ضرب‌الاجل وزیر راه برای مالیات از خانه‌های خالی

کد خبر: 1092293

وزیر راه و شهرسازی، از معاونان خود خواسته است که تا پایان سال ۱۴۰۰، کار شناسایی خانه‌های خالی و معرفی آنها را به وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اخذ مالیات، به اتمام برسانند.

ضرب‌الاجل وزیر راه برای مالیات از خانه‌های خالی

 رستم قاسمی ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی را برای اجرا و اقدام عاجل ابلاغ کرد. او در گام پنجم برای اقتصاد مسکن و حمل و نقل و فراگیری اطلاعاتی به معاونت حمل و نقل و معاونت مسکن و ساختمان ماموریت داده است که در همکاری با معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، زمینه شناسایی خانه های خالی و اخذ مالیات از آن را فراهم کند.

بر اساس برنامه معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و به روز رسانی «سامانه ملی املاک و اسکان» جهت اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان مهم‌ترین ابزار سیاست‌گذاری و مدیریت حوزه مسکن، شناسایی و معرفی خانه‌های خالی و گران‌قیمت با اولویت کلان‌شهرها به وزارت اقتصاد و دارایی جهت اخذ مالیات با اجرای ماده ۵۴ مکرر و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تدوین طرح‌های هدایت اعتباری و مالیاتی در حوزه مسکن از جمله ماموریت‌های این محور پنجم برنامه وزیر جدید است (اقتصادنیوز).

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها