معاون وزیر نفت: محصولات پتروشیمی ‌افزایش می‌یابد

کد خبر: 1092545

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی ایران در منطقه پارس جنوبی تولید و صادر می‌شود گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در افق ۱۴۰۴ سالانه از ۹۰ میلیون به ۱۳۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

معاون وزیر نفت:  محصولات پتروشیمی ‌افزایش می‌یابد

به گزارش منطقه اقتصادی پارس جنوبی،  بهزاد محمدی ‌در نشست با وزیر نفت در منطقه پارس جنوبی از ظرفیت‌های پارس جنوبی با بیان اینکه عمده محصولات صنعت پتروشیمی صادراتی است اظهار داشت: سهم منطقه پارس جنوبی از 90 میلیون تن محصولات پتروشیمی کشور 45 میلیون تن است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه 19 مجتمع پتروشیمی در پارس جنوبی فعال است گفت: هم‌اکنون بیش از 50 درصد محصولات پتروشیمی کشور در منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود و این درحالی است که 16 صنایع پتروشیمی دیگر تا یک‌ساله آینده وارد مدار تولید می‌شود.

وی از تولید خوراک پتروشیمی‌های از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: از 24 مجتمع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی 6 مجتمع آن بر اساس خوراک گاز طبیعی پالایشگاه‌های پارس جنوبی فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر نفت قطعی گاز را سبب خسارت به تولید و کاهش صادرات محصولات پتروشیمی دانست و تصریح کرد: هر روز قطعی گاز در صنعت پتروشیمی، 20 میلیون دلار کاهش درآمد برای کشور به همراه دارد.

محمدی با اشاره به اجرا 50 طرح توسعه‌ای فعال در صنعت پتروشیمی افزود: از این تعداد 19 طرح آن در عسلویه و منطقه پارس جنوبی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در افق 1404 از 90 میلیون تن در سال به 136 میلیون تن افزایش می‌یابد خاطر نشان کرد: در این راستا درآمد صنایع پتروشیمی از 21 میلیارد دلار کنونی به حدود 37 میلیارد دلار می‌رسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، 14.7 میلیارد دلار از درآمد 21 میلیارد دلار کنونی صنعت پتروشیمی را صادراتی دانست و گفت: مهمترین مشکل این صنعت در عسلویه، کمبود زمین برای توسعه این طرح‌ها است.

بیش از 50 درصد محصولات پتروشیمی کشور در منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود

معاون وزیر نفت در امور گاز هم با بیان اینکه پارس جنوبی نماد توسعه و پیشرفت کشور است تصریح کرد: پارس جنوبی عصاره همت، تخصص و تعهد همه صنعتگران و دولت‌مردان کشور و نماد توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب است که جای غرور دارد.

حسن منتظرتربتی به مزیت گاز در کشور اشاره کرد و باتأکید بر حفظ ظرفیت پالایش گاز در پارس جنوبی افزود: از همه فعالان این صنعت که این ظرفیت را به یادگار گذاشتند قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران واکسیناسیون و حقوق کارکنان نفت را دغدغه بسیار مهم در شرایط حاضر برشمرد و گفت: امیدواریم این دغدغه‌ها به‌زودی برطرف شود و واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنان تا پیش از رسیدن فصل زمستان به پایان برسد.

تربتی خطاب به وزیر نفت گفت: کارکنان صنعت نفت از حضور شما که در این صنعت رشد کردید و از بدنه نفت هستید، خوشحال است و این خوشحالی، سبب خیر، برکت و تلاش مضاعف خواهد شود.

بازدید وزیر نفت از فازهای 12 و 14 پارس جنوبی و بندر صادراتی تنبک کنگان

وزیر نفت در دومین روز سفر خود به منطقه پارس جنوبی امروز از برخی فازهای میدان مشترک پارس جنوبی، پتروشیمی‌ها و بندر صادراتی بازدید می‌کند.

اوجی امروز از سکوی گازی فاز یک پارس جنوبی و فازهای 12 و 14 پارس جنوبی و بندر صادراتی تنبک کنگان، صنایع پتروشیمی دماوند و برزویه بازدید می‌کند./ تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها