواند به علل مشکلات سیستم گرمایشی منزل خود پی برده و آن‌ها را رفع کند. اما با این حال، سپردن نصب، تعمیر و سرویس پکیج به یک تعمیرکار متخصص نتیجه بهتری خواهد داشت.

این تکنسین‌ها با تجربه قبلی، مشکلات را سریع‌تر تشخیص داده و رفع می‌کنند. از این رو در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌شود . نتیجه کار نیز رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. تعدادی از مشکلات رایج پکیج که برای رفع، نیاز به تعمیرکار پکیج دارند از قرار زیر است:

  • گرم نشدن آب به صورت پیوسته یا گاه و بیگاه
  • گرم نشدن رادیاتورها
  • نشتی و چکه کردن پکیج یا رادیاتور
  • افت فشار مداوم پکیج (فشار پکیج باید به صورت نرمال روی 1.5 باشد).
  • روشن نشدن مشعل پکیج

 

3xxBzVnkb27u

 

چرا سرویس پکیج امری ضروری است؟

پکیج و رادیاتور جزء سیستم‌های گرمایشی‌ای هستند که نیاز به مراقبت دارند. این مراقبت به معنی سرویس پکیج در دوره‌های زمانی متناوب است. توجه کافی به این امر، راندمان و همچنین عمر دستگاه را بالا می‌برد و به بیشترین حد خود می‌رساند. در واقع به تعویق انداختن سرویس پکیج، در ادامه منجر به بروز مشکلات جدی‌تر در این سیستم خواهد شد.

سرویس پکیج شامل خدمات مختلفی می‌شود. برای مثال رسوب زدایی پکیج، کنترل فشار آب، کنترل مدارهای گرمایشی، برطرف گرفتگی پمپ سیرکولاسیون، تنظیم شیر گاز، کنترل دودکش و هواگیری پکیج، همه و همه جز خدمات سرویس پکیج هستند.

برای بیان اهمیت سرویس پکیج به طور منظم، چند مثال می‌زنیم. احتمالا پیش آمده که زیر دوش آب باشید و آب به صورت ناگهانی گرم و سرد شود. این نشان از وجود رسوب در مخازن و لوله‌های پکیج است. وجود رسوب، محل عبور آب را تنگ و زمان آن را کند می‌کند. در نتیجه آب گرم در این حدفاصل سرد می‌شود.

این یعنی پکیج برای تامین آب گرم باید انرژی زیادی صرف کند و فشار به موتور دستگاه نیز افزایش می‌یابد. اگر رسوب زدایی به صورت منظم (مثلا هر 6 ماه یک بار) انجام نشود ممکن است مبدل دستگاه سوراخ شود و این، هزینه زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

در مورد هواگیری پکیج به صورت دوره‌ای، باید گفت که مزایای زیادی برای دستگاه در پی خواهد داشت. راندمان گرمایشی پکیج بسیار بالا خواهد رفت؛ سر و صداهای اضافی دستگاه کاهش خواهد یافت؛ بعضی فشارهای متحمل به دستگاه برداشته خواه شد؛ احتمال نشتی آب و همچنین مصرف گاز نیز پایین خواهد آمد.

 

در نصب پکیج به چه مواردی باید توجه کرد؟

نصب پکیج باید با رعایت دستورالعمل‌های درج شده در دفترچه راهنما همراه باشد و ترجیحا توسط متخصص انجام شود. اصولا در بسیاری از موارد اگر نصب پکیج توسط شخصی به جز نصاب مورد تایید شرکت انجام شود، دستگاه از گارانتی خارج خواهد شد. به هرحال چند مورد از مهم‌ترین نکاتی که در حین نصب پکیج باید به آن‌ها توجه کرد به شرح زیر است:

  • لوله کشی گاز باید ایمن و استاندارد باشد.
  • لوله کشی آب گرم، برای هر واحد به صورت مجزا انجام شده باشد.
  • دودکش در ارتفاع مناسب، با کمترین میزان پیچ و خم و در کوتاه‌ترین مسیر ممکن تعریف شده باشد.
  • شیر جریان آب و لوله‌های رفت و برگشت به درستی نصب شده باشند.
  • پس از نصب پکیج و نصب رادیاتور، هواگیری رادیانور فراموش نشود.
  • نشتی لوله‌های آب بررسی و جهت رفع آن‌ها اقدام شود.

ket3h5uta0fd

سخن آخر

با توجه به نکاتی که بیان شد، بهتر است برای نصب و سرویس پکیج و همچنین نصب رادیاتور، سراغ متخصص این کار بروید. یک تعمیرکار با تجربه، مشکلات دستگاه شما را به درستی و به سرعت تشخیص خواهد داد، آن‌ها را در اسرع وقت به بهترین شکل حل خواهد کرد و به این شکل شما را از پرداخت هزینه‌های بیشتر در آینده بی‌نیاز می‌کند.

«خدمت از ما» یک بازار آنلاین خدمات برای دسترسی به بهترین متخصصین زمینه‌های مختلف خدماتی است. برای نصب پکیج، نصب رادیاتور و همچنین سرویس پکیج می‌توانید روی متخصصین ماهر «خدمت از ما» حساب کنید. از جمله مزیت‌های بازار آنلاین، رقابتی بودن قیمت‌ها، امکان مقایسه سوابق کاری تعمیرکاران مختلف و مطالعه نظرات کاربران قبلی در مورد آن‌ها است. شما می‌توانید با ثبت سفارش رایگان، قیمت نصب پکیج و هزینه نصب رادیاتور را از چندین متخصص بپرسید و در صورت تمایل انجام خدمات مورد نیازتان را به آن‌ها بسپارید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها